15 Bahar Öncesi / Dağ Gezisi Part 1

152 15 14
                                    


"Tılsım Hatun gelir, Gökler gelir!"

Borazanlar haberi Dağ obasına duyururken Toygar Han ve Çolpan Bike otağdan çıkıp onları karşılaşmaya çıkıyordu. Tılsım ve Batuga obayı ziyaret edecekti uzun süre sonra bunun sevinci halkta görülüyordu, aynı zamanda Gökle yapılan anlaşma gereği tuz nakliyatı da olacaktı, Tılsım'ın peşi sıra gelen alpler tuzu koruyordu.
Tılsım'ın kucağındaki Batuga'yı kucaklayarak indirdi Çolpan, daha da büyüdüğü fark ediliyordu kolayca. Tılsım önce kardeşiyle sonra babasıyla hasret giderdi, Batuga ise obayı izliyordu meraklı gözlerle. Toygar Han getirilen tuzları teslim almak üzere sandıklara yönelmişti. Çolpan o tarafa döndüğünde gördüğü kişiyle ilgisi kaymıştı bile. Yasavul Saltuk da gelmişti yeni fark ediyordu ama niye? Tuzlar için gelmiş olamazdı, babasıyla konuşan adamın daha ciddi bir mesele için geldiği belliydi. Yanlarına gidebilir sohbete dahil olabilirdi pekala. Attığı adım Tılsım'ın sesiyle durdurulmuştu.

"Çolpan gelmeyecek misin bizimle?"

Obalılarla konuşan Tılsım ara vermiş, otağa geçmek için onu bekliyordu. Hararetli bir konuşmaya dalan iki adama son kez bakıp onlara yöneldi Çolpan. Otağda onlar için hazırlanan sofraya buyur etti ablasını.

//
"Batuga Dağ'ı görmeyeli epey olmuştu ben de bu fırsatı kullanayım dedim hazır alpler buraya gelirken."

"İyi yapmışsın Dağ'ın tegini burayı tanımalı değil mi?"

Batuga gülümseyerek onay verici şekilde başını salladı. Babası hala gelmemişti bir gözü kapıdaydı Çolpan'ın.

"Babamın Gök Yasavulu ile ne konuştuğunu biliyor musun? Hala dönmedi."

"Büyük bir sorun var. Çinle bir savaşa girmek üzereyiz. Alpagu tüm boylardan destek bekliyor. Bitigle değil direkt yasavuluyla bildirmek istedi durumun ciddiyetini, onu konuşuyorlardır."

Tılsım sözlerini bitirir bitirmez Toygar Han otağa girdi. İki kızının arasına oturdu.

"Tılsım savaştan bahsetti, Alpagu Han kararlı mı yasavulla konuşuyordun en son?"

"Kurultayın onayını istiyor, Çinle baş etmek güç ama Türk'ün savaş meydanında geri durduğu görülmemiştir. Gök'e destek vereceğiz."

İki kardeş bakıştılar savaşın ne denli yıpratıcı olduğunun bilincindelerdi. Toygar Han Tılsım'ın anlatacaklarını dinlemeye koyuldu ama torununa ise hiç dikkat etmemişti. Batuga dedesinin onu hep görmezden gelmesi yüzünden moralinin bozulduğunu düşen yüzüyle gösteriyordu. Bunu fark eden Çolpan yeğenini obayla buluşturmanın onun keyfini yerine getireceğini düşünerek Batuga'yı alıp dışarı çıktı, hem belki görmek istediği birini de görürdü.

Dağ obasının çocukları meydanda koşturup eğleniyordu özgürce ve neşeyle. Batuga onlara imrenerek bakıyordu ama çekiniyordu da.

"Hadi karış aralarına, çok güzel oyunlar bilirler."

"Ya beni istemezlerse teyze, ayağımdan dolayı koşamam hem."

Çolpan çocuğun korkusunu görebiliyordu ama Dağ'ın çocuklarını da tanıyordu. Kümelenen kalabalığa seslendi.

Saltuk & Çolpan  (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / DestanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin