MAIQ JANNAH | 24

32.1K 1.8K 171
                                    

Berhenti saja kereta suaminya Jannah terus saja membuka seatbelt. Dan berpusing menghadap suaminya. Senyuman manis terhias dibibir.

"Saya pergi dulu." Ucapnya sebelum meraih lembut tangan kekar itu dan dibawa kebibir. Dikucup sayang tangan kekar suaminya.

Maiq tersenyum senget dan sebelah tangannya tidak teragak-agak mengusap kepala isterinya yang cantik saja dibaluti tudung.

Angkat saja kembali kepala terus dia menarik perlahan dan dahi licin itu dikucup sayang.

Jannah menutup kelopak matanya apabila kini kedua tepi wajahnya sudah dicekup dan

CUP!

CUP!

Pasrah saja apabila kedua pipinya menjadi tempat persinggahan bibir suaminya itu. Terletus ketawa kecilnya dengan perilaku Maiq.

Sempat diusap pipi yang baru dikucupnya sebelum dilepaskan isterinya perlahan.

"Bye abang. Hati-hati drive" Tangan sudah membuka pintu kereta milik suaminya sudah bersedia untuk keluar daripada perut kereta itu.

"Bye sayang."

Saat sebelah kaki sudah mencecah kebawah Jannah kembali memandang suaminya. Dan

CUP!

"Haha bye." Laju bibir merah itu singgah dibibir suaminya sebelum Jannah bergegas keluar. Maiq mengetap giginya dan mata mengecil melihat kearah isterinya yang sudah berlari kecil menuju kepintu hospital.

That woman.

Bagilah lambat pun kalau nak. Ni apa macam angin je dia rasa.

Melihat kelibat isterinya yang sudah menghilang Maiq memulakan kembali panduannya.

Nak ketempat kerja dia pula.

"Amboi-amboi. Senyum ketelinga kau ye." Pudar senyuman Jannah apabila dipertengahan jalan dia disapa dengan kehadiran Salwa.

Nampaknya gadis itu pun baru sampai.

Jannah mencebik kecil dan langkah mereka berdua sudah beriringan.

"Asal? Tak boleh senyum ke ha?" Dijeling manja rakannya itu. Ada je tak kena dengan Salwa ni. Dia buat apa je semua tak kena. Sendu betul hidup member dia ni hm.

"Tak boleh." Jawab Salwa bersahaja tapi tangan naik merangkul juga lengan Jannah. Sesekali dia memberikan senyuman kearah orang-orang yang mereka lalui.

"Gedik kau."

"Naa kau ni makin berseri-serilah Naa. Bahagia betul kahwin ye Naa?"

"Bahagia sangat-sangat dan sangat. Aku memang berseri dari dulu tau. Tapi berlipat seri dia lepas kahwin ni. Ha kau pun kahwin lah ye. Dah tuakan? Nanti jadi bujang lapok pulak." Usik Jannah kearah rakannya itu. Lepas menuturkan itu Jannah melepaskan ketawanya. Bukan main dia ni tau.

PAK!

"Diamlah." Makin kuat ketawa Jannah apabila Salwa bertindak memukul lengannya. Tak sakit pun geli hati saja dengan balasan rakannya.

 Tak sakit pun geli hati saja dengan balasan rakannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C]✓Mrs. Maiq HakimiWhere stories live. Discover now