©©بداخل غرفة نوم فريد الخاصة ...
#دلفت سيران إلى الغرفة وألقت حقيبتها على فراش زوجها وهي مشتعلة غضباً وتحاول كبت دموعها من السقوط وتربت بيدها على صدرها الذي يحرقها ..."سيران" :- ااااااخخخ ياربي أنا إيه إللي وقعني كده في أم الجوازة دي يعني أنا جاية علشان أكون محطة إنتظار وزي رجل الكرسي مليش أي لازمة .
"فريد" :- سيران حبيبتي أنا حقاً أعتذر منكِ كثيراً لا تهتمي رجاءاً لما قالته الخالة زيرين عن وعودي التي قولتها إلى بيلين في الماضي وأنا وعدتكِ سأتغير من أجلكِ إنتي فقط وسننسى كل شيء عن الماضي .
"سيران" بغضب :- هنسى إزاي وهتتغير إزاي وجدك جايبني هنا علشان الحفيد بس يعني رحم للطفل بس وبعد ما تاخدوا إللي عايزينه هنتطلق علطول ونسيت مستقبلي وحياتي وبلدي علشانكم والكلام الهباب ده إللي سمعته وتفكير مامتك كمان فاكرني هقدر أنسى بسهولة كل شيء سمعته وقالته أم بيلين حبيبة القلب دلوقتي وإحنا تحت قدامي .
"فريد" بجدية :- حسناً سيران أنا أخبرتها أمامك أني لن أكون مع بيلين وسأتركها للأبد وسأنسى الماضي لا الوعود فقط سأنسى كل شيء يخصها وبدأت في أن أتغير لأجلكِ بالفعل لماذا لا تصدقيني كما أخبرتكِ .
"سيران" بإنفعال وغضب :- علشااااان مش واااااثقة فيييككك ومش عاااارفة حتى أعمل كده وبعدين أنا هثق فيك إزاي وأنت مامتك متفقة معاك إنك تعيش حياتك عادي زي طائر الرفراف وأنا هقعد في القصر أخدمك وأقدم فروض الولاء والطاعة كل ليلة علشان الحفيد إللي جدك الآغا عايزه ومستنيه وهو ميعرفش إننا عايشين إخوات مش متجوزين بجد .
"فريد" بدموع :- وماذا تريدين مني أفعله حتى إنتي تصدقين أني تغيرت وأحاول أتغلب على الماضي لكي أكمل حياتي معكِ وإنتي مازلتِ لا تثقين في زوجك هكذا وتسخرين منه دائمًا ولا تعلمين أن هذا الشيء الذي تقولينه أمامي كل دقيقة يجرح قلبي كثيراً .
"سيران" بجمود :- خلاص يا فريد علشان أريحك أنا عايزة أتطلق وأرجع بلدي مع أهلي وأنت تتجوز بيلين وتجيب الوريث لجدك وتريحه كويس كده .
"فريد" بغضب ونظر إليها بحِدة :- كلاااا Hayır ya karacim كلااااااا هذاااااا لن يحدث سيراااان إنتي زوجتي وستكونين زوحتي رغماً عنكِ ولن تخطي من القصر خطوة للخارج بعيدة عني وبدوني فهمتِ ما أنا قولته الآن ولا أريد أسمع كلمة طلاق تُذكر أمامي مرة أخرى في هذه الغرفة بيننا حسناً .
^^نظرت إليه سيران بغضب أيضاً وذهبت إلى شرفة الغرفة تستنشق بعض الهواء حتى تهدأ أما فريد دلف إلى المرحاض الملحق بالغرفة ليأخذ إبرة السكر قبل أن يفقد وعيه الآن من كثرة ما يحدث والضغظ الذي يتعرض إليه معها ويفكر في طريقة لمصالحتها^^
"سيران" بضيق وهي تقف جانب المرحاض :- ممكن تخرج علشان عايزة أتكلم معاك وبهدوء المرادي .
أنت تقرأ
الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملة
Lãng mạnالجزء الأول من سلسلة الصعيدية والأجنبي بطلتنا المجنونة إللي تعرفوها 😂 معاها كمان بطلات جديدة مختلفة هتنور الرواية الجديدة أبطالنا الشباب أتراك وقمرات من الآخر يعني 😂 وطبعا فيها أشرار بس مش هيفضلوا كتير معانا يارب تعجبكم وتحبوها 🤲🌍