EPILOG

37.8K 2K 334
                                    

                   3 Tahun kemudian

"Malique Jaydan bin Maiq Hakimi!"

Bergema suara Jannah menjerit nama anaknya yang sudah berlari keluar daripada bilik mereka. Kedengaran ketawa sikecil yang semakin menjauh.

Jannah bertindak menarik nafasnya dalam-dalam. Sabar...

Budak Malique ni memang buas. Semakin besar semakin nakal. Anak siapa entah.

Malique Jaydan.

Nama yang diberikan kepada anak dia dengan Maiq. Mereka dikurniakan anak pertama lelaki yang sudah berusia 3 tahun.

Nama sebenar arwah Ashriq. Betapa sayangnya Maiq terhadap arwah sampaikan nama lelaki itu menjadi pilihan Maiq dekat nama anak mereka ini. Dan dia hanya ikut saja. Kebahagiaan Maiq kebahagiaan dia juga.

Dengan namakan anak mereka Malique bolehlah selalu teringat dekat arwah Ashriq.

Jannah bangun daripada labuhannya. Dan berjalan perlahan untuk keluar daripada bilik. Risau saja Malique ketangga dan turun sendiri.

"BAH!"

Belum sempat dia keluar Malique muncul dihadapan pintu menyergahnya. Terjerit kecil Jannah dibuatnya.

Ya Allah ya Tuhan.

Melihat mamanya terkejut. Malique terkekeh suka sebelum dia terkedek-kedek dengan pampersnya saja mendekati mamanya.

Dipeluk terus paha mamanya yang sedang mengurut dada sendiri.

Dalam dia menyebamkan wajahnya kepaha Jannah kedengaran masih ketawa anak kecil tersebut.

Kembang kempis hidung Jannah menahan rasa.

Ini kalau tak dipikir anaknya. Dia dah jual haha!

"Terkejutlah mama sayang..." Meleret suara Jannah menuturkan itu dan menunduk melihat anaknya. Kelihatan sikecil yang sudah mendonggak menatapnya.

Senyuman tak bersalah ditayang kepadanya. Elok saja tayang gigi susu dia tu semua.

"Hehe." Tangan mamanya diraih sebelum ditarik untuk mengikutinya kembali kearah katil. Jannah patuh dan dia melabuhkan perlahan punggungnya disitu. Kelihatan Malique yang memanjat naik keatas katil mereka.

Baju yang sudah dia sediakan diambil begitu juga seluar dan anak kecil itu kembali mendekatinya menyerah pakaian tersebut.

Ha macam ni lah...

Dia memang baru habis mandikan anaknya ini. Waktu selasai pakaikan pampers budak ni sempat buat hal lari keluar.

Nak minta kejarlah tu.

Memang taklah dia nak kejar.

Jannah tersenyum lebar. Mengesot dia ketengah katil dan mengambil baju yang diserahkan anaknya kepadanya. Dipakaikan sikecil baju dan juga seluar.

"Kan hensem anak mama." Pujinya setelah siap memakaikan anaknya baju. Sisir yang berada ditepi katil Jannah capai dan mula menyikat rambut sikecil.

Selasai saja mamanya menyiapkan dia. Terus saja Malique memeluk leher mamanya dan pipi betul-betul disandarkan kebibir merah mamanya.

Jannah memeluk terus tubuh kecil itu.

"Wangilah baby boy mama." Mendengar pujian mamanya lebar senyuman Malique. Ditatap kini wajah mamanya dan tangan naik mengusap perlahan pipi mamanya.

CUP!

CUP!

"Muah." Dikucup sayang kedua pipi mamanya. Jannah sudah tergelak kecil. Pipi dia dah tak suci. Hmm.

[C]✓Mrs. Maiq HakimiWhere stories live. Discover now