MAIQ JANNAH | 11

35.6K 2.2K 223
                                    

"5 minit dari sekarang lepastu boleh keluar dah tau. Saya pergi dulu." Lembut suara tukang yang menguruskan pengantin itu. Dan dia mula meminta diri memandangkan kerjanya sudah habis. Kedua pengantin sudah siap sepenuhnya.

"Faham. Baik terima kasih." Ucap Jannah pula. Dia hanya memerhati gerak geri gadis yang menjadi pengurusnya itu mengemas barang.

Dan tidak lama kesemua yang jurusolek sudah melangkah keluar. Mereka semua mula meninggalkan pengantin disitu dan hanya menunggu dihadapan pintu ballroom nanti.

Bersiap sedia disana memandangkan sekejap lagi majlis akan dimulakan.

Hilang kelibat semua orang Jannah berpusing menghadap cermin dihadapannya. Diperhati dirinya dihadapan pantulan cermin itu. Dia tersenyum nipis.

Tidak dinafikan ye.

Nampak cantiklah pula dia hmm.

Orang bilang berseri gitu.

Seketika matanya terarah kepintu yang ditolak daripada luar. Terdiam tak berkutik Jannah apabila seseorang sudah melangkah masuk kedalam.

Segak memakai tuxedo hitam.

Erk.

Maiq menaikkan keningnya keatas sempat bebola mata dia bergerak melihat sekeliling bilik persiapan itu. Kalau tadi ada beberapa orang pekerja disitu sekarang sudah tidak ada.

Hanya isterinya yang tinggal.

Dia ketandas tadi.

Pintu bilik persiapan itu Maiq tutup dan kini matanya sudah tertumpuh sepenuhnya kearah isterinya. Dari atas kebawah diperhati tubuh kecil itu dari belakang. Sampailah anak matanya mencari anak mata gadis itu disebalik cermin tersebut.

Liur ditelan perlahan apabila matanya sudah bertembung dengan anak mata gadis itu yang turut memandang kearahnya dihadapan cermin tersebut.

Mampus.

Laju Jannah melarikan anak matanya ketempat lain. Saat itu juga jantungnya berdegup laju. Rasanya dia dah tak lama. Sepanjang hari ini sakit dada akibat degupan jantung dia yang berdegup laju tahu tak.

Satu hari tau dia terseksa.

Penatlah gini.

Liur ditelan perlahan dan matanya terkebil-kebil melihat gaun bahagian bawahnya. Panaslah pula pipi dia sekarang.

Hujung bibir ternaik melihat tingkah gadis itu. Sedari pagi mana dengar suara lembut itu bercakap dengannya. Kalau boleh sepanjang majlis ini Jannah mengelak darinya.

Geram.

Nasib sibuk layan tetamu dari pagi takdelah nampak sangat ketidak sudian gadis itu terhadapnya.

Tangan diangkat dan jam ditangan dilirik. Sempat lagi ni.

Maiq sudah berjalan mendekati Jannah yang masih berusaha mengelakkan diri dari bertembung mata dengannya.

Kejung tubuh kecilnya apabila merasakan sesuatu menjalar disebelah pinggangnya. Malah akibat terkejut tangan automatik naik menyentuh sesuatu yang sudah mula melilit pinggangnya.

Nafas seakan tersekat. Jannah sudah terkaku ditempat dia berdiri.

Maiq melihat reaksi gadis itu dihadapan pantulan cermin. Senyuman sinis terhias apabila jelas dimatanya reaksi terkaku gadis itu.

Tangan sebelahnya yang memeluk pinggang gadis itu daripada belakang selamba menolak dari hadapan bagi menyandarkan tubuh kecil itu kearahnya.

"Cantik."

Pujinya ringkas masih tidak melepaskan pandangan daripada isterinya. Sumpah hati lelaki dia terjentik melihat isterinya.

Jannah cantik sangat.

[C]✓Mrs. Maiq HakimiWhere stories live. Discover now