tuntuu kun joku hakkaisi päätäni vasaralla. kurkkuni on yhtä kuiva kun sahara ja oksennus pyrkii ylös kurkustani. avaan silmät ja vilkaisen ympärilleni, ennen kuin juoksen vessaan. avaan vessanpöntön kannen ja oksennan mahastani kaiken ulos. huono-olo helpottuu vähän, joten valun vessan seinää pitkin istumaan lattialle. vedän jalat koukkuun eteeni halaten niitä. en muista milloin viimeksi oloni olisi ollut näin kauhea. nousen ylös saadakseni juotua vettä hanasta. kylmä vesi tuntuu täydelliseltä kurkussani. suljen hanan ja päätän katsoa peiliin, vaikka tiedän ettei se ole järkevää. näytän aina ihan kuolleelta darrassa. järkytyn silti pahasti katsoessani peiliin. hiukseni ovat sekaisin, silmieni alla ovat mustat rinkulat, ja mitä pahinta, kaulani on täynnä tumman violetteja fritsuja. mieleeni palautuu eilinen ilta ja tunnen oksennuksen uudelleen kurkussani.
olemme pelanneet totuutta ja tehtävää jo yli tunnin ja juoneet samalla shotteja. olokin on sen mukainen. mielessäni on pyörinyt koko illan jesse. hän ei ole vieläkään vastannut viestiini. olen muutamaan kertaan meinannut soittaa hänelle, mutta en ole uskaltanut. hän on varmasti rubenin kanssa, nyt kun peruin suunnitelmamme. tälläkin hetkellä voisin olla nukkumassa jessen vieressä, mutta ei. sen sijaan olen joissain kämäsissä bileissä, joiden järjestäjä on yrittänyt iskeä minua koko illan.
tuntuu että aivoistani karkasi muutama aivosolu kuudennen shotin jälkeen, sillä rupesin flirttailemaan millalle takaisin. kyllähän minulla kuitenkin sen verran on vielä järkeä päässä, että olen pitänyt sen vain pienenä viattomana flirttinä, enkä ole tehnyt hänen kanssaan mitään. ja sellaisena haluan asian pitää.
päätän lähteä vessaan, että rakkoni ei räjähdä. kun nousen ylös lattialta, viina humahtaa kaksinkertaisena päähäni ja minulla on suuria vaikeuksia pysyä pystyssä. pääsen kuitenkin vessaan kaatumatta, vaikka kävelyni olikin todella hidasta ja vaivalloista nähdessäni kaiken kahtena. teen tarpeeni ja olen pesemässä käsiä kun vessan ovi aukeaa. hienoa. unohdin laittaa sen lukkoon. onnekseni ovesta tulee sisään santtu, eikä kukaan muu.
"äijä miksi sä et meinaa oikein lämmetä sille millalle?" santtu kysyy virnistäen. hän tosiaankin taitaa tietää jotain, mitä minä en tiedä.
"miksi hitossa mun pitäisi?" ärähdän sille. en juuri nyt jaksaisi mitään paskan jauhantaa, vaan haluaisin tietää missä jesse on ja mennä hänen lämpimään syleilyyn nukkumaan. ellei hän ole jo rubenin kanssa nukkumassa. näen silmieni verkkokalvoilla heidät nukkumassa yhdessä ja käteni puristuvat nyrkkiin, valmiina lyömään vaikka vittu seinää. ennen kuin kerkeän toteuttaa ajatukseni santtu avaa suunsa.
"just tuon takia" hän nyökkää päällään käsiäni kohti. "sä olet kokoajan äkäinen. tekisi sullekin hyvää saada sitä hyvää, niin et olisi tuommoinen tikittävä aikapommi joka voi räjähtää milloin vain"
"siis raahasitko sä mut tänne sen takia, että mun pitäisi panna jotain millaa, jota mä en edes tunne?" kysyn siltä. kehtaako hän oikeasti raahata minut joihinkin bileisiin ihan vain, että voisin esittää heteroa ja panna jotain tuntematonta mimmiä? vaikka hän ei tiedäkään että en ole hetero, kuka helvetti hän luulee olevansa?
"kyllä. sitä paitsi mä ajattelin, että nyt kun sun ja auroran erostakin on jo sen verran aikaa niin voisit tutustua millaan. se nimittäin oikeasti tykkää susta ja suoraan sanottuna te voisitte olla ihan söpö pari" hän selittää minulle iloisesti virnistäen.
mitä helvettiä? olen sen verran vihainen santulle, että en pysty edes katsomaan häntä. kävelen hänen ohi pois vessasta ja suuntaan takaisin olohuoneeseen. pöydällä on vieläkin shotteja ja päädyn kaatamaan kurkustani alas niitä ainakin viisi. nappaan pöydältä vielä kertakäyttömukin joka on täynnä boolia ja juon senkin alas. vihani alkaa vähän hiipua, kun yhtäkkinen suuri alkoholin määrä nousee päähäni. istun lattialle, kohtaan missä aikaisemminkin istuin ja huomaan kaikkien katseet minussa. virnistän ja kohotan vain olkapäitäni.
kello lähenee yhtä yöllä, kun viimein tunnen oloni vapautuneeksi. tiedän että se johtuu liian suuresta määrästä alkoholi, ja että huomenna oloni on aivan kauhea, mutta juuri nyt se ei kiinnosta. olen päättänyt unohtaa jessen, niin kuin hänkin on nähtävästi unohtanut minut. päässäni pyörii ja yritän pysyä pystyssä samalla kun tanssin millan kanssa. olemme suudelleet muutaman kerran illan aikana, mutta siltikin välillä mieleeni ilmaantuu jesse. mutta koska aion unohtaa sen pisamanaaman, niin ajattelin ottaa paremmat keinot käyttöön. pysähdyn paikalleni ja lopetan tanssimisen. milla katsoo minua hetken hämmentyneenä, mutta kun tartun hänen kädestä ja alan kävellä kohti hänen huonetta, hänen ilmeensä kirkastuu.
polvistun halaamaan vessan pönttöä mahani tyhjentyessä entisestään. en halua edes ajatella loppuiltaa. muistan hyvin selkeästi, että päädyimme sänkyyn. mieleeni nousee heti jesse. miten minä selittäisin kaulani hänelle? tiedän että halusin eilen unohtaa hänet koska hän ei ollut vastannut viestiini, mutta nyt tajuan ajatella asiaa hänen kannaltaan. hän oli menossa lopettamaan säätönsä minun vuokseni, mutta minä olin ilmoittanut hänelle meneväni bileisiin. en edes vaivautunut kertomaan että santtu ei ottanut kieltävää vastausta vastaan, joten tietenkin hän ajattelee että valitsen bileet hänen ohitse. se on kaukana todellisuudesta, mutta tehty mikä tehty. ei sitä enää peruuttamattomaksi saa. tietenkään en halua unohtaa häntä, mutta en usko että hän suostuisi selittelyjäni kuuntelemaan enää sen jälkeen kun näkisi kaulani.
ehkä voisin vain vältellä häntä siihen asti että fritsut häviäisivät?
puen vaatteita päälle mahdollisimman hiljaa, että en herättäisi millaa. haluan lähteä ennen kuin hän herää ja toivon että hän ei muistaisi eilisillan tapahtumia jos hän ei näkisi minua huoneessaan. se voisi olla ihan mahdollista miettien hänen eilistä humalatilaansa. juuri kun olen laittamassa paitaani päälle, kuulen peiton kahinaa.
"huomenta" kuulen millan mumisevan hieroessaan silmiään. päätän olla vastaamatta mitään, sillä haluan vain pois mahdollisimman nopeasti. "oletko sä lähdössä jonnekin?" hän kuitenkin päättää kysyä.
"kotiin" vastaan vältellen hänen katsettaan.
"okei no pitäisikö meidän nähdä illemmalla rakas?" naamani venähtää kuullessaan hänen sanat. mikä hiton rakas? tämä oli puhdas erehdys minulta ja toivon totisesti, että hän ei ajattelisi nyt, että me seurustelemme tai että meidän välillä olisi yhtään mitään.
"mä en ole sun rakas. tämä oli vaan yhden illan kännimoka" murahdan hänelle painostaen viimeistä sanaa. käännän katseeni hänen pettyneisiin kasvoihin.
"mu- mutta.." hän takeltelee ja huomaan hänen silmiin nousevat kyyneleet.
"mä lähden nyt ja tästä ei puhuta sitten ikinä kenellekään" sanon ja lähden huoneesta ovet paukkuen. ehkä tämä keskusteluhetki oli sittenkin ihan hyvä, en tiedä mitä olisin tehnyt jos hän olisi koulussa tullut roikkumaan kaulaani ja sanonut minua rakkaaksi. vaikka en nyt olekaan menossa kouluun hetkeen. en kestä ajatusta siitä, että jesse näkisi kaulani. se olisi liikaa.
kävellessäni kotiin päin päätän soittaa santulle. tiedän että tapahtumat ei ole hänen vikansa, mutta koko tyhmää kännimokaa ei olisi tapahtunut jos hän ei olisi raahannut minua sinne. valitsen hänen numeronsa ja painan vihreää kuvaketta. puhelin tuuttaa monta kertaa ja meinaan jo luovuttaa, kunnes kuulen vihdoin santun äänen.
"no oliko teillä hauskaa?" hän kysyy unisena.
"no vittu arvaa. en mä olisi edes halunnut lähteä koko bileisiin, ja yhtäkkiä aamulla herään jonkun mimmin vierestä joka luulee että me seurustellaan tai jotain. se yö oli ihan vitun iso virhe ja sitten se milla jäi sinne itkemään kun lähdin" huudan raivoissani puhelimeen.
"siis sä- ei vittu elias. milla kertoi mulle että se on ollut ihastunut suhun jo muutaman kuukauden ja että se on myös neitsyt. tai ainakin oli"
mitä vittua? lopetan puhelun ja mietin sitä mitä santtu juuri minulle kertoi. neitsyt? vittu. miksi hän herutteli koko illan jos hän oli neitsyt? ja hän tykkää minusta? ei minua sinällään vieläkään kauheasti kiinnosta koko milla, mutta kyllähän minä aika kusisesti hänelle tein, vaikka en edes tiennyt koko asiasta. santtu olisi kyllä voinut valaista asiasta vähän aikaisemmin kuin vasta nyt. en minä hänen neitsyyttään olisi vienyt jos olisin siitä tiennyt.
YOU ARE READING
else
Romance18 vuotias elias asuu keskisuomessa, pienessä kylässä nimeltä syksysaari. elias elää normaalia nuoren elämää, tai mitä nyt normaali tarkoittaakaan. mielenkiinnon hiipuminen rakasta harrastusta kohtaan, menetetty suhde perheenjäseneen, petetyksi tul...