2 Bahar Öncesi / Arama

64 8 8
                                    

Komşu obalardan birinin beyinin toyundan dönmekteydi Çolpan yanındaki Tilbe ve birkaç dağban eşliğinde.  Sürülerini otlatan obasının çobanlarını görmüş kontrol etmişti. Sürgün sonrasında ilişkilerini sürdürdüğü obalar aracılığıyla ticareti kolaylaşmıştı bir nebze. Obasına girdiğinde onu karşılayan ise Gök'ün atlıları olmuştu. Halkı meydanda toplanmış korkulu gözlerle gökmenleri izliyordu. Dağbanlar etrafa yayılmış tetikte bekliyordu. Gökmenlerinin başında duran Saltuk'u gördü. Gök yine neyin hesabı için göndermişti onu? Atını dağbana bırakıp kalabalığa yürüdü.

"Yokluğumu fırsat bilip obamı mı basarsınız Gök köpekleri?"

Sesi sert ve öfkeliydi Gök'ün başına gönderdiklerine göstermesi gerektiği şekliyle, Saltuk'un da duydukça kasılan yüz hatlarından nefret ettiğini bildiği hitabı da içerirken.

"Gök bu küçük obayı ne yapsın Çolpan Han? O kadar önemseme kendini."

Oyun oynadığını bilse de bu cümle kaşını attırdı Çolpan'ın.

"O pis ağzından çıkana dikkat et. Yoksa bir gün kesiliverir, ararsın bulamazsın pişman olma. Neden geldiniz yine? Ne buyurdu hanınız?"

"Soğd kralına hediye giden kervan çapullandı. Alpahu Han'ın emriyle Dağ da sorgulanacak."

Çolpan bunu yapanın Akkız olduğundan emindi o an. Yine habersiz gitmişti, bilse önlemini alırdı.

"Gök 1-2 çapulcuya karşı duramıyor da gelip hesabını Dağ'dan soruyor. Gidin başka yerde arayın bulabileceksiniz tabi."

"Dağ hanı önce kendi işine bakıp kanıtlasın alakası olmadığını, ne edeceğimizi biliriz."

"Ne soracaksan sor da defolun gidin."

"Halkının gözü önünde mi sorgulanmak niyetin? Hanlarını görüp üzülmesinler."

"Kes sesini Gök yasavulu."

"Kervana saldiran Dağ mıydı Çolpan Han?"

"Değildi ama kim yaptıysa iyi yapmış."

"O kadar memnunsun ki nasıl inanalım alakanız olmadığına?"

"Olduğuna dair kanıtın var mıdır? Her seferinde buraya koşarsınız ama yine bir şey bulamazsınız."

"Dağ aç, bilirim, neden yapmayasınız? Yapmamanız için sebep de yok. Oba aranacak. Gökmenler! Her taşın altına bakın. Dikkat çeken her şeyi rapor edin."

Çolpan bu kontrollerden benmişti yine yerle bir edeceklerdi obayı ama sessiz kalmaktan baska bir şey yapamamak onu asıl sinirlendirendi. Gök çekilip gitsin diye sustu, her şeyin hesabını bir gün soracaktı nasılsa. Gelmeye mecbur olduğunu bilse de Saltuk''a da soracaktı hesabını. Saltuk yinelenen bu saldırılardan sonra Gök fırsat bulmasın diye Dağ'ı temize çekmek için gelmişti ama Çolpan'ın bundan nefret ettiğini ona dikilen gözlerinden okuyordu. Gökmenleri ona bağlı olanlardı, dağıtmadan aramalarını söylemişti ama belli edemeyeceği için üstelememişti. Gökmenler obaya dağıldığında oba halkının saldırmaya hazır olduğunu gören Çolpan onlara seslendi.

"Elleşmeyin itlere de çekip gitsinler." 

Akkız ortada gözükmediğine göre obaya dönmemiş olabilirdi hemen taşımazlardı eşyaları. Bir sorun çıkmazdı bakar bakar giderlerdi.

Saltuk & Çolpan  (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / DestanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin