Bab 3

580 10 0
                                    


"Kita putus" terangkat kening Jason mendengar kata-kata Mia pada Aariaz.

"err wh-what?" Mia menundukkan kepalanya.

Jason yang menemaninya hari ini untuk bertemu Mia dipandang seketika sebelum dia tersentak dengan teriakan Mia.

"Kau pekak ke!" Genggaman Mia pada tangannya di lepaskan paksa.

"Look dear, I'm sorry If aku ada buat kau terluka ke, abaikan kau ke, aku minta maaf okey my beautiful Dora" pujuknya sambil rambut coklat Mia diusap lembut. 

"I hate you" tersentak aariaz mendengar gumaman Mia yang dihadapannya itu.

"Kau betul-betul nak putus?" Tajam matanya memandang wajah Mia yang hanya diam sahaja. Tangannya setia mengusap rambut coklat Mia seperti selalu dia lakukan.

"Yes, I don't fuck care if you hate me" Ujar Mia tanpa perasaan. Esakan ditahan sehabis boleh.

Aariaz kelu. Dia memandang wajah Mia dengan perasaan berkecamuk.

"Sebab itu yang terbaik untuk kita" sambung Mia didalam hati. Wajah lelaki yang mungkin akan menjadi cinta terakhirnya dipandang lekat seolah-olah cuba merakam setiap inci wajah tampan tersebut.

"Kalau betul, ini pengakhiran sebuah kisah antara kita. Aku lepaskan Kau tapi kau kena ingat! Kalau aku jumpa kau lagi, aku takkan lepaskan Kau!"

Menitis juga air mata Mia yang sememangnya akan jatuh juga. belakang tubuh badan Aariaz yang sudah berjalan menjauh darinya dipandang dengan perasaan yang dia sendiri pun tak faham.sedih,kecewa semuanya bercampur.

Dia kecewa sebab tak mampu pertahankan apa yang sepatutnya menjadi haknya. Matanya naik memandang dua sosok yang sudah tersenyum lebar melihat kearahnya dan hanya menonton mereka dari bawah pokok yang ditepi pantai tersebut.

"Mia,wake up." Kejut ines sambil mengelap air mata Mia.

"Hergh! Ines, dah jam berapa sekarang?" Terkebil-kebil dia apabila melihat Ines, ivella dan Imani yang duduk disamping sofa.

Tadi dia dan ivella pulang dari interview kerja di hotel mewah tersebut lewat pada pukul 5.30 petang. Sampai je terus dia landing atas sofa, niat nak rehat je tapi last last terbabas tertidur sampai bulan dah nampak dari cermin ruang tamu penthouse mereka.

"Dah pukul satu pagi." Balas Imani sambil memegang tangan Mia dengan lembut.

Mia memandang kearah Ines yang masih memakai baju kotnya dan Imani hanya menguap sejak tadi lengkap memakai baju tidur.

"Kau okey?" soalan Ivella menyedarkan Mia semula dari memandang kearah Ines.

Wajah Ivella dipandang heran apabila melihat baju sahabatnya itu yang memakai jeket hitam dan mengepit helmet diketiaknya. Ivella keluar balik dari mana? Ivella seperti sembunyikan sesuatu daripadanya!

"Okey" kata Mia sambil tersenyum lebar.

"baguslah, takmau sedih sedih dah, kami akan selalu ada dekat samping kau" kata ivella sebelum memeluk badan Mia.

"aku tahu" badan ketiga sahabatnya dipeluk erat.

"Iman tak pergi kerja?" soal Mia setelah pelukan mereka dilepaskan.

Imani menggelengkan kepalanya. "Tak, jadual flight aku untuk tiga bulan kedepan kosong"

"Bestnya!!" Teruja Mia dan ivella mendengar kata-kata sahabatnya itu.

"Tadi korang pergi interview dapat tak?" Soal Imani sambil memandang ines yang sudah berlalu kedapur.

"entah, tak tahu lagi, katanya nanti dia e-mel kalau diterima" ujar Mia.

Perbualan mereka terhenti apabila suara Ines keluar dapur menyuruh mereka naik ke bilik masing-masing.

"Dah pergi naik, Lepas tu makan, mandi dan solat terus tidur" mereka bertiga mengangguk sambil memandang Ines yang masuk kedalam lift itu. Gadis tu bagi mereka bertiga sangatlah misteri walaupun mereka sudah lama kenal.






                         





"It's suck to hear you're okay without me" air matanya mengalir diseka sambil memandang video wajah Mia yang ketawa bergembira bersama sahabat perempuannya itu.

"So how, project hotel tu?" Soalan sahabatnya a.k.a bosnya itu menyedarkan dia semula.

"Dia tawarkan aku lebih banyak lagi" Han hanya mengangguk, wajah Aariaz itu hanya dipandang kosong. Malas dia nak menyoal apa masalah sahabatnya itu.

"Good! kalau kau rasa okey, just proceed it" aariaz hanya mengangguk.

"Dah kau pergi tidur sekarang" rasa nak tercekik Aariaz mendengar arahan sahabatnya itu.

"Aku taknak tidur nanti ada hantu" cicitnya pelan. wajah sahabatnya yang discreen telefon dipandang malas.

"sleep az!" tegas nadanya.

"non voglio" aariaz meneguk liur apabila dipandang tajam oleh sahabatnya itu.
( taknak )

"Dia kegelapanmu, kau kena hadapinya sendiri" pujuk lelaki di seