Gök Saray'ın soğuk duvarları arasında bir gün daha bitmişti, taht odası ise hala doluydu.
"Han'ım, dört bir yandaki çaşıtlarımızdan gelen haberler var." Danış Ata her zaman koruduğu ciddi haline katılan gerginlik ile konuşmuştu.
"Diyesin Danış Ata ne vardır haberlerde?"
"Han'ım..."
"Geveleme de söyle!"
"Gök'e bağlı obalarda budundan sesler yükselir olmuş. Bir isyana kalkabilirler Asi beglerin yerine geçenleri uyarmak gerek."
"Onlar da mı canlarının uçmasını istermiş?
"Begler değil Han'ım onların yeniden kalkışacağını sanmam ama budun konuşurmuş."
"Hanın buyruğunu sorgular olmuşlar. Ne yapacağını bilirsin Danış Ata. Eğer devam ederlerse asi beglerinin yanına gömülürler."
Konuşmayı başından beri takip eden Ulu Ece vaktin geldiğini düşündü.
"Bunlar asi teginin affedilmesinden güç alırlar Han'ım o eksik cezasını çekseydi bunlar cesaretlenemezdi."
"Buyruğumu mu sorgularsın Ulu Ece?""Han'ım ben sadece sizi ve devleti düşünürüm."
"Ben bilmez miyim sanırsın? Buyruğum budur."
##
"Olmaz teyze. Yeni bir isyanı Dağ kaldıramaz."
"Başka yol var mı? Ne yapacaksınız sonsuza kadar Gök hanı için mi çalışacaksınız?"
"Zayıfız hangi orduyla isyan edeceğiz? Batı Gök'ten kaçanlar yetmez. Uzun ve yoğun bir hazırlık gerekir. Gök Dağ'a saldırmasın diye geri döndük şimdi üstümüze çekmem izin de vermem."
"İzin? Kimseden izin beklemiyorum. Beni dağbanları alıp çıkmak zorunda bırakma yeğenim."
"Artık onlara ben izin vermeden hükmedemezsin teyze. Dağ'ın Han'ı olmamı sen istedin."
"Bundan pişman olmadım olmak da istemiyorum ama beni zorlama Batuga." Öfkeyle dönüp arka otağa geçti Çolpan. Kırçiçekle konuştuktan sonra ikna etmeye çalışmıştı ama başaramamıştı.
###
Herkesin uyuduğuna emin olduktan sonra yola çıkmıştı Çolpan. Obadaki kimsenin haberi yoktu ne yaptığından, olmamalıydı madem karşılar bulaşmamalılardı. Kırçiçekle sözleştiği çukura ulaştı yanındaki hala ona sadık dağbanlarla. Bir bölük alple bekliyordu Kırçiçek. Onlara katılan begler çerileriyle Gök surlarının ardına sıralanmış bekliyordu emrin gelmesini. Çolpan ve Kırçiçek hareketlendiler Gök Orda'ya doğru. Karşılarında Gök alpleriyle Alpagu Han vardı. Çolpan geri dönüşü olmadığını biliyordu şimdiye kadar hep bu anı beklemişti belki böyle değildi ama sonunda o gün gelmişti."Bana oyun oynadılar demek beni kandırmak ne demek! Seni bu sefer öldürmeden bırakmayacağım Çolpan. Sonra da o seni saklayanlar elimden kaçamayacak."
"Bir daha mağlup olmayacağım Alpagu Han. Yeğenime de obama da hiç kimseye dokundurtmam artık."
Her an iki taraf birbirine saldırabilir kan kokusu sarabilirdi etrafı. Hanlar emri vermek üzereydi ikisinin de eli havada kaldı kulaklarını dolduran sesle.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saltuk & Çolpan (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / Destan
FanfictionSalpan sevdasına dizinin verdiği sonu kabul etmiyorum