Salwa memusingkan kerusi kerjanya menghadap kearah Jannah yang melentokkan kepala keatas meja kerja. Malah mata wanita itu terpejam rapat.
Dibawa kerusinya mendekati rakannya itu sebelum tangannya naik mengusap belakang Jannah. Dia perasan Jannah sedari tadi, Kelihatan sangat tidak berapa sihat.
"Naa okey tak?" Soal Salwa prihatin tangannya setia mengusap belakang rakannya.
Jannah mencelikkan matanya dan memandang wajah risau Salwa disebelahnya. Tak berkelip matanya merenung rakannya itu.
Kepala dia sakit sikit. Lepastu entahlah badan pun terasa penat saja. Padahal kerja tak buat sangat. Dia takde patient harini.
"Okey je. Aku sakit kepala sikit." Balasnya perlahan sebelum mengangkat kepalanya dan tubuh belakang disandar dikerusi kerjanya.
"Lepastukan badan aku rasa penat." Sambung Jannah lagi. Mimik muka dia dihadapan Salwa sekarang. Bahagian dada pun dia rasa tak selesa sikit.
Salwa terdiam tetapi bebola matanya bergerak memerhati tubuh kecil rakannya. Hmm something fishy.
Seketika Salwa tersenggih. Terus dia bangun daripada kerusi kerjanya dan tangan Jannah diraih.
"Jom."
"Hah? Pergi mana?" Soal Jannah yang jelas tak faham dengan tindakan rakannya. Terkebil-kebil dia kearah Salwa yang semakin melebarkan senyuman dihadapannya.
Kenapa budak ni?
"Ikut jelah aku. Jom." Salwa menarik lagi tangan rakannya itu sehingga Jannah berjaya bangkit daripada labuhan.
Pasrah saja dia ditarik oleh Salwa kearah pintu.
KLAK!
Belum sempat Salwa membuka pintu tersebut. Ada gerangan terlebih dahulu membuka daripada luar. Terundur kedua mereka dibuatnya.
"Eh? Nak pergi mana?" Muncul kelibat doktor Diana dihadapan. Terangkat kening gadis itu kearah mereka.
Dia baru balik dari tandas ni. Dua ekor ni nak kemana pula? Qaseh tengah kerja sekarang.
"Jom." Tidak menjawab Salwa menolak perlahan pula tubuh doktor Diana supaya keluar kembali. Jelas jeritan kecil daripada rakan mereka itu.
"Eh kau ni kenapa? Nak pergi mana?" Soal doktor Diana pula. Tangannya sudah ditarik oleh Salwa sama dengan perbuatan gadis itu terhadap Jannah. Tapi walaupun begitu diikuti saja langkah rakannya itu.
"Ikut jelah nanti tahulah."
Jannah pula hanya teridam. Sakit ni kepala dia. Si Salwa ni buat hal pula.
TOK! TOK!
Sampai disatu bilik rawatan Salwa bertindak mengetuk pintu tersebut. Dan kedengaran laungan seseorang daripada dalam. Membenarkan mereka masuk.
Salwa tidak menunggu lama terus saja memulas pintu tersebut sebelum dibuka luas.
"Eh?"
"Hello doktor Sharmila nak minta tolong something boleh?" Lembut nada Salwa meminta dan senyuman manis terhias dibibirnya.
Mengecil mata doktor perempuan dihadapan mereka. Dan kelihatan wanita itu yang mengangguk sambil membalas senyuman.
"Yes? What is it?"
Salwa menarik Jannah mendekati kerusi dihadapan doktor Sharmila.
"Checkup doktor Jannah boleh?" Serentak Jannah dengan doktor Diana memandang kearah Salwa. Terkebil-kebil mereka berdua melihat rakan mereka itu.
YOU ARE READING
[C]✓Mrs. Maiq Hakimi
Romance[ Spin off Mrs. Kai Harrieth] MAIQ HAKIMI - Jejaka yang bertugas sebagai penyiasat jenayah. Detektif? Ya dia seorang pegawai polis berpangkat detektif. Mahir dalam mengesan dan menjejaki penjenayah-penjanayah diluar sana. Jejaka yang dulunya seoran...