Eve geleli çok olmuştu ama boran ağa hala ortalıkta yok. Kim bilir neler yapıyor. Bozamadım demek kızla işlerini.
Allahın belası senin burda karın var sen napıyorsun... Yok yok vaz geçtim başka kadınlarla yapsın bana bulaşmasın en iyisi. Ay drliricem ben bu hallere düşecek insan mıydım.
Kendi iç sesimle boğuşurken kapı tıkandı. "kim o?" dışarıdan yardımcı kadınlardan biri olan emine abla "gelin hanım yemek hazır sizi bekliyorlar." dedi.
Akşam yemeği saati gelmiş hala boran ağa ortalıkta yok. Yemeği indim aç diğildim zaten, biraz yemek yedikten sonra müsade isteyip kalktım.
Terasta otururken aklıma bulut geldi. Onu evde bırakmıştım en kısa sürede abimden istiyeceğim. Canım çok sıkılınca onunla konuşurdum biraz dolaşmaya çıkardık. Bütün dertlerim uçup giderdi sanki ama şimdi napabilirim.
Tabi ya boranın kesin atı vardır. Burda ahır nerede acaba. Yardımcılardan birine sora bilirim. Aşağı indim Yardımcılardan birine seslendim. Emine abla yanıma geldi. "emine abla burda ahır var mı?,yani boran ağa nın atı var mı.?"
"he var gelin ağam, arkada ahır. Şurda ki küçük kapıdan arkaya geçiliyor." teşekkür ettim gösterdiği kapıdan geçtim araka bahçeye geçtim. Bahçe dedikleri yer güzel düzenlenmiş, oturaklar falan var. Duvarla çevrili etraf avluya benziyor ama yeşil çimenler ve duvar kenarlarında dizili ağaçlarla dolu.
Ahır olarak tahmin ettiğim, küçük kulubeye doğru gittim. Küçük camdan baktığımda tahminimin doğru olduğunu gördüm. İçeride ki atlarla yüzümde bir gülümseme belirdi.
Hemen ahıra girdim. Atlara bakarken simsiyah, yelleri parlayan bir at gördüm, bildiğin aşık oldum yaaa. Çok güzel di. Çok masum, bir o kadar da güçlü. Kalıplı ve kasmı onlar?
Bildiğin karşımda iri ama beni al diyen bir at var. Tabiy ki bu ata binicem. Hemen etrafa bakındım, duvarda gördüğüm eğerlerle otarafa gittim. Ata güzelce eğerini taktım. Yularından tutup dışarı çıkardım.
Sol tarafımda büyük kapı vardı. Sokağa açılıyor. Kapıyı gidip açtım atın üatüne bindim ve atı hareketlendirdim.
Boran ağa:
Konağa geldiğimde direk odaya çıktım. Bu gün olanlar neydi öyle. Berra nın yanında ki herifler kimdi?
Üzerine üstlük bir de iş ortağımın kızına yaptıkları. Beni çileden çıkardı.Ortağımın kızııda geri zekalı zaten. O salak kız yüzünden konağa da geç gelmek zorunda kaldım. Teselli ettim kızı malüm.
Odaya girdiğimde oda boştu, bonyoya baktım orası da boş. Nerede bu kız?
"emine abla" odadan çıktım avluya indim. Nerede bunlar konakta kimse yok sanki "emine abla" yanıma koşarak emine abla arkasında iki kız geldi. "beyim bir şey mi istedin?""Berra nerede?" emine abla tedirgince "şey bilmiyorum ama en son bana ahır var mı burda diye sormuştu?"dedi
Devamını dinlemeden arka bahçeye açılan kapıya gittim.Bahçeye girince dışarıya açılan kapının açık olduğunu farkettim. Ahıra girdim. Ahır da yok atlara baktım, nerede yok olamaz!
Onu almış olma Berra canına mı susadın be. Ahırdan başka at çıkardım. Adamlara da haber verdim. Berra yı kim bulursa bana haber verecek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MARDİN'Lİ İKİZLER
Chick-LitGencecik güzeller güzeli iki kız kardeş, Töre sonucu birinin evlenmesi gerek. Hayatta insanları tanımak çok zor, bu kardeşin bile olabilir. Kardeşinin insana ihanet etmesi çok kötü. Bu ihanet kendini kurtarmak için bile olsa.kardeşi yüzünden kötü a...