Bir Garip At Hikayesi Part 2

49 6 46
                                    

Çolpan 16 Saltuk 18 yaşlarında düşünebiliriz.

Çolpan kaçan atla toy meydanına girdiğinde Tılsım hemen yanına gelmişti. Atina baktı biraz sonra alple gönderdi.

"Nerdesin sen Çolpan? Kaç vakit oldu dönmedin senin ardından da alp çıkaracaktı babam da geldin sonunda."

"Atını getireyim dedim Tılsım kötü mü ettim? Bak senin huysuz kızın burada."

"Hangi huysuz kızımdan bahsediyorsun?"

"Ablama o kadar yoldan atını bulayım yine huysuz olayım çok güzel gerçekten."

Tılsım sımsıkı kucakladı kardeşini, Çolpan da bunu bekliyordu, asla dayanamazdı ablası üzülmesine her ne kadar Çolpan pek göstermese de.

"Düşürme yüzünü. Senin için endişelendim. Senden başka kim bulacaktı ki zaten benim suçum şüphe etmek. Benim huysuzumsun sen, kandaşların en güzeli ve en inatçısı."

"Hah şöyle Tılsım Bike. Değerimi bil biraz."

"Acıkmışsındir gel haydi sofraya."

"Sen git önden ben Evren Alp'i bulayım diyeceğim var. Gelirim arkandan."

"Ne işin var?"

"Önemsiz bir şey hadi git."

Tılsım ayrılırken gözü Evren Alp'i aramış bulmuştu. Adam bikesine getirdiği atın başında uğraşıyordu ona daha alışık at sanki onu dinliyordu sessizce.

"Pek uğraştırdı bizi."

"Neden böyle yaptı anlamadım bikem. Alıştı sanmıştım."

"Onun da aklı Üçkurıkan'da kaldıysa demek ki."

"Başka kimin kalmıştır?"

"Bilmem oradan kim getirdiyse onları artık."

"O kadar belli oluyor mu?"

"Tılsım da böyle alık alik gezerdi gönlü ilk düştüğünde o albiza, aynısınız o yüzden kaçamazsın. Obaya getirirsin elbet bir gün."

"Elbet bikem elbet."

"Senden bir şey isteyecektim."

"Ne emrederseniz."

"Karakaya yoluna boş bir at gönderin bir dağbanla. Yürüyerek buraya gelmeye çalışan bir Gök Alpi var oralarda."

"Gök alpi mi? Kimdir bikem?"

"Tanımam etmem. Atı ilk o bulmuş ama kontrol edememişti. Kendi atını da kaybetmiş  o sırada."

"Siz 2 atla geldiniz."

"Biliyorsun ki benimki başkasını bindirmez bu kaçak da malum. Hem yürüsün biraz dedim talim olur."

Saltuk & Çolpan  (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / DestanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin