Telefonun sesiyle gözlerimi açtım , boran'ın telefonu çalıyordu . Boranı dürterek "Telefonun çalıyor boran"
Boran oflaya puflaya telefona uzandı, bakmadan açıp kulağına götürdü. Telefonda ki kişinin söyledikleriyle yerinden doğruldu " ne diyorsun hangi hastane. Tamam tamam geliyorum."
Boran yataktan kalkıp. Bir şey söylemeden banyoya girdi. Bende yataktan kalktım giyinme odasına gidip üzerimi giyindim, dolaptan boran için kıyafet çıkardım , o sırada boran banyodan duş alıp çıkmıştı. Boran giyinirken ne olduğunu merak ediyordum ."ne olmuş boran kötü bir haber mi var?"
Boran karısına nasıl söyleyeceğini bilmiyordu , en iyisi şimdi öğrenmesin diye düşündü. "Yok bir şey işle ilgili sonra anlatırım." Boran hızlanıp ceketini aldı , telefonunu ve anahtarlarının nerede olduğuna bakıyordu. "Şimdi anlat koştur koştura nereye gidiyorsun."
Berra borandan artık şüphelenmeye başlamıştı erken gitmeleri , eve geç gelmeleri içinden bir ses aldatılıyorsun diyordu.Berra içindeki sese kulak vermek istemiyordu." Kim aradı onu söyle bari" boran bulduğu telefonu cebine attı " önemli biri değil dedim neden sorup duruyorsun."
Boran , berra'nın üzülmesini istemiyordu ama berra olanları er yada geç öğrenecekti buna engel olamazdı. " berra acelem var ben gidiyorum akşam görüşürüz." Boran odanın kapısına yönelmişti ki, berra boran'ın kolundan tutup çekti. İki adım atıp boran'ın burnunun dibine girdi , gözlerinin içine bakarak " benden ne saklıyorsan şimdi söyle boran ağa."Boran stres olmuştu birden, berra gözlerinin içine bakıyordu. Türkündü "aklından ne geçiyor bilmiyorum ama işle ilgili olduğunu söyledim , bana inanmıyor musun?"
"İnanmıyorum boran ağa, aklımdan geçen tek şey beni aldatıyor olman. Aklımdan geçenler doğru mu?" Boran afalladı birden , berra benim onu aldata bileceğimi düşünüyor demek diye düşündü. Yamuk bir gülümseme takındı yüzüne " hı hı evet seni aldatıyorum berra hatta şuan koşa koşa da ona gidiyorum ,memnun musun söyledim"dedi alaycı bir sesle.
Berra, boran'ın ağzından çıkanların gerçek olup olamayacağını düşünüyordu. Aldatmış olsa söyler miydi , hayır tabiki beni değilse bile oğlunu kaybetmek istemez boran.
Boran 'ın telefonunun sesiyle berra daldığı düşüncelerden çıkmıştı. Boran cebinden telefonu çıkartıp telefonu gösterdi. " bu önemli " deyip hızla uzaklaştı. " Boran ağa nereye gidiyorsun daha konuşmamız bitmedi ahhh lanet herif pislik. "Berra arkasından koştu ama yetişemedi.
Boran ağa telefonu açıp kulağına götürdü arayan adamlarından biriydi."söyle durumları nasıl?"
" ağam kötü , biz burada bekliyoruz ."
"Diğerleri neredeler , haberleri var mı?"
" çocukları konağa göndermişler ağam , başlarına adam gönderdim bir ihtiyaçları olursa bize haber verecekler."
Boran ağa çoktan arabaya binmiş ve yola çıkmıştı.
" geliyorum" dedi ve telefonu kapattı.Boran gittikten sonra berra duşa girip çıkmıştı giyindikten sonra oğlu nun odasına gitti. Oğlu beşiğinde uyanmış oyuncaklarıyla oynuyordu." Benim yakışıklı oğlum uyanmış mı, bebeğim , annecim." Berra barışı beşikten alıp öptü ,kokladı ." Ay çok özlemişim yaaa ben bu adamı. " barış annesine gülücükler saçıyordu. "Annee , yapmaa, durrr" elleriyle annesini yüzünü tuttu ve annesinin burnunu öptü.
Berra'nın oğluyla sabah eğlencesi bitince birlikte avluya indiler. Kayınvalidesi ve eltisi avluda oturuyorlardı. Günaydın diyip , Barışı çocuklarla oynaması için avluda bıraktı mutfağa yöneldi.
Mutfakta biraz yardım etti sonra masayı hazırladılar . Kahvaltıya herkez inince başladılar yine kaynanası boran'ın nerede olduğunu sormuştu. Sabah iş için erken çıktığını söylemişti . Bora ne işiymiş bu bana bir şey söylemedi demişti. Bora da bilmiyordu yani boran'ın nerede olduğunu.
Bora biraz sinirlenir gibi olmuştu ,babası öldükten sonra bora daha çok söz sahibi olmak istemişti hakkı olarak ama boran izin vermemişti. İşlerle ve aşiretle boran ilgileniyordu bora şirketteki işleri kendisine bırakılmasını istedi abisine aşiretle ilgilenmesi daha iyi olucağını söylemişti küçük çaplı bir tartışmadan sonra boran , borayı ihracatla ilgilenmesini istemişti.
Her neyse konu sonra tatlıya bağlanmıştı bora'nın hala memnun olmadığı belli oluyordu.
Kahvaltıdan sonra barışla çarşıya gitmeye karar verdim , barış büyüdüğü için kıyafetleri küçük geliyorlar yaz da geldiği için yazlık kıyafetler almaya gidiyoruz. Berfu barış'ın bebek arabasını sürüyordu çarşıda biraz dolaştık barışa gömlek ve şort almıştık onları beğenmişti iki yaşında olduğu için iki yaş sendromu yaşıyoruz. Barış'ın istemediği hiçbir şey alınmıyordu.
Berfu barışa sorarak " dondurma yiyelim mi halacım."
Barış'dan onaylayan bir sevinç çığlığı duyuldu. " tamam o zaman dondurma alıp parka gidelim ne dersiniz."
Berfu ile barış onaylayınca dondurma alıp parka gittik.Parkta boş bir çardak bulup oturduk, Barışı bebek arabasından indirdik elinde dondurmasıyla parkta dolaşmaya başladı. Oyun oynayan çocuklara bakıyordu. Berfu ile ben de dondurmalarımızı yedik berfuyla sohbet ederken yanımıza iki kadın geldi 45 50 yaşlarında iki teyze bizim komşulardan dı.
Hal hatır sordular befuya annesinin nasıl olduğunu falan sormuşlardı. Teyzenin biri bana dönüp " berra kızım çok geçmiş olsun bizde yeni duyduk ,sizinkilerin durumları şimdi nasıl baban perişan olmuş duyduk annenin durumu kötü diyorlardı.
"Ne olmuş teyzecim ne olmuş anneme , babam babam ?"
"Ay kızım senin haberin yok muydu ahh bilseydik demezdik."
Berra ayağa kaltı içini bir korku kaplamıştı "söylesene söyle..." berfu kadınlara bağıran yengesinin kolundan tuttu yüzünü kendine çevirdi. " yenge abimi arayalım öğrenelim neler olduğunu , sen sakin ol tamam otur lütfen hadi.""Tamam ara hadi berfu çabuk."
Berfu masadan telefonunu aldı boran abisini aradı. Bir kaç defa çaldıktan sonra telefon açıldı."Abi abi nerdesin sana bir şey soracaktık." Berra berfunun konuşmasına izin vermeden telefonu çekti aldı. "Boran babama ne oldu ? Aileme ne oldu çabuk söyle." Boran , berra'nın sorularıyla öğrendiğini anlamıştı. " berra sakin ol , abinler akrabanızın düğünü için adanaya gidiyorlar mış yolda kaza yapmışlar. "
Berra duyduklarıyla dizlerinin üzerine çöktü abisi babası ,annesi şimdi neredelerdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MARDİN'Lİ İKİZLER
Literatura FemininaGencecik güzeller güzeli iki kız kardeş, Töre sonucu birinin evlenmesi gerek. Hayatta insanları tanımak çok zor, bu kardeşin bile olabilir. Kardeşinin insana ihanet etmesi çok kötü. Bu ihanet kendini kurtarmak için bile olsa.kardeşi yüzünden kötü a...