البارت السادس ♥️ 6

321 31 12
                                    

©©في منزل عائلة جاويش ...
#عادت سيران ونوران ومعهم فريد إلى المنزل وكان الفتيات تحاولان كتمان ضحكاتهما عليه حين دخلوا على العائلتين وفزعوا لمنظر فريد المسكين ...

"والدة فريد" بهلع ونظرت لإبنها وتتفقده :- فريد ما الذي حدث معك حبيبي هل أنت بخير iyim sen aşkım وما هذه الكدمات التي توجد في وجهك وأسفل عينك وفمك أخبرني ماذا جرى معك .

"فريد" بجدية وهز رأسه نافياً :- كلا yok bir şey var يا أمي أنا بخير وهذه تلقيتها وأنا أسير بالشارع مع زوجتي إصطدمت بعامود ليس أكثر .

"والد سيران" بتساؤل ونظر إليهم بريبة :- جوزك ده إتخبط كده إزاي يا سيران ف العامود وإنتي كنتي برا البيت معاه ونوران كمان كانت معاكم ممكن أفهم .

"سيران" وهي تنظر لنوران وقالت بإرتباك :- معرفش حاجة مكونتش واخدة بالي وكنت بكلم نوران وفجأة سمعت صوته ولقيته مخبوط وبس .

"والدة سيران" بإستغراب :- يعني يابنتي العامود ده عمل ف جوزك كده معقول إنتي بتهزري يا سيران ولا إيه طب قولي إنتي يا نوران حصل إيه معاكم .

"نوران" بضيق ونظرت لسيران بغضب :- أنا كمان زي سيران مأخدتش بالي وكنت مركزة معاها ومندمجين ف الكلام وبعدين لقيناه كده .

"فريد" بحنق وجلس على الكرسي :- حسناً قد إنتهى الأمر وهذه إصابة طفيفة وبعد يومان سيزول أثرها لا تعقدوا الأمور هكذا ويكفي أني بخير الآن .

"والد سيران" بنبرة غاضبة ووقف أمامها :- تعالي يا سيران ورايا إنتي ونوران وأنا مستنيكم جوا أوضتي وياريت متهربوش مني ف حتة .

"نوران" بهمس لها :- أبوكي هيبهدلنا دلوقتي ياستي وتلاقيه شافنا أو سمعنا وهنتنفخ دلوقتي .

"سيران" بلامبالاة ونظرت إليها :- مش مهم والمهم إنها الطريقة إللي بردت ناري منه ومن سخافته ويلا ندخل نشوف آخرتها إيه .

^^ذهبت سيران وخلفها نوران إلى غرفة والدها وهي تعلم تماماً أن والدها يعرف شيء وسيعاقبها لا محالة على ما فعلته مع زوجها المشاغب الآن^^

"والد سيران" بغضب :- على أساس أنا مش عارفك لما تحاولي تكدبي عليا وتخبي يا سيران وشايفة إن أبوكي مغفل وسهل تضحكي عليه ومشوفتش إللي حصل بالظبط عند الموَقَف كله والضرب .

"سيران" بدموع وأخفضت رأسها أرضاً :- أنا آسفة يا بابا على إللي حصل بس أنا مش عايزة أكون معاه أنا مراته بالغصب وكمان الآغا هاليس طالب إننا نجيبله وريث للعيلة وأحط مسيرتي ومستقبلي على جنب أنا ذنبي إيه طيب أنا مش عايزاه أرجوك يا بابا طلقني منه وريحني أنا بجد مش قادرة أتحمله معانا هنا .

"نوران" بإيماءة :- وأنا كمان آسفة يا عمي والحكاية كانت خطة من سيران تخليه يتعلم الأدب معاها لكن الموضوع كبر وإحنا لحقناه بسرعة قبل ما يحصل أي حاجة تانية ويتطور أكتر من كده .

الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن