35. Mökö Olli

375 22 25
                                    

Aleksi pov.

Herään rauhallisesti Ollin sylistä herätyskellon ääneen. Olli ei edes säpsähdä. Laitan kellon pois surisemasta, ja käännyn katsomaan poikaystäväni nukkuvia kasvoja. Onhan hän komea. En tiedä, kuka voisi vastaan väittää. Onhan heillä nyt helvetti silmät. Ei kukaan voi oikeasti sanoa, ettei hän olisi ihan helvetin hyvänäköinen. Tai siis katsokaa sitä! Älkää kuitenkaan kattoko liian tarkkaan. Mun Olli.

"Ollii, nyt pitäs heräillä. Koulu alkaa ihan just", sanon hiljaa Ollille. Hän mumisee vain jotain unissaan. Söpö, mutta nyt pitäisi oikeasti herätä, sori murunen. "Olluu, söpöläinen, nyt pitäs mennä", suostuttelen, mutta hän vain murahtaa. Aamuäreä neämmä.

"Mä nukun vielä", tuo murahtaa. Naurahdan vähän, joka ei nyt ainakaan auta tuon ärtymykseen. Nyt vaihtoehtoina on lahjonta ja kiristys...

"Sä saat toosi monta pusua, jos nyt heräät", lupaan tuolle brunetelle komistukselle.

"Parempi sitten antaakki monta", Olli sanoo äreällä äänellä, ja alkaa hieromaan silmiään. Jes, saatiin toikin nukkuolli pois nukkumasta. Hän nousee paremmin istumaan, jolloin mun pitää mennä pois sen sylistä. Sitten me puetaan vaitonaisina vaatteet, ja mennään hampuleiden pesulle.

"Haetaanko me se sun reppu teiltä, vai mikä homma?" kysyn. Olli vain murahtaa. Tiedän, että hän on aamuäreä, mutta joka tapauksessa minulle tulee paksa olo Ollin murahtelusta. Ei sanottavasti tee mieli antaa tuolle mörri möykylle yhtään pusua.

Saamme hampaat pestyä, ja menemme aamupalalle. Olen jo Ollista oppinut, että hän ei syö aamuisin. Muutenkin olen huomannut, että hän syö liian vähän. Toki nyt se on mennyt parempaan suuntaan, mutta silti. Laitan kahvin tippumaan, ja teen itselleni leivän. Keittiössä on hiljaista. En jaksa enää katsoa mökö Ollin mököttäviä kasvoja, vaan käännyn katsomaan jääkaapista jotain, mitä en edes tarvitse oikeasti.

"Anteeks Allu pallu, että oon tällänen. Oon vaan aamuäreä, ei se susta johdu", Olli sanoo karhealla aamu äänellään korvaani, ja tunnen tuon tutut lämpimät kädet lantiolla.  Sydämeni oikeasti taitaa sulaa. Käännyn katsomaan häntä silmiin.

"Saat anteeks. Lisäksi, oot ihan söpö mökö Olli, paitsi sillon ku oot liian mökö Olli", sanon hymyillen. Se saa Ollinkin hymyilemään. Ihana Ollunen.

"Selkeä kuvio. Ole mökö Olli, mutta älä liian mökö Olli", Olli toistaa hymyillen.

"Just niin", sanon ja kurkotan hänen huulilleen pienen pusun. Olli hymähtää, ja laittaa kahvinsa kuppiin. Käännyn, ja haen itselleni vettä. Koska olen Aleksi matafakin Kaunisvesi, niin tottakai onnistun veden hakemisen sijasta kaatamaan (onneksi muovisen) hedelmäkorin.

"Voi paska", kiroan, ja kyykistyn keräämään appelsiineja, omenoita ja banaaneja muoviseen kippo/ kori/ jokin muu paska juttu, mihin laitetaan hedelmiä.

"Hyvä perse", Olli huikkaa takaani. Silmäni muuttvat lautasten kokoisiski, kun katson Ollia järkyttyneesti.

"Olli Elias Matela", sanon yrittäen peittää hymyäni, joka yrittää epätoivoisesti kiivetä kasvoilleni. Typerä hymyily.

"Mitä Aleksi Matias Kaunisvesi?" Olli sanoo tavoitellen minun äänensävyä. Hän virnuilee, mokoma paskakasa.

"Lopeta mun perseen vilkuilu, ja auta mua laittamaan näitä saamarin hedelmiä tänne saamarin kippoon", sanon muka vihaisesti.

"Hyvin sulla näyttää itsekin menevän. Mä jään ihan mieluusti tarkkailemaan tähän", Olli sanoo hymyillen ilkikurisesti. Menen hänen luokseen, ihan kiinni häneen, ja koitan näyttää uhkaavalta. Se on kyllä vähän vaikeaa, kun minua hymyilyttää, ja hän on minua pidempikin  (A/N ja nyt me kuule sovitaan sillä tavalla, että Ollu on Allua pidempi, koska miksipä ei)

"Oot ihan kamala pervo", sanon katsoen häntä kulmien alta. Se näyttää Ollia vain hymyilyttävän.

"Mä oon sun pervo", Olli toteaa, ja vetää mut suudelmaan. Totta tuokin. Olli on mun. Ja mä olen enemmän kuin mielelläni Ollin.

Sanoja: 520

A/N

Nonii, tällästa aamu söpöilyä, olkaas hyvät. Mulla on todella tylsää joten täs ois toinen luku tälle päivää, sori. Oon tässä miettiny, että millon pitäs lopettaa. Joskus 40 luvussa, vai 50, vai 60, onko 70 liikaa. 100 en varmaan pysty... en kyl tiiä. Mutta mulla on vielä ainaki yks juonen käänne, että ette te musta helpolla pääse. Joka tapaukses, viettäkää mahtipäivä. <333

Mä lupaan yrittää - OleksiWhere stories live. Discover now