Serra sağlam :
Akşam olmak üzereydi, evde herkes bir tarafa koşuşturuyor ve benim saçım ve makyajım yapılmıştı. Yatağımın üstüne oturdum elime kağıt kalem aldım düşündüm, gözlerim doldu yazarken.Berra kardeşim;
Çok üzgünüm sana bunu yapmak istemezdim ama, yapamam evlenemem o adamla. Benim sevdiğim var kardeşim onu sırtından bıçaklıyamam. Boran ağanın koynuna girmek, yatağını ısıtmak, her sabah başka başka insanların yüzünü görmek istemiyorum. Ben sabah sevdiğimin koynunda uyanmak, sabahları kahvaltı hazırlamak, işine mutlu göndermek, geceleri onun beni ısıtmasını, onun çocuğunu doğurmak istiyorum.
Canım kardeşim, affet beni senin canını yakmak istemezdim. Bu yaptığım için beni hiç bir zaman affetmiyeceğini biliyorum ama beni ve sevdiğimi öldürmek istemiyorsan.
Yatağın üstünde ki bindallıyı giy ve aşağıda benim yerime kınayı yaktır. Bu düğün bitene kadar ben sevdiğimle uzaklarda olucam. Düğün bittikten sonra eve dönücem ve sevdiğim beni babamdan istiycek.
Eğer benim ölmemi istiyorsan Boran ağaya benim kaçtığımı söylersin ama tek isteğim bunu yapmaman. Benim yerime o adamla evlen berra...
Anneme senin kınadan sonra bir iki gün sedef ablamlarda kalıcağını söyledim. Yani benim ortadan kaybolmam hiç kimsenin dikkatini çekmiyecek. Daha sonra da ailemize benim yerime senin evlenmeyi kabul ettiğini söyleyeceğim, Lütfen berra lütfen. Çok üzgünüm
kardeşin Serra 😢
Mektubu yazdıktan sonra, katladım çekmeceye koydum. geleneksel kıyafetimizi giydim aşağı indim herşey tamam yavaş yavaş misafirler geliyor anam onları karşılıyordu. Bizim konakta kız kınası yapılacak, Boran ağanın konağın da erkek kınası.
Boran ağanın ailesi avluda içeri girdiler. Etraf çok kalabalık malum aşiretin ağası evlenir. Gittim büyüklerin ellerini öptüm küçüklere selamlaştım.
Gece başlamış bir taraftan oyun havaları çalıyor bir taraftan halaylar çekilip, ikramlar dağıtılıyor, herkes çok mutlu ben hariç Berra yanı başımda, biraz kalktım oynadım. Kınayı yakma zamanı yaklaşmıştı. Berra nın kulağına "ben üstümü değişmeye gidiyorum on bilemedin onbeş dk odaya gel arkamdan." odaya çıktım çekmecede olan mektubu bindallının üstüne bıraktım. Üstümü çıkardım tşort ve pantolon giydim. Cama çıktım aşağıda sevdiğim beni bekliyor eşyalarımı attım. Daha önceden koyduğumuz merdivenden yavaş yavaş indim. Sevdiğime sarıldım kokusunu içime çektim. Arabaya bindik hızlıca ordan uzaklaştık. Berra inşallah kabul edersin.
Berra sağlam :Serra odaya çıkalı on dk olmuştu, onu almak için odaya çıktım. Odaya girdiğimde oda boştu, nerede bu kız. Etrafa bakınırken camı farkettim açık. Cama gittim aşaya baktım merdiven vardı. Bu oda evin arka tarafında kalıyordu ve Serra kaçmıştı napıcam ben şimdi serrayı öldürücekler.
Yere çöktüm ağlamaya başladım, hıçkıra hıçkıra ağladım. Başımı tavana kaldırdım "yarabbim serrayı koru ona bir şey olmasın canı yanmasın." diye dua ettim.
O sırada gözlerim yatağın üstünde ki bindallıya kaydı. Üstünde kağıt var. Kalktım kağıdı aldım, Serra mektup yazmış, okuyunca içim parçalandı bunu bana nasıl yapar. Nasıl beni kendi elleriyle ateşe atar. Hıçkırıklarımın arasından kapının sesini duydum "Serra hadi kız kına yakılacak ina aşa" yengem serrayı çağırıyor. Serra nın dediği gibi kaçtığını söyleyebilir miyim ha söyleyemem. Başka seçeneğim yok, kardeşlerim yüzünden evlenmek zorundayım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MARDİN'Lİ İKİZLER
ChickLitGencecik güzeller güzeli iki kız kardeş, Töre sonucu birinin evlenmesi gerek. Hayatta insanları tanımak çok zor, bu kardeşin bile olabilir. Kardeşinin insana ihanet etmesi çok kötü. Bu ihanet kendini kurtarmak için bile olsa.kardeşi yüzünden kötü a...