Uzun zamandır üzerinde çalıştığım hikayenin ilk alıntısını paylaşmak istedim. Çalıştığım zamanlarda uzun uzun bölüm yazamadığım için taslağını hazırlama fırsatım olmuştu. Bakalım beğenecek misin?
MUĞLA - DATÇA
Genç adam evden hızla çıkarak bisikletini bahçeden çıkarıp sırt çantasını takıp üzerine bindi. Annesi de peşinden çıkmıştı.
“Deniz ben giderdim oğlum doğru düzgün kahvaltı etmedin yine.”
Deniz uzanıp annesinin yanağına uzun bir öpücük bıraktı, “Sen yorulma kraliçem. Ben hallederim. Hem alt tarafı balıkları alıp restorana geçeceğim. Senden önce orada olurum hem.”Kadın başı ile onayladı, “İyi peki prensim. Ama bisikletle gitmeseydin bari.”
“Böyle daha kolay,” deyip göz kırptı ve pedallara ayaklarını yerleştirip, sürmeye başladı.
Annesi arkasından bakarken elinde olmadan endişelenmişti, “Deniz yavaş ol,” diye bağırdı sevgiyle, ama oğlunun çok da umurunda değildi.Deniz hızla sokak aralarından geçerken herkese “Günaydın,” demeyi de ihmal etmiyordu. Bütün mahalleli de ona sevgiyle cevap veriyor, annesi gibi “Yavaş ol Deniz oğlum,” diye sesleniyordu.
“Olurum olurum,” dese de çok da yerine getirmiyordu bunu. Anayola çıkmaya yakınken soldan gelen araba ile son anda durabilmişti, ayağını zemine koyup, bekledi. Ama o anlarda gördüğü ile bisikletle birlikte kalbi de atmayı bırakmış durmuştu. Arabanın ön koltuğunda pencereden başını çıkarmış, ellerine çenesini dayayarak dışarı bakan kızı görmesi ile birden yüzünde aptal bir gülümseme oluşmuştu. Duran arabanın şoför koltuğundan inen adama dikkatini vermeye çalıştı Deniz. Bunlar da kimdi?“Merhaba delikanlı,” dedi adam gülümseyerek. Oldukça yakışıklı ve karizmatik bir adamdı.
“Merhaba,” diye yanıtladı Deniz onu. Arada hayretle önde oturan kıza bakıyordu. Ne kadar da güzeldi. Kardeşi miydi acaba bu adamın? Nesiydi ki? Kız da çocuğa bakıyor, gülümsüyordu.
“Buralarda otel ya da en azından bu gece konaklayabileceğimiz, güvenli temiz bir otel var mı?”Çocuk kafasını kaşıdı. Burada otelden çok ne vardı ki? Ama kuşkusuz ki en güzel otel hemen restoranlarının yanındaki oteldi, “Aradığınız türde otel çok. Şurada Haydar amcanın yeri var, Saklı Bahçe restoranının hemen yanında,” dedi kendi restoranlarının yanındaki oteli tarif ederek. “Çok güzel, deniz kenarında bir yerdir. Bu gecelik mi istiyorsunuz sadece?” kaç gün kalacaklardı ki?
“Evet. Burada evim var da, eşyalar yarın yerleştirilmiş olacak. Kızımla bu gece bir otelde kalalım dedik.”Çocuğun gülümsemesi daha da genişledi. Demek evleri vardı burada. Bu güzeldi işte. Ama neden daha önce görmemişti ki onları... “Anladım. Hoşgeldiniz o zaman. Dediğim gibi o otel güzeldir. Hem deniz kenarında sıkılmazsınız.”
Adam kibarca gülümsedi, “Tamam delikanlı, çok teşekkür ederim.”
“Rica ederim,” dedi çocuk yeniden kıza bakarak. Ne güzel kızdı bu böyle. Daha önce hiç böylesini görmemişti. Gözleri masmaviydi. Kendi adını bile kurutacak bir deniz deryaydı.
Araba oradan uzaklaşırken Deniz hala durmuş, başını sarkıtıp ona bakan kızı izliyordu. Gülümsedi ve “Sende hoşgeldin güzelim,” dedi.Adam küçük, dar sevimli sokaklarda arabası ile ilerlerken aklına yine bu çocuk gibi bisikleti ile babasının arabasının önüne atlayan o küçük, sevimli kız gelmişti. İç çekti, ne yazdı ama... Sonra babasının rahatsızlığı, kendisinin yurt dışına gidip okuması, sonrasında hayatın getirdiği sürprizler derken birdaha buraya bir daha gelememişti. Babasının ölümünden sonra annesi de bir daha uzun yıllar hiçbir yere çıkmamış, kendini çiftlik evine hapsetmiş, burası unutulup gitmişti.
Kızı ile ilk kez başbaşa tatil yapmaya karar verdiklerinde annesi ile babasının buradaki evi aklına gelmişti nedense. Tutkuyla dolu yaşadığı o yaz aşkının olduğu kasabayı seçmesi gerçekten de öylesine yapılmış bir seçim miydi?Deniz...
Genç ve yaşıtlarını kıskandıracak güzellikte olan annesi Bahar’la yıllardır bu kasabada kendi hallerinde yaşıyorlardı. Sade hayatları kasabalarına gelen baba ve kızıyla birden karmakarışık bir hal alacak ve eski defterler, tatlı-acı anılar gün yüzüne çıkacaktı.
DENİZ DERYAYDI GÖZLERİ yakında...???
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EDA ŞAHİNOĞLU HİKAYE TANITIMLARI (M.S.Y.)
ParanormalEDA ŞAHİNOĞLU HİKAYE TANITIMLARI... BÜYÜK SEVDALARIN TARİFSİZ DUYGULARIN ATEŞLE DANS EDEN TUTKULARIN İNKAR EDİLEN İNATÇI AŞKLARIN MUTLU SONLARLA SÜSLENMİŞ HİKAYELERİNİN ADRESİ... *Henüz başlamamış olan seri ve kitapların tanıtımları bulunmaktadır. S...