SalPan ama asker arkadaşı mod on
İyi okumalar :)Saltuk cevap veremeden Çolpan geri çekildi ve konuyu değiştirdi. Gök yasavulunu bu kadar sarsmak şu anlık yeterliydi.
"Gelir gelmez talime geçmişsin acıkmadın mı otağa buyur. Alpagu yasavuluna kötü davranmamıza kızarsa ne yaparız sonra."
Çolpan'ın ani konu değişimi karşısında Saltuk hala az önceki andaydı. Anlamış mıydı hislerini, oyun mu oynuyordu emin olamıyordu ama konuyu dağıtması işine gelmişti hiçbir şey diyemeden kalabilirdi karşısında. Kadının Alpagu Han'a üstü kapalı soğuk duruşunu göstermekten çekinmeyişi ise istemeden gülümsemesine neden oldu. Bu hanına ihanet sayılmazdı herhalde.
"Savaş hazırlığı oluyor bana. Günlerce aç kalmaya alışığım merak etmeyin bikem."
"Obam için diyorum yoksa niye umursayayım."
Çolpan konuk otağına yöneldi, Saltuk'un da takip ettiğini biliyordu.
"Savaş diyordun. Tılsım anlattı durumu. Kesin mi karar?""Evet. Toygar Han'a da ilettim son kararı. En yakın zamanda yola çıkılacak."
"Gök ordusunun son Moğol akınlarıyla gücü zayıflamıştı toparlayabildiniz mi?"
"Ordu hazır, beyliklerden gelecek çerilerin de katılımıyla gerekli sayıya ulaşırız. Erzak stoğu için de Dağ'dan destek bekliyoruz."
"Gereken yapılır elbet. Siz o ateş hattından çıkmaya bakın. Tılsım'ın yine yüreği yanacak bilirim, acı haber gelecek diye uyku girmez gözüne."
Kendi kendine fısıldayarak devam etti.
"Değecek birine ağlasa gam yemezdim."Saltuk duymuştu gittikçe azalan sesin taşıdığı cümleyi ama duymazdan geldi. İkisinin anlaşamadığını bilmek sır değildi.
"Alpagu Han'ı sağ salim sarayına döndürmek benim görevim merak etmeyesin.""Her şeyden önce kendin sağ kalmaya bak yasavul. Onu koruyacak çok kişi vardır mutlaka. Peki ya sen?"
"Yurdumuz için girilen savaşta kim ölümden çekinmiş bizde şimdiye kadar? Önlemimizi alırız ama bazı şeyler kontrol dışıdır. Hem benim arkada bırakacaklarımla hanınkiler bir mi?"
"Sadakatin ve görev aşkın takdire değer ama herkesin ardında bıraktığına üzüldüğü, dönmek için gün sayacağı biri vardır, onlara da böyle dediysen bir daha zordur işin. Kimin kimsen yok mu da ondan mı bu rahatlığın?"
"Yok. Ailemden kimse yaşamaz."
Çolpan sorduğuna pişman olmuştu ama öğrenmeye çalıştığı başkaydı.
"Vardır değer verdiğin birileri?"Yine oyun mu oynuyor diye düşünüyordu Saltuk. Az önceki yakalanışını hafif atlatmıştı yine mi deniyordu onu? Neden bike, ne duymak istiyorsun?
"Var."Nadiren yapabildiği şekilde gözlerinin içine direkt bakabilmişti bikenin.
"Üzülmüyor mu bu ayrılıklarda? Pek rahatsın ya."
"Benden haberi bile olmayan birinin üzülmesi mümkün müdür? Bilseydi belki. Bense zaten ondan ayrıyım, nereye gidersem benimle taşınır hasretim. Ondandır rahatlığım Dağ Bikesi."
Duydukları amaçladığıydı Çolpan'ın. Gözlerine bakıp "o"ndan bahseden adamın kimi işaret ettiğini anlamak daha doğrusu emin olmak ise taze kalbini heyecanlandırmıştı yine. Anı bozansa çocuklardı. Bakışmalarını yanlarına gelen Akkiz ve Batuga böldü.
