*14-15. Bölümler
Çolpan yıllar sonra obasına gelen yeğeninin sevincini yaşıyordu aralarında büyük mesafeler olsa da mutluydu Tılsım'ın emanetini halkının yanında görmekten. Akkızla Batuga çapulladıklarını yerleştirmiş obayı geziyordu en son, ortalıkta olmayan Saltuk'u arıyordu gözleri Çolpan'ın. Obadan yalnız çıkmış olamazdı atı bağlıydı üstelik. Hala yüzüne bakmıyordu doğru dürüst. İlk kez bu kadar uzun süre küs kalmıştı ona. Yemekte bile kaçırmıştı gözlerini oysa bir yanında yeğeni bir yanında o var diye ilk kez bu kadar mutluydu Çolpan. Onu bulmayı beklediği yer birkaç hatunun sohbetinin merkezi değildi tabi. Yamanla kılıç talimi yapıyorlardı obalılara hoş bir manzara sunarak.
"Yaman'a bakın nasıl uğraşıyor yenmek için ama koca yasavul adam kaç tanesini devirmiştir böyle."
"Yaman da az değildir hem kanı taze onun, çeviktir. Obamızın yiğit alpidir."
"Sırma duymasın az sessiz konuşun."
"Ne dedik sanki övmek yasak mı? Hem daha eri değil bir şeyi değil."
"Bu beg evlidir değil mi?"
"Gök'ün en iyi savaşçılarından biriymiş bekar kalır mı böylesi, kapmıştır biri çoktan."
"Orası kesin, kurmuştur ocağını. Kimdir şanslı hatun bilsem keşke."
Çolpan dönen muhabbetin gittiği yönü hiç sevmemişti, bunlara neydi Saltuk'tan? Evli olmadığını bilseler ona mı yanaşacaklardı bunlar? Ilk günden obada ilgiyi çekmişti üstüne.
"Bana Yaman gibisi gerek asıl öylesini versin tengrim."
"Obanın tüm erleri bir yana o bir yana."
"Sırma duyarsa 40 yıl unutmaz canınızı da mı sevmezsiniz daha yeni kurtuldunuz Gök'ün elinden."
"Haklısın Balkız Hatun, hiç sevmezler canlarını. Gök'ten kurtulmuş olabilirler ama benden kurtulamazlar. Yaman'ıma neler dersiniz siz öyle?"
Sırma şahit olduğu konuşmaya hemen dahil olmuştu. Akkız ise candaşının kıskançlığını izliyordu yanında. Hatunlar sus pus olmuştu onun gelişiyle.
"Cevap da vermezler baksana Akkız? Dedim ama Yaman'ımla hemen toy kuralim diye."
"Kurarız Sırma'm hele bir Yaman yensin beni en yakın zamanda kurarız toyunuzu."
"Sen he dememiş miydin Akkız, bir oklandım uyandım diye unuttum mu sandın?"
"Dalgınlığıma gelmiş, alamaz öyle kolay kolay."
Sırma itiraz dolu bakışlarını Akkız'a yöneltirken hatunlar da rahatlamışlardı dağıldılar tekrar onlara dönmeden. Yaman Sırma'nın cıvıldayan sesini duyup talimi bitirmişti, Saltukla yanlarına geldiler.
"Ne olur Sırma'm sesin meydanı doldurur kim sinirlendirdi seni?"
"Kim olacak sen tabi. Niye elin hatunlarına gösteri sunarsın öyle?"
"Ben mi? Biz sadece iki kılıç atalım dedik Saltuk Begle. Hem hatunlar izlediyse suç benim mi belki Saltuk Beg'i izliyorlardır."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saltuk & Çolpan (15 Bahar Öncesi Ve Fazlası) SalPan / Destan
FanfictionSalpan sevdasına dizinin verdiği sonu kabul etmiyorum