MAIQ JANNAH | 26

30.5K 2K 369
                                    

Kaum lelaki masing-masing bangun daripada labuhan. Dan Kai sudah mengusap kepala Elana tersenyum saja wanita itu kepadanya. Eidil masih setia memeluk leher babahnya.

Minta diri kejap untuk jumpa rakan-rakan mereka yang lain. Dan meminta untuk Elana dan juga Jannah ditinggalkan disini buat sementara waktu.

Geng lelaki je semua lepak sana tu tak boleh join kedua wanita ini.

"Duduk sini kejap apa-apa panggil je okey?" Pesan Maiq kearah isterinya sebelum bangun daripada labuhannya. Dipandang tepi wajah isterinya yang sedang khusyuk menyuap mini cupcakes kedalam mulut.

Jannah menoleh kearah suaminya sebelum terus mengangguk menjawab lelaki itu. Senyuman lebar terbit dibibirnya.

Seketika Maiq tergelak kecil apabila hujung bibir wanita itu sudah comot dengan coklat.

"Comotlah sayang." Tidak teragak-agak tangan naik mengelap sisa makanan dihujung bibir isterinya sebelum dibawa kemulutnya.

Mengecil mata Jannah terhadap perbuatan Maiq. Eh! Apakah?

Maiq tersenggih nakal. Berlipat kali sedap coklatnya hm.

Duduknya betul-betul tidak senang. Hati dia betul-betul berasap. Sedari tadi tingkah kedua pasangan dihadapannya menguji kesabarannya.

Banyak tingkah keduanya malah seakan tidak mempedulikan keadaan sekeliling. Lagi-lagi Maiq. Lelaki itu betul-betul tidak mempedulikan kehadiran mereka yang lain disini. Sibuk betul dengan wanita ditepinya.

Dia tak tahu. Tapi dia betul-betul tak suka melihat kemesraan Maiq bersama isteri lelaki itu.

Dia. Sakit. Hati.

Elana bertindak mendekat diri kearah Jannah apabila mereka sudah ditinggalkan disini. Kai dengan yang lain sudah bergerak kearah sekumpulan lelaki mungkin rakan-rakan kerja suami mereka.

Eidil taknak dekat sini nak juga ikut babahnya.

"Sedaplah El nak tak?" Jannah menyua cupcakes yang tengah dimakannya kearah Elana. Kelihatan Elana yang terus menggeleng.

"Dah kenyang."

"Korang dua memang rapat ke?" Serentak Jannah dan juga Elana mengangkat pandangan kearah seorang gadis dihadapan mereka.

Inspektor Noora.

"Ye kawan rapat." Balas Jannah lembut dan sudah meletakkan cupcake kedalam pinggannya kembali. Tisue yang disediakan diambil sebelum bibirnya dilap.

Jannah memberikan senyuman kearah gadis dihadapannya.

Kelihatan gadis itu yang membalas.

Mungkin perempuan dihadapannya lebih tua sikit. Muka nampak matang saja.

Tapi cantik juga walaupun hidung dan pipi dah lain sikit.

"I see." Senyuman lebar ditayang dihadapan kedua wanita itu. Inspektor Noora mula membetulkan duduknya.

Inspektor Farah dan Inspektor Tanisyah hanya memerhati tingkah rakan kerja mereka.

"I Inspektor Noora. Kawan Maiq dengan Kai zaman sekolah lagi." Inspektor Noora sudah membuka topik untuk perbualan mereka. Semakin lebar senyumannya terhadapnya kedua wanita yang hanya beriak biasa dihadapannya.

"Dari zaman sekolah? Wah." Suara Elana kedengaran dan dipandang tak percaya gadis dihadapannya. Terkejut juga kawan dari zaman sekolah. Tapi kenapa Kai tak bagitahu pun?

Jannah pun memandang tak percaya. Zaman sekolah? Lama dah tu.

"Ya. Zaman dimana I dengan Maiq rapat sangat. I even ask him for a date you know haha." Dihujung ayatnya Inspektor Noora beria ketawa. Seakan yang dilontarkannya adalah benda yang lawak.

[C]✓Mrs. Maiq HakimiWhere stories live. Discover now