2.Bölüm(berdel)

6.2K 174 0
                                    

Hikaye şimdi başlıyor.


Serra sabah uyanmış annesine yardım etmek için aşağıya inmişti, çünkü bugün doğum günüydü berra dan önce herkesin onun doğum gününü kutlamalarını istiyordu.

Annesi mutfakta kahvaltı hazırlarken Serra annesinin arkasından sessizce yaklaştı, tam korkutıcakken annesi" seni haylaz bu sefer yemezler Serra orda olduğunu biliyorum "demişti. Serra ve berra birbirlerinin tıpa tıp benzeyen tek yumurta ikizleriydiler.

Güzeller güzeli iki kız konağın mucevherleri , küçük hanımları, göz bebekleri, neşe kaynakları, değerlileri oluyorlardı. Abileri de bu kızlara tutuklu  gibilerdi, abileri kızlar için canlarını verirler. Bu kızları babaları ayrı anneleri ayrı sever bağırlarına basarlar. Ahmet ağa pirenseslerinin her istediklerini yapmış gözünden sakınmıştır. Taki o güne kadar.

Serra ortalıkta koşup Buğra abisiyle şakalaşıyordu, Serra ve berra sabah saatlerinde doğdukları için erken kutlıycaklardı doğum gününü, Serra erkenden süslenmiş püslenmiş kutlama yapmak için çok heyecanlıydı.

Bu arada berra beşinci uykusuna dalmış hala garip rüyalar görmekteydi. Berra rüyasında uzun boylu kara kaşlı, kara gözlü bir yiğidi görüyordu ama bu adam berra ya kötü davranıyor yapmadığı eziyeti bırakmıyordu, adam berra ya eziyet ederken berra uykusundan sıçrıyor soluk soluğa kalıyordu. Bu rüyalar yüzünden bir gün uykusunda kalpten gidecekti.

Ahmet ağa, balkondaki sedire oturmuş kahvaltının hazırlanmasını bekliyordu, kızlarının doğum günü hediyelerini de unutmamıştı.

Nermin hanım ve yardımcılar bir taraftan masayı hazırlarken bir taraftan Berra uyanmadan doğum günü hazırlıklarını bitirmek istiyorlardı. Nermin hanımın gelini, buğranın karısı Asya da görümcelerini çok seviyordu oda pastayı hazırlamıştı çoktan.

Buğra babasının yanına balkona çıkmış iş hakkında konuşurlardı. Aklına küçük kardeşi Bedir geldi iki gündür ulaşamıyordu, genç kanı deli kaynıyor diye üstüne gitmek de istemiyordu ama nereye kaybolmuştu bu deli oğlan.


Boran ağa :

Dünden beri o soysuzları arıyordum ve buldum benden kaçabiliceklerini sandılar ama bak ellerimdeler. Kardeşim Selma ile şerefsiz , it sağlamaların oğlu Bedir kaçmışlar. Haberi aldığım gibi aramaya koyuldum. mardin sınırında önlerini kestirdim, kardeşim Selma çok ağladı, yalvardı bende onun canını almak istemem o benim canım, kanım ama yapamam töreye karşı geldiler kaçtılar . Aşiretin  ağası ben olduğum için bütün aşiretin gözü benim üstümde ne karar vericeğimi konuşuyorlar . Ölüm istenirse karşı gelemem , birde düşman aileler olmamız işj daha da çıkmaz hale sokuyor .

Aşiret kararı verdi bedirin kız kardeşi ile evleneceğim, berdel kararı verildi. İtiraz ettim dökülücekse dökülsün kan dedim ama vazgeçmediler. Kan döküleceğine bağlar kurulsun dediler. Bu kararı hiç beklemiyordum, yılların kan davasını bitirecek bu zamanı bulmuşlar , benim başımı yaktılar.

Bediri aldım sağlamaların konağını bastım. "ahmet ağa çık lann dışarı" bütün ahali toplandı konağın ortasında önlerine fırlattım bediri "senin it oğlun bacımı kaçırmıştır, mardin sınırında yakaladım. Aşiret karar verdi berdel istemektedirler. Kızın serrayı benimle evlendiriceksin" merdiven tarafından bir çığlık koptu galiba kızın anası bayılmış. Bende o hengamede söyleyeceğimi söyleyip çıktım.

MARDİN'Lİ İKİZLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin