60.kapitola

5 1 0
                                    

Grace Kellyova!počula som volať svoj hlas z miestnosti kde sa koná maturita.
A je to tu!vyhrkla som nervózne a začala som sa nervózne triasť.
Bože čo ak to pokašlem?
Čo ak to nedám?
Opatrne som vstala zo stoličky a naposledy pozrela na Sarah,ktorá mi len kývla hlavou a už som vstúpila do triedy.
Trieda ani veľká nebola,bola asi taká veľká ako naša,ale veľa pohodlných vecí tam bolo.
Okná boli otvorené dokorán,pretože von už bolo teplo a ja som len mierne sliny prehltla a postavila sa pred komisiu,ktorá sedela za dlhým stolom kde mali položené poháre z vodou,nejaké tabuľky,do ktorých písali a perá.

Dobrý deň,pozdravila som sa a komisia iba prikývla.
Tak nech sa páči slečna Kellyova vytiahnite si tému a potom máte 15 minút čas na to aby ste sa pripravili a budete odpovedať ústne,povedala jedna žena,ktorá vyzerala dosť mlado na to,že je v komisii.

Opatrne som podišla k stolu,kde boli položené papieriky obrátené na druhú stranu,z ktorej som nevidela nič napísané a veď preto sa to volá,že náhodný výber témy.
Prosím,snáď to nebude ťa tá téma,ktorú som sa naučila inak tu zlyhám.
Na stole bolo položených asi 30 papierikov,takže som sa rozhodla,že papierik si vytiahnem hneď  z okraja.
Opatrne som ho potiahla a pozrela sa na tému.
Charakterizujte Psychológiu.

Zrazu sa mi tak uľavilo,pretože toto som našťastie naučená bola.
Akú ste si vybrali tému?ozvala sa tá žena.
Mám charakterizovať psychológiu,odvetila som mierným ale trasľavým hlasom.
Fajn,takže máte 15 minút ma prípravu potom sa postavíte a prednesiete to čo ste sa učili,povedala žena a ja som iba prikývla a sadla si za stôl.

Jediná útecha, ktorú som tam mala,že bola tam moja obľúbená učiteľka,ktorá má kedysi učila psychológiu.
Ale aj tak to by nič nepomohlo,pretože pri maturite sa podvádzať nesmie.

Po 15 minútach.

Tak slečna čas vypršal,nech sa páči postavte sa a porozprávajte nám všetko čo viete,prehovorila žena a môj tep srdca sa zrýchlil.
Stres,že to všetko pokazím má stále prenasledoval,ale tentokrát to bolo iné,pretože som si vytiahla tu najľahšiu otázku,ktorá mohla byť.

Potom som začala vysvetľovať a komisia má len pozorne sledovala a niečo si zapisovali do ich tabuliek.
Dobre výborne,teraz si vytiahnite papierik z druhého stola,pretože idete robiť teraz písomný test zo španielskeho jazyka,povedala a ja som iba prikývla a vytiahla listoček,na ktorom písalo,že mám preložiť dane slovíčka do španielčiny.
Fajn to nebude ťažké,pomyslela som si a prečítala nahlas zadanú tému.

Potom som si sadla a mala som 10 minút na preklad slovíčok.
Sústredila som sa najviac ako mohla a snažila som sa to preložiť správne,takže snáď to bude dobre.
Konečne som dopísala posledný preklad a postavila sa od stola.

Dobre,ďakujem za účasť maturity,teraz môžeš počkať na chodbe,na konci maturít dostaneš výsledok,povedala tá mladá žena a ja som iba prikývla a z triedy som odišla.
Uf tak to bolo super,pretože som vedela všetko,snáď budem mať všetko správne a zmaturovala som.

Neboj,určite si to zvládla,prehovorila Sarah keď som si k nej sadla.
Sarah už mala dávno po maturite,pretože ju zavolali ako druhú v poradí.
Dobre,takže ešte koľkí pôjdu?spýtala som sa Sarah,ktorá len pozrela na zoznam kto každý ešte pôjde.
Ešte 5 pôjdu,odvetila opatrne a ja som iba prikývla a nervózne som sa zahniezdila na stoličke.

Aký z toho máš pocit?obrátila sa na mňa Sarah,keď som sedela rovno a bola myšlienkami niekde inde.
Myslím,že to nebolo najhoršie,takže v podstate je tu šanca,že by som mohla zmaturovať,povedala som opatrne a Sarah sa iba pousmiala.

O 40 minút neskôr.

Keď už prešli všetci 5,tak volali postupne maturantov do triedy aby im oznámili výsledok.
Ach a je to tu,povedala som nervózne,keď konečne prišiel rad na mňa.
Držím palce,zvolala nadšene Sarah,pretože ona úspešne zmaturovala z vyznamenaním a k tomu ešte mala zelenú stužku na sebe ako pravá maturantka.

Opatrne som vstúpila do triedy a postavila sa pred komisiu.
Slečna Kellyova,vaša odpoveď bola výborná čiže 100% ako sme očakávali a tak isto aj test bol 100%,takže vám z potešením oznamujeme,že ste úspešne zmaturovali,prehovorila druhá žena,ktorá bola trochu staršia.

Zrazu som poskočila od radosti,pretože v tú chvíľu som bola tá najšťastnejšia na svete......ja som zmaturovala!!

Dalšia časť na svete.Grace napokon zmaturovala no nieje to skvelé??

Protiklady/OdlišnýWhere stories live. Discover now