LAST

39.6K 2K 268
                                    

                    SPECIAL CHAPTER


Celitan terakhir dibibirnya sebelum Jannah terus berpusing kebelakangnya. Saat itu ketawa terletus apabila melihat Maiq yang sedang menyandar dihadapan pintu bilik. Sebelah tangan menggendong Jiana manakala sebelah mengenggam tangan Malique.

"Dah siap ke puan Jannah? Ke nak kami tunggu 3 jam lagi?" Mula sudah suara garau itu kedengaran membidas. Malah tiada reaksi daripada wajah tampan itu.

Jannah semakin ketawa. Dia berjalan mendekati katil dan mencapai begnya.

Maaflah kite lambat sikit bersiap.

Iyalah lambat sikit.

Dengan bibir terkemam Jannah mendekati tiga beranak itu. Maiq yang sedang memakai tuxedo berwarna hitam. Dan Jiana dalam gendongan papanya memakai dress berwarna maroon. Manakala Malique sama dengan papanya. Tuxedo kecil berwarna hitam.

Bebola mata Maiq memerhati atas bawah isterinya. Cantiknya.

Jannah memakai baju abaya warna maroon satu set dengan tudung.

Aih...

"Tak jadilah nak pergi." Berubah terus reaksi wajah Jannah yang sudah berada dihadapan suaminya. Terkebil-kebil mata wanita itu mendonggak menatap Maiq.

Eh?

"Kenapa?"

Hujung bibir Maiq ternaik. Ditegakkan tubuhnya sempat dia mengerling Jiana yang sedang menyandarkan pipi dibahu tegapnya. Dah masuk 9 bulan anaknya ini.

Jannah maju kedepan dan menyentuh belakang Jiana. Maiq ni selamba biar.

Semakin tertunduk Maiq menatap wajah jelita isterinya yang sudah berada dekat dengannya. Manakala Malique ditepi papanya sudah mendonggak tinggi memerhati kedua orang tuanya.

"Sayang cantik sangatlah. Taknaklah keluar bilik."

Mendengar ujaran mengarut Maiq. Jannah menjulingkan matanya keatas. Mula dah...

Maiq memuncung kecil. Tak tipu Jannah cantik sangat. Macam anak dara lagi. Kalau ada yang mengorat macam mana?

"Mengada ye orang tua ni." Gumam Jannah perlahan sebelum menjeling manja suaminya. Diperhati pula suaminya dari atas bawah.

Habis tu dia yang segak macam ni boleh pula.

Semakin tegap kelihatan memakai tuxedo hitam dia tu. Dengan rambut disikat kemas.

Fuh.

Sugar dadddy betul ni.

Rawr.

"Orang tua?"

Jannah sengih tak bersalah.

"Orang tua ni masih boleh bagi sayang anak banyak-banyak lagi tau--" Laju Jannah menekup mulut suaminya. Mata juga membulat besar.

"Abang! Depan anak tahu tak." Bisik Jannah kasar dihadapan suaminya. Memerah wajahnya sekarang. Ya Allah telinga suci anaknya.

Maiq disebalik tekupan tangan Jannah tersenyum sinis.

Tahupun gelabah.

Orang tuakan dia sangat ye.

Jannah mengerling sekilas kearah Jiana yang diam saja dengan mata terkebil-kebil. Kejap lagi tidurlah tu. Budak Jiana ni kuat tidur tau.

Sebelum bebola mata jatuh kebawahnya. Seketika senyuman manis terhias dan tekupan dimulut suaminya dilarikan.

"Come sayang." Tangan kecil Malique yang mengenggam tangan papanya diraih sebelum ditautkan dengan tangannya. Tersenyum saja Malique.

[C]✓Mrs. Maiq HakimiWhere stories live. Discover now