Mata dicelikkan perlahan apabila gegendang telinga disapa dengan bunyi alarm yang bergema. Terpisat-pisat Jannah dibuatnya.
Seketika kening berkerut apabila menyedari ada sesuatu yang menghempap belakang tubuhnya malah posisi dia juga seakan dirasakan sedikit pelik.
Kepala didonggak perlahan dan pada saat itu terhenti sekejap dunia dia rasakan.
Kejap...
Membulat mata Jannah sebelum laju bangun daripada baringannya. Bibir ternganga kecil.
Allah!
Akibat pergerakkan kasar Jannah, Maiq mula membuka kelopak matanya. Dengan bunyi alarm yang menganggu tidurnya memang terbangunlah.
Jannah sudah mula tidak senang duduk. Kenapa? Macam mana? Macam mana dia boleh lupa dengan lelaki ini? Dan bila masa dia memeluk lelaki ini?
Tahu tak dia naik separuh keatas tubuh tegap suaminya tadi.
Eh suami?
Astagfirullah.
Lagi-lagi melihat lelaki itu yang tidak berbaju. Gelabah Jannah melihat kebawahnya. Jantung usah ditanya.
Maiq mengerutkan keningnya melihat tingkah isterinya. Tubuh tegapnya dibawa bangun dan bersandar dikepala katil.
Masih mengantuk.
Nafas lega dilepaskan apabila dia masih dengan pakaiannya semalam. Siot je otak dia dah terbang kearah lain dah tadi.
Allahu.
Rambutnya yang terbiar lepas dan sudah menutupi separuh wajahnya mula dikemaskan dan diselitkan kebelakang telinganya.
"Why?" Terkedu Jannah apabila suara serak basah itu sudah kedengaran. Tidak mampu mengangkat pandangannya Jannah menggigit bibir bawahnya.
Maiq sempat melirik kearah jam loceng yang berada ditepinya dan sudah berhenti berbunyi itu sebelum dia kembali menumpuhkan perhatian kearah isterinya yang bersimpuh dihadapannya.
Melihat Jannah dihadapannya dengan rambut terlepas seperti ini. Buat dia tidak berapa keruan. Cantik sangat ni kenapa? Walaupun gadis itu berusaha menunduk.
Semalam tak nampak jelas sangat. Sekarang dah jelas malah rambut itu paras mana.
Rambut Jannah paras bawah dada isterinya saja.
Jannah memberanikan diri memandang lelaki itu seketika kedua tangannya naik bersilang menutupi dadanya.
Dah kenapa mata tu tengok situ.
Kuaja lah.
Maiq melarikan matanya dari situ dan naik mencari anak mata isterinya. Seketika sengihan nakal terbit dibibirnya. Lagi-lagi perasan dengan pergerakkan tangan kecil itu.
Eh! Orang tengok paras rambut saja okey.
Jannah mengetap giginya. Gatal!
Jannah berdeham sebelum mula mengesot ketepi ingin turun daripada katilnya. Tak kuasa dia duduk sini lama-lama. Dia dahlah tengah tahan malu. Nasib dia bangun dulu daripada lelaki ini. Soalan lelaki itu pun diabaikan.
Takdelah kantoi dia peluk.
Dengan pipi dia yang terasa panas saja. Fuh. Mandi jelah kejap lagi masuk solat subuh. Mana tak panas Maiq tak berbaju kot.
Terdedah habis tubuh tegap itu. Dan guess what? Sixpack tu sixpack!
Melihat gerakkan isterinya itu memanjang terus tangan Maiq merentap lengan isterinya sebelum ditarik tubuh kecil itu.
YOU ARE READING
[C]✓Mrs. Maiq Hakimi
Romance[ Spin off Mrs. Kai Harrieth] MAIQ HAKIMI - Jejaka yang bertugas sebagai penyiasat jenayah. Detektif? Ya dia seorang pegawai polis berpangkat detektif. Mahir dalam mengesan dan menjejaki penjenayah-penjanayah diluar sana. Jejaka yang dulunya seoran...