"Teyze, beni Dağ'a niye daha sık getirmiyor anam? Buradaki herkes çok iyi. Benimle oynamaktan çekinmiyorlar." Bunu söylerken Akkız'a gülümseyerek bakıyordu minik tegin.
"Akkız ve arkadaşlarından öğrendiklerimi Temur'a anlatacağım sevinir mi?""Sevinir tabi. Onu da getirin sonra diyeceğim ama o anası yollamaz buraya." Vera'nın tavrını öngöremeyecek değildi kimse.
"Çolpan Bikem biz ormandaki bize yaptığın saklı yere gitmek istiyoruz izin verir misin Batuga Tegin'in bizimle gelmesine?"
"Anama soracaktım ama seni gördüm burada. Dedemle onu rahatsız etmek istemedim."Çolpan yeğeninin dedesiyle kıramadığı ilişkiye kahretti yine.
"Tamam olur ama bir alp gelsin sizinle. Tılsım'a haber ederim ben. Güvenli yerdir ama dikkatli olun.""Sağ ol teyze."
Çolpan yakınlardaki alplerden birini çocuklarla yolladı."Batuga Tegin'e iyi gelmiş Dağ. Çocuklarla kaynaşması onu ne kadar sevindirmiştir."
"Yeğenimi seviyorsun yasavul görüyorum. Diğerleri gibi onu eksik görmezsin. Ad gününde taht odasında ona destek olan tek kişiydin. Gök Saray'da pek rastlanmıyor senin gibilere. Tabi senin de bir hesabın vardır mutlaka."
"Sorguya mı çekiliyorum Dağ bikesi? Bağlı olduğum Gök'ün tegini ve her şeyden önce küçük bir bala. Sevmemem için bir neden yok."
"Diyelim ki çekiyorum, saray işlerinde herkesin planı vardır, seni yargılamam. Aksine yeğenime yakın olan herkese ben de yakın olmak isterim."
Ona yakın olmak? Saltuk'un en büyük isteğinin bu olduğunu bilse ne düşünürdü acaba? Ya da zaten farkında mıydı, konuşmaya başladıklarından beri ona yönelen imalı sözler ve oyunbaz bakışların ardında bu mu vardı? Saltuk düzgün düşünemeyecek kadar onun yakınında kalmıştı etkisine girince çıkamıyordu. Bir yandan da konumu gereği kuracağı her cümlenin hana çıkabileceğine dikkat etmeliydi.
"Başka bir emelim yoktur bikem. Diğer teginlerimizi de aynı şekilde severim. Batuga Tegin doğduğu andan beri onlardan geri kalmasına neden olacak halde görülür, ondandır daha çok ilgilenmem."
"Öyle olsun yasavul. Rahatla, seni Alpagu'ya yem edecek bir oyun kurmuyorum. Sohbet ediyoruz sadece."
Aklındakinin ortaya dökülmesini izledi yasavul, bike hakimdi her şeye ve bunu göstermekten çekinmiyordu. Sevdasını da görüyorsa peki? Saltuk'u her seferinde cevapsız bırakmayı başardığını gören Çolpan gizli bir gülümseme takındı yüzüne, etkisine girmesinin verdiği histen mutluydu. Hazırlanan misafir otağına gelmişlerdi konuşmaya dalmışken.
"Sen dinlen alplerinle yasavul. Akşama kadar buradasınız nasıl olsa devam ederiz o zaman sohbetimize."
"Sağ olun bikem. Devam etmeyi çok isterim."
Çolpan ciddi misin dercesine baktı bu kez han otağına gitmek için adım atmışken. Yasavulun ara ara ona hamle yapan yanını görmeyi seviyordu. Belli belirsiz ama onaylayan bir gülümsemeyle içeri girdi Saltuk. Çolpan han otağına babası va kandaşının yanına döndü.
Gezi yine bitemedi bir şey de olmadı ben de bir şey anlamadim djdjk
Part 3 gelecek gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saltuk & Çolpan (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / Destan
FanfictionSalpan sevdasına dizinin verdiği sonu kabul etmiyorum