Pagi itu seorang gadis bertshirt turtleneck dan berseluar jeans ketat yang menonjolkan buah dadanya dan punggungnya yang seksi tiba di pejabat AGV. Dia terus menuju kearah lobby. Setiap langkahnya membuatkan mata – mata lelaki memandang kearahnya dan ada juga yang memandangnya dan mula berimaginasi liar. Gadis tersebut tidak menghiraukan pandangan mereka baginya itu adalah satu kebanggaan buatnya. Ada suara – suara mula berbisik.
"Eh... Tu bukan Eliza Faiz yang artis tu ke?" kata satu suara. Mata kedua memandang dan mula menduga
"Weh... Betullah... Dia buat apa dekat sini?" tanya seorang pekerja.
"Kau tanya aku kenapa... Tanyalah dia" balas pekerja tersebut pada sahabatnya.
"Saya nak ke tingkat 30" kata Eliza dengan nada agak sedikit bongkak pada receptionist.
"Boleh saya tahu atas urusan apa? Tanya receptionist tersebut
"Saya nak jumpa bakal suami saya" kata Eliza lagi. Receptionist terus memberikan kad access pada Eliza dan memberitahu bakal ketibaannya di Tingkat 30. Lelaki berdua itu mengikut Eliza untuk menaiki lift. Mereka berdua tak habis – habis melihat tubuh badan Eliza. Di dalam kepala mereka Eliza sedang dibogelkan oleh mata mereka. Eliza membiarkan sahaja. Tiba -tiba salah seorang daripada mereka menegur.
"Cik Eliza kan? Pelakon Drama kan?" tanya salah seorang pekerja tersebut. Eliza tersenyum kerana dia tahu dia adalah seorang yang popular.
"Yeah... Saya Eliza" kata Eliza tersenyum. Kedua – dua mereka begitu teruja apabila mereka tidak salah orang. Mereka mengambil beberapa gambar. Setelah lelaki berdua itu keluar mereka berdua bercakap agak kuat tanpa mereka sedari didengari oleh Eliza.
"Kau bayangkan kalau Eliza tu aku mengenjut dia mesti merengek punya" kata pekerja tertawa. Eliza terdengar apa yang dikatakan oleh mereka berdua sebelum pintu lift tertutup. Mendengar perbualan tersebut membuatkan dia tersenyum, ada rasa bangga bagi Eliza jika dia mengetahui orang berimaginasi dan menjadikannya sebagai modal pemuas nafsu mereka.
"Kau bayangkan kalau Eliza tu aku mengenjut dia mesti merengek punya" kata pekerja tertawa tanpa mereka sedari pintu lift belum tertutup rapat. Mereka berdua yang dikenali sebagai Bad dan Zack
"Itu pun kalau kau dapat bro" kata sahabatnya Zack.
"Hahaha... tak salah pun berangankan" kata Bad.
"Tapikan kalau Eliza dengan budak baru tu... Aku pilih budak baru tu lagi" kata Zack.
"Siapa? Aliya ke?" tanya Bad itu. Zack mengangguk.
"Uish ko biar betul kau suka budak macam Aliya... Aku tahu la Aliya tu cun orangnya. Girlfriend kau punya seksi... Tiba – tiba kau suka budak macam Aliya tu... Perempuan melayu terakhir tu" tambah Bad
"Girlfriend aku tu penghibur je... Tak ada niat aku nak buat bini... Tapi Aliya tu memang calon buat isteri" balas Zack
"Kau kena tahu Aliya tu pun ramai peminat. Aku selalu nampak dia breakfast dengan sorang lelaki. Department mana pun aku tak sure." kata Bad lagi. Zack hanya mendengar kata kata Bad.
"Lagi satu apasal kau boleh suka dekat Aliya tu... Kau punya taste yang aku tahu mesti body kena solid macam Eliza?" tanya Bad.
"Akukan fasilitator untuk unit kita... Waktu induction Aku nampak apa yang orang lain tak nampak... Aliya tu... Don't judge a body with dengan apa yang dipakai" kata Zack tersengih. Mereka ketawa agak kuat membuatkan Pengurus mereka menegur mereka.
"Lama tea break Zack... Bad" kata Pengurus mereka. Teguran tersebut membuatkan banyak mata memerhatikan kearah mereka termasuk Aliya.
"Tak ada Bos... Tadi ada artis datang sini... Itu yang kami teruja sikit sebab dapat bergambar dengan Eliza" kata Bad sambil menunjukkan gambar mereka bersama Eliza. Gambar yang ditunjukkan menimbulkan sedikit bunyi orang teruja ingain melihat itu. Aliya yang duduk di mejanya terfikir.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau Pengakhiranku
RomanceAliya Adina berkenalan dengan seorang lelaki misteri. Lelaki yang dikenalinya dalam tempoh yang cukup singkat. Lelaki yang misteri. Sejauh mana lelaki itu mampu menyimpan misterinya dari Liya. Sesengguhnya hatinya sendiri terpaut pada Liya.