Berra :
Dışarıdan sesler geliyordu. Başta ne olduğunu anlıyamadım. Kaynanamın sesini duydum yardımcılara bağırıyor emirler yağdırıyordu. Gözlerimi açıp yan tarafıma baktım boştu, boran ağa çoktan işe gitmiş olmalı.
Dün akşam yine birlikte olmuştuk. Daha dün burda kalmak istemiyordum. Kaçmak için pilanlar kuruyordum. Peki ya şimdi ne yapcam, burda kalıp hayatıma devam mı edicem yoksa burdan kaçıp hayallerimi mi gerçekleştiricem.
Ben bu evliliğe kardeşim yüzünden mahkum kaldım. Serra yüzünden ilklerimi sevmediğim, tanımadığım bir adama verdim.Boran ağayla konuşmam lazım, ben burda yaşayamam o da öğrendi sonuçta Serra nın oyunu sonucunda evlendiğimizi. Beni bırakmıyacağını söyledi ama bir ihtimal beni anlar bırakır. Aşiret ağalarıyla konuşur benim suçumun olmadığı ortaya çıkar ve boşanırız.
Hemen kalkıp banyoya girdim güzel bir duş aldım. Duş alırken de boran'la nasıl konuşucağımı düşündüm. Banyodan çıktım oda hala boştu boran nerede acaba. Birde dün o atla başıma gelenler. Çok korktum saldırgan olabileceği hiç aklıma gelmezdi. Boran beni bulmasaydı ne yapardım bilmiyorum. Neden o kadar hırçınlaştı anlamadım çok sakindi aslında, yılan falan mı gördü ki. Genelde atlar etrafında tehlikeli bir şey olduğunda huysuzlanır, korkar veya hırçınlaşır. Boran ağaya sorucam mutlaka. Ama bir daha tanımadığım, huyunu suyunu bilmediğim atlara binmeyeceğim.
Dolaptan iç çamaşırları ve beyaz bir elbise aldım. Bu evliliği ne kadar istemesem de ben bu evin gelini sayılıyorum adetleri yerine getirmem gerekiyor. Üstümü giyindim odadan çıkıp avluya indim. Hummalı bir hazırlık vardı. Yardımcılar bir otarafa bir bu tarafa koşturuyolardı. mutfağa gittim emine abla kızlarıyla akşam yemeğini hazırlıyorlar. Emine ablanın yanına gittim"abla yardım edebileceğim bir şey var mı? "emine abla gülümseyerek bana baktı" yok güzeller güzeli gelim hanım, siz oturma odasına geçin neriman hanım orada. Bizim işimiz bitti sayılır. "dedi. Bu kadına hemen içim ısındı ya,neyse ben oturma odasına geçtim içeride görümcem berfu ve kaynanam Neriman oturuyorlar. Neriman hanımın yanında fikret ağanın çocukları vardı.
Bende bir köşeye geçip oturdum. Fikret ağa, boran'ın bir yaş küçük kardeşi. Fikret ağa Asya ablayla evlenmiş iki kızı çocuğu var. Eğer bir erkek çocuğu olsaydı ağalık ona verilicekti ama hem erkek evladı olmadı hemde boran büyük evlat olduğu için ağalık boran ağaya verildi. Eee az çok miroğlu aşiretinin dedikodularına da sahibiz. 😂
(bu arada iki Asya var hikayede karıştırmayın.)
Asya abla salona girdi arkasında da fikret abi Neriman ananın elini öptü. Onlar geçip koltuklara otururken ben kalktım. Kendimi avluya attım fikret abi geldiğine göre boran da gelmiştir. Hemen onunla konuşmam gerek fazla uzatmadan. Boranı ikna edip burdan ditmeliyim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MARDİN'Lİ İKİZLER
Literatura KobiecaGencecik güzeller güzeli iki kız kardeş, Töre sonucu birinin evlenmesi gerek. Hayatta insanları tanımak çok zor, bu kardeşin bile olabilir. Kardeşinin insana ihanet etmesi çok kötü. Bu ihanet kendini kurtarmak için bile olsa.kardeşi yüzünden kötü a...