15 Bahar Öncesi / Gönül Alma

160 14 22
                                    

Dağ Gezisi'nin devamı :)

Çolpan az önce geldiği Gök Saray'da Tılsım'ı beklerken yerinde duramıyordu. Bahçede ileri geri yürüyor sakin kalmaya çalışmasına rağmen beceremiyordu. Sonunda ablası geldiğinde ona sarıldı.

"Çolpan, hoş geldin kandaşım."
"Hoş bulduk bacım. İyi misin görmeyeli?"

"Iyiyim seni sormalı. Buraya getiren ne seni, önceden haber vermeden gelmezdin kötü bir şey mi oldu yoksa babam iyi mi?"
"Bir şey olduğu yok sakin ol. Seni, Batuga'yı göresim geldi bir anda."

Tılsım şüpheyle baktı kardeşine neden inanası gelmiyordu ona. Çolpan devam etti konuşmasına.

"Hem Alpagu Han yarın komutanlarıyla ordugaha yola çıkacakmış, üzgünsündür dedim fena mı ettim?"

Tılsım anladı Çolpan'ın derdini. Dağ'da fark ettiği Saltuk konusunu o gün konuşamamışlardı merak ediyordu, şimdi karşısında gözleri etrafı turlayan kardeşinin kim için geldiği belliydi. Konuşma vaktiydi.

"Derdine düştüğün Alpagu gidecek diye üzülen ben miyim mi yoksa Saltuk gidecek diye üzülen sen misin?"

Çolpan bu tepkiyi bekliyordu o gün anladığını fark etmişti zaten ama şu an derdini anlatabilecek zamanı yoktu.

"Tamam o konuyu konuşalım ama önce yapmam gereken bir şey var. Vaktim yok. Madem bir şeyleri anladın açıkça söyleyeyim. Saltukla konuşmam gerek ona diyeceğimi diyeyim sonra yanına geleyim."

"Konuşmanıza izin vereceğimi nereden çıkardın?"

"Tılsım, yapma. O gün sana dediğim bir lafı yanlış anladı ona anlatamadım da. Savaşa öyle düşünürken gitmesine izin veremem."

Çolpan'ın alışık olmadığı ona yalvaran haline acıdı ablası.

"Neyi yanlış anladığını çok iyi biliyorum. Şimdi izin vermem başka bir şey düşündürmesin. Bir komutanımızın aklı yerinde olmalı değil mi savaş öncesi?"

Çolpan parlayan gözleriyle bakıyordu ablasına.

"Nerede peki biliyor musun?"

"Buraya gelmeden önce karşılaştım atı rahatsızmış ona bakacaktı hala ahırda olmalı."

Çolpan Tılsım lafını bitirmeden bahçeden çıkmıştı.
Ahıra geldiğinde birkaç alp vardı ortalıkta görünen. Arka taraflara ilerlediğinde aradığını buldu. Atının başında bekliyor, tüylerini tarıyordu. Etraftaki alplerin dikkatini çekmemek için yavaşlattı adımlarını. Atıyla sohbet eden adam fark etmemişti geleni.

"Yareninle sohbetinize dahil olabilir miyim yasavul?"

Duyduğu sesle irkilmişti Saltuk. Gördüğü yüz yine yüreğine baharlar getirmişti tabi.

"Tabi bikem. Hoş gelmişsiniz."

Çolpan adamın sakin tutmaya çalıştığı sesindeki kırgınlığı hala hissediyordu. Ata yaklaşıp okşamaya başladı. Yüzünde dolaşan gözlerin hissi yine oradaydı işte.

Saltuk & Çolpan  (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / DestanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin