İki hafta sonra :
"boran hadi çabuk ol geç kalıcaz." Bu adam banyoda napıyo kaç saattir anlamadım ha. Ben bu kadar uzun süre kalmıyorum o banyoda. Dün selma nın hamile olduğu nu öğrendik, bu gün de bebek haberine sağlamlar konağında şenlik var. Kurbanlar kesiliyor, yemekler dağıtılıp, dualar edilecek. Bizi de davet ettiler mecvur davete icabet edeceğiz, hem sevdiğim arkadaşlarım, akrabalarım da orada olucak yoksa gitmezdim Bedir in mutluluğuna tanık olmak istemiyorum.
Boranın banyodan çıkmasıyla düşüncelerimden ayrılıp kendime geldim. Baştan aşağı şöyle bir süzdüm, lacivert takımı içinde siyag gömlek ve özenle taradığı şekil verdiği saçlarla çooook yakışıklı olmuş bu adam. 💕
Ya neyin hazırlığı bu be. 😡
Birde yanında ben sünepe gibi. Üzerime şöyle bir baktım. Uzun v yaka bordo bir elbise var üstümde saçlarım dağınık ve yüzümde hiç makyaj yok. Hiç özenmedim ki ben günlük halimle gidicektim.
"berra hadi diyorum, Niye dikilip duruyorsun orda gidelim geç kalıcaz. İşim gücüm var benim daha." ne işi var ki acaba. Sorsam düzgün cevap verir mi ki? Şansımı deniyim bakalım bir.
"geç kalsak bir şey olmaz boran ağa alt tarafı hayırlı olsuna gidicez çokta durmayız zaten geliriz." bakalım ne işin var şimdi.
"ben durmıycam zaten berra seni bırakıcam sadece hadi yürü." oduna bak sen ya, allahım neden bana şöyle kibar, benim değerimi bilecek, el üstünde tutacak , eli yüzü düzgün bir koca nasip etmedin. Kaderime çok ağlıyorum, isyan etmek gibi olmasın ama ağlamak günah değil sonuçta.Boran kapıdan çıkmak üzere iken " nereye gidicen? " geri dönüp bana baktı, biraz suratımı inceledi, tek kaşını havaya kaldırdı. Bunun ne demek olduğunu çok iyi biliyorum. 'sen hayırdır' deme şekli bu doğru yani birden hesap sorar gibi çıktı sesim. Hemen lafı çevirmem gerek.
"yani beni konağa bırakırsın diye düşünmüştüm aslında babanla annen erken kalamazlar malum dünürleri." hala ikna olmamış gibi kafasını sağa sola salladı hafiften."iyi madem sen işini hallet ben tek başıma dönerim zaten."
"tamam gerek yok berra geri döneceğin zaman ara ben seni alması için araba yollarım, şimdi yürü gidelim yoksa burda bırakırım seni." çantamı aldım boranın önüne geçip odadan çıktım.
Merdivenlerden inerken Mehmet Ağa ve Nermin ana nın beklediklerini gördüm, onlarda bizi görünce kapıdan çıktılar biraz daha hızlanıp hemen onlara yetiştim. Nermin ana ve ben arka koltuğa oturduk Mehmet ağa da ön tarafa oturdu. Boran da gelince yola çıktık.
İki saatlik yolculuktan sonra sağlam konağına geldik. Boran bizi bırakır bırakmaz gitti. Bende fazla takılmadan 'ne hali varsa görsün' konağa girdim buğra abimle ve yeğenlerimi çok özlemiştim onlarla vakit geçirdim. Selmaya ve bedire hiç selam bile vermedim, zaten konak çok kalabalık beni farketmemişler dir.
Dua edilip yemekler yendikten sonra konak boşalmıştı, yakın akrabalar ve komşular vardı. Biz kadınlarla salonda oturuyorduk. Erkekler de terasta oturuyorlar.
Salonda yanımda yengem yakın arkadaşlarım aslı ve sevgi oturuyorlardı. Aramızda konuşuyor diğer konuşmalara katılmıyor duk. O sırada selma bana seslendi"berra tatlım senle de konuşamadık ee nur halamlar Antep'e gitmişler, ne olduğunu anlamadım valla anam daha kalacaklar dediydi ama tabi kızı zorla evlenince oda daha fazla burda duramadı. Kadın cağız ne yapsın canım. Ah sibele de yazık oldu, biliyor musun sibel abime platonik aşıktı, hep abimle evlenmek istedi hatta bir ara sevgili oldulardı. Tabi benden başkası da bilmez bunu. "diyip şuh bir kahkaha attı. ilk başta ne dediğini idrak edemedim ama sonra dan bende jeton düştü.
Selma nın gülmesine diğer kadınlar da katılıyorlardı. Söylicek bir lafım yok doğrusu boranın geçmişi beni ilgilendirmez ne yaşadılarsa yaşadılar sibelle. Arkadaşım aslı "selmacım adı üstünde platonik, karşılıksız aşk abin de sibel in ne mal olduğunu anlamış zaten, sen yorma hamile halinle o kafanı."
Kızlara avluya çıkıcağımı söyleyip çıktım. Biraz hava alıyım.
Sibele gelirsek ona ben de acıdım yerinde olsam istemem. İki hafta önce konakta Mehmet ağa ve boran tarafından yakalamışlar dı. Boran çok sinirlenip turul denen adamla sibeli avluda öldürücekti ama mehmet ağa engel oldu borana. Mehmet ağa bu olayı dışarıya duyurmadan halletti aşiret duymadı yani.
Mehmet Ağa sibeli bir hafta içinde kırk beş yaşlarında ki bir adama kuma olarak verdi. Düğün dernek kurulmadı tabi nur hanım yalvar yakar oldu Mehmet Ağa nın ayaklarına kapandı ama vazgeçmedi Mehmet Ağa. Turul denen adam da serbest bırakıldı hatta bu olay duyulmasın diye para verdiler üzerine.
Nur hanım da konakta daha fazla duramadı gitmek istedi Mehmet Ağa da diyer kardeşinin yanına Antep'e gönderdi.Gitmeleri benim için iyi oldu.
Burda biraz daha duramıycam konağa gitsem iyi olur. Boranı arıyım hem nerede belki öğrenirim. Kadın aklı merak ediyor insan. Cebimden telefon çıkardım dağa ayusı olarak kaydettim boranı aradım.
Telefon çalıyor açan yok. Meşgule düşünce tekrar aradım, yine cevap yok. Nerede bu adam böyle açmıyor.
Belki toplantıda falandır, duymuyor olabilir. Her neyse bir çok bahanesi vardır. En iyisi buğra abimden rica etmek o beni bırakır konağa.Buğra abime haber verdikten sonra nermin ana ya konağa erken döneceğimi söyledim. Abim beni konağa bıraktıktan sonra gitti. Sabahtan beri ayaktayım yorulmuşum bir duş aldım akşam yemeğine kadar kestirmeye karar verdim...
Uyandığımda etraf çok karanlıktı, gözlerim karanlığa alışınca yatakta ki teledonumu buldum. Saat kaç acaba yemeğe geç mi kaldım, odada gözlerimi gezdirdim. boran da gelmemiş daha saat erken olmalı.
Telefonun saatine baktığımda şok geçirdim saat sabahın beşiydi. Nasıl oldu da bu kadar uyudum.
Boran nerede acaba niye gelmedi?Telefondan boranın numarasını bulup aradım yine çalıyor ama açan yok. Neredesin sen boran ağa, aklıma kötü şeyler geliyor.
Boran ağayla devam:
"Nerdeyim ben lan, kimse yok mu? Çıkarın şu başımda ki çuvalı da suratınızı görelim lannn."
"sakin boran ağam, sinir bünyeye zarar"
"Bunun hesabı çok acı olucak pinç kurusu, burdan kurtulayım var ya senin cesedini köpeklere parçalatmayan adi şerefsiz lann"
"sen hayal kurmaya devam et boran ağa burdan öyle kolay kurtulamazsın, tek başına iki düzine adamı öldürüp de elini kolunu sallayarak çıkamazsın burdan. Ben tedbirimi aldım, kardeşimin intikamını senden alıcam BORAN AĞA"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MARDİN'Lİ İKİZLER
Literatura FemininaGencecik güzeller güzeli iki kız kardeş, Töre sonucu birinin evlenmesi gerek. Hayatta insanları tanımak çok zor, bu kardeşin bile olabilir. Kardeşinin insana ihanet etmesi çok kötü. Bu ihanet kendini kurtarmak için bile olsa.kardeşi yüzünden kötü a...