15 Bahar Öncesi / Savaş Dönüşü Part 2

68 5 16
                                    


Saraya vardığında  kapıda bekleyen küne Çolpan'a eşlik ederek Tılsım'a götürmüştü. Ablası Batuga'nın odasına çağırmıştı, uyuyan yeğeninin başında bekliyordu. Kapıdan girişiyle başını kaldırıp baktı, yataktan kalkıp sedire geçti.

"Tılsım beni çağırmışsın. Acil gelmemi gerektirecek ne oldu bacım?"

"Hoş geldin. Sen anlat Gök'e gece vakti gelmeni gerektirecek ne oldu?
Benim yanıma da gelmedin."

"Oytun Beg son satılan malların parasını göndermemişti, onu alayım diye geldim."

"Gece gece?"

"Obada sıkıldım geleyim alayım dedim. Eskiden az mı gezerdik seninle geceleri, unuttun galiba Gök'te kala kala."

"Aynı şey değil. Hem babamın haberi var mı bundan?"

"Var. Gök'e düşkün değiliz işim olmasa gelmezdim."

"Sadece bunun için geldiğine emin misin Çolpan?"

"Başka neden geleyim? Hem sen nasıl bildin orada olduğumu onu söyle önce."

Tılsım yanına oturmasını işaret etti kardeşine.

"Umay Hatun desem yeterli olur mu Çolpan Bike?"

Çolpan tahmin ettiği gibi ablasının her şeyden haberinin olduğunu anlamıştı. Ablasının büyük tepki göstereceğini sanmıyordu, yanılıyor muydu?

"Sana bağlı olduğu kadar bana da olsaymış keşke.  Hemen yetiştirmiş dedim o kadar gizli kalsın diye."

"Senin için endişelenmiş suçlama kadını."

"Tehlikeli bir şey yapmıyordum."

"Gök Yasavulu ile gizli gizli görüşmen hiç tehlikeli değil zaten. Babamın bundan da haberi yoktur herhalde."

"Tabiki haberi yok ama yasak bir şey de yapmıyorum. Saltuk hakkında önceden konuşmuştum seninle, yeni duymuş gibi bakma öyle."

Savaş öncesinde saraya Saltukla konuşmaya geldiği gün Tılsım'ın şüphelenmesi sonucu anlatmıştı aralarındaki durumu. O zaman anlayışla karşılamış, Saltuk'u da övmüştü ablası sanki kardeşi oymuş gibi. Şimdi karşı çıkacak olamazdı.

"Çolpan, güzelim. İkinizin beraber olmasından asla rahatsız değilim ama kanınız deli akıyor biliyorum. Vakitsiz bir şeye sebep olursunuz diye korkuyorum."

"Saltukla yalnız kalmamızdan korktuğun için mi çağırdın beni hemen? Çocuk muyuz biz?"

"Değilsiniz Çolpan sıkıntı orada."

"Bu daha ilk buluşmamızdı, Saltuk korkusundan bir daha gelmezse son da olabilir. Mutlu musun?"

"Korksun iyidir, sen de kork. Azıcık sabredin."

"Aklımda hiç öyle bir şey yoktu ama sen soktun şimdi."

"Çolpan!! Kızdırma beni."

Sesinin yüksekliğine kızdı uyuyan oğlunu hatırlayınca.

Saltuk & Çolpan  (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / DestanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin