Girişteki olayın sonda bağlandığı bir yer yok malesef olduramadım silmek de istemedim böyle karma bir fic oldu. Okuyana iyi gelir umarım.
Dağ Obası sabah saatleri
"Yine mi benden habersiz çapula çıktın Çolpan?"
Toygar Han'ın öfkeli sesi otağda yükselmişti. Çolpan Bike babası ve hanının karşısında çağrıldığı sorgunun bitmesini bekliyordu.
"Küçük bir şeydi."
"Bunun büyüğü küçüğü mü olur? Hem de Gök'ün barışta olduğumuz ülkenin kervanını soymuşsun."
"Ama onlar bunu bilmiyor. Soğdlulardan bilecekler zaten araları kötü."
"Ya anlarlarsa ne yapacağız? Suç işliyorsun."
"O zaman Gök de bizim ticaret yolumuzu değiştirmeyecekti. 2 dolunay önceki kurultayda yaşanan anlaşmazlık yüzünden bizim gelirimizin çeyreğini haksızca kesti Gök Hanı, az bile yaptım. Siz de bunu kabullenemediniz hanım, biliyorum."
Toygar Han homurdandı başını ovdu, kızı haklıydı o da bu karara öfkeliydi ama sözü dinlenmemiş obasına zarar verecek bir ihtimale kapı aralanmıştı. Toy bikenin bunu istemediğini biliyordu ama cezasız kalması demek
"Bu yaptığının mazereti değil Çolpan Bike. Cezayı hak ettin."
"Ama hanım..."
"İtiraz istemiyorum. Şimdi çık sonra söylerim cezanı. Aldığın mallar nerede?"
"Oba dışında bir mağarada. Ne yapacaksın baba?"
"Madem getirdin, çapulladıklarını sakla zaman geçsin öyle dağıtırsın. Şimdi dikkat çekecek bir şey yapma."
"Bir an geri vereceğiz sandım." Babasının yine kızacağını anlayıp çıkmaya hazırlandı.
"Dağbanlar beni bekler izninizle hanım."Aarkasını dönemeden borazanın uğultusu duyuldu.
"Gökler gelir! Gökler gelir!"
Çolpan Bike ve Toygar Han hızlıca bakıştı, onların yaptığı anlaşıldıysa uğraşmaları gereken bir sorun var demekti. Otağdan çıkınca onları bekleyen Gök alpleri ile karşılaştılar. Sayıca az olmaları başka bir nedenden gelmiş olabileceklerini düşündürdü Çolpan'a.
"Bu geliş niyedir alpler?"
"Gök Hanı Alpagu Han'ın yarlığı üzerine geldik."
Çolpan babasına döndüğünde gerildiğini görebiliyordu konuşan alpe döndü yine.
"Hanımız Horasan diyarına göndereceği kervanın korunması için Dağ'ın alp göndermesini ister."
"Gök'ün kervanını niye biz koruyalım?"
Alp elindeki bitiği uzattı Dağ Han'ına. Toygar Han açıp okudu, Çolpan meraklanmıştı.
"Pekala. Gök Han'ına ilet emrini uygulayacağız. Yemek kurun Gök alplerine."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saltuk & Çolpan (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / Destan
FanficSalpan sevdasına dizinin verdiği sonu kabul etmiyorum