Yuva Kuranın Yuvası Olurmuş

57 5 41
                                    


Koca ağacın dalları yandaki ağaçlara geçmiş hepsine hükmediyordu kalın oyuklu gövdesi bir yuva gibi açılıyordu ormana. O yaşlı ve koca oyuğun altında 2 genç sevdalı buluşmuştu. Kısacık süren buluşmalarına rağmen içlerine işlemişti sevdaları ama kavuşamıyorlardı.  Ayrılmak istemeyen gençler son çare kaçmaya karar vermişti.  Bohçasıyla gelmişti Dağlı genç kız, onu bekleyene koştu sarıldılar. Geriye dönüp baktı içi içini yiyordu ama başka yolu yoktu. Atların yanına gideceklerdi ki önlerini kesen kişiyle kalakaldılar yerlerinde. Genç adam kılıcını çekmişti ama kadın indirtti bikesine kılıç doğrultamazdı. Başka kimse de görünmüyordu.

"Burada ne yaptığını merak ediyorum Banu Hatun ve yanındaki kim?"

"Bikem... Bırakın yolumuza gidelim."

"Sen obadan mı kaçıyorsun?"

"Mecburum. Gitmezsem mutsuz olacağım."

"Bırakın gidelim."

"Önce kim olduğunu söyle. Anlatın bakalım derdinizi."
###

Banu'nun obaya girdiğini gördükten sonra ormana döndü Çolpan. Geç kalmıştı ama gitmezdi öyle umuyordu. Oturdukları yerde buldu Saltuk'u. Geldiğini görünce sordu adam.

"Tekrar kaçarsa?"

"Tereddütlüydü zaten çıkmaz tekrar. Gece gece insan topluyorum nöbetçiler uyuyor."

"Bikesinin sözünü dinledi çıkmaz ama duydum konuştuklarınızı. Ailesini ikna edebilecek misin? Gitmelerine izin versen daha iyi olmaz mıydı?"

"Ederim. Edemezsem ben kaçırırım. Sen de yardım edersin."

"Kaçırırız bikem. Sevenleri kavuşturmak gerek."

"Babamı  ikna etmem gerek kaçmalarına gerek kalmaması için."

"Han olarak oba kızını bir Göklüye verirse belki kendi kızını da verir."

"O pek kolay değil işte. Tahtının tek varisini istersin hem de Gök Yasavulusun. Tekrar o saraydan birini damat almaz."

"Almazsa kaçmazsın da benimle." Kalktığı yere oturmuştu yine.

"Obamı bırakmam." Saltuk'un bozuldugunu gördü. Yanına oturdu. Yüzünü çenesinden tutup kendisine çevirdi yavaşça sevdi. Sonra öptü yetmedi dudaklarına kaydı karşılığını alınca ayrildı.
"Küsme. Birazdan gideceksin boşuna harcama vaktimizi."

"Küsmedim. Her anının kıymetini bilmem gerek ve öyle cekip gitmeyeceğim Çolpan Bike daha gece uzun." Biraz daha kucağına çekti Çolpan'ı.

"Görelim bakalım ne yapacaksın."

###

Çolpan o sabah Banu'yu aradı obada, köşeye çekip konuştu.

"Amcam ve yengem izin vermez bize bikem. Keşke gitseydim dün gece. Başkasıyla olamam ben."

"Sakin olasın Banu Hatun. Sen istemediğin sürece zorla evlendirmelerine izin vermem töremizde yoktur. Anlat şimdi bu Çağatay'a güveniyor musun o kadar obandan kaçacak kadar?"

Saltuk & Çolpan  (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / DestanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin