Maiq masuk kedalam bilik mereka dan pintu balkoni ditutup kembali. Dia baru habis menjawab panggilan daripada Kai. Lelaki itu bertanya mengenai kes yang baru mereka dapati tadi.
Mata terus tertumpuh kearah isterinya yang sedang sibuk mengemas baju yang sudah siap dilipat dan akan disusun kedalam bilik closet mereka.
Maiq berjalan kearah katil dan melabuhkan punggungnya dihujung katil tersebut. Gajetnya diletak saja ketepi.
Jannah menghilangkan diri kedalam bilik closet mereka. Baju yang baru habis dilipatnya disusun kemas. Gigih dia melakukan kerjanya sehinggalah selasai.
Memastikan sudah kemas semua Jannah kembali keluar daripada bilik closet tersebut.
Kening terangkat apabila keluar saja matanya bertembung dengan anak mata suaminya yang hanya memerhatinya.
Dah kenapa?
"Apa tengok-tengok?" Bidasnya dan dia mengkemam bibirnya perlahan. Haha cari pasal.
Maiq menjulingkan matanya keatas.
Melihat reaksi suaminya Jannah tergelak kecil sebelum menggeleng kecil. Peluhnya dikesat lembut. Berpeluh walaupun dalam bilik mereka ada penghawa dingin.
Berpeluh sikit jelah.
"Dah habis ke?" Soal Maiq apabila tidak lagi melihat baju-baju mereka dibawah lantai. Semua dah lesap dikemas Jannah.
Jannah mengangguk kecil.
Tanya lagi dah tengok takde apa dah situ.
"Tanya lagi tanya lagi." Celoteh bibir merah itu sebelum tercebik kecil. Maiq yang melihat sudah menahan ketawa. Budak ni nak kena agaknya.
Bebola mata melorot jatuh keleher jinjang wanita itu. Liur ditelan perlahan. Fuh menggoda haha. Jannah mengikat rambut gaya messy bun sekarang terdedah sepenuhnya leher putih melepak itu.
"Come baby." Isterinya digamit dan mata dikenyit kearah isterinya. Maiq menahan ketawanya geli hati dengan tingkah sendiri.
Jannah membuat muka geli melihat itu.
"Geli."
Berubah riak wajah Maiq mendengar itu. Malah mata mengecil kearah isterinya. Macam tu saja dia gelikan.
Jannah sengih. Saja je. Terus dia mendekati suaminya tidak teragak-agak dia mengambil tempat diatas suaminya.
"Woh."
Laju tangan Maiq kepinggang isterinya. Dipeluk kemas wanita itu. Selamba saja Jannah duduk diatas pahanya. Seketika hujung bibir Maiq ternaik.
Ni suka ni heh.
"Gatal."
PAK!
"Sakitlah sayang." Adu Maiq dengan nada tertahan apabila bahunya yang terdedah dipukul oleh Jannah. Perlahan takpe ini sakit tahu tak.
Dijeling wajah jelita yang jelas menayangkan wajah mengejek kearahnya.
Jannah menjuihkan bibirnya tapi diusap juga bahu yang menjadi sasaran tangannya.
Bolehlah merah dah.
Kakinya yang berada dibawa naik keatas katil dan melilit dipinggang Maiq. Bertemu kedua kakinya dibelakang suaminya.
Bebola mata memerhati seluruh wajah tampan itu. Suami siapalah ni hensem betul.
Tangan Jannah naik bermain dikening lebat suaminya.
Tebal tahu tak kening Maiq.
Diusap sebelum mengusap pula keningnya sendiri.
Dia tak tebal nipis sikit heh.
YOU ARE READING
[C]✓Mrs. Maiq Hakimi
Romance[ Spin off Mrs. Kai Harrieth] MAIQ HAKIMI - Jejaka yang bertugas sebagai penyiasat jenayah. Detektif? Ya dia seorang pegawai polis berpangkat detektif. Mahir dalam mengesan dan menjejaki penjenayah-penjanayah diluar sana. Jejaka yang dulunya seoran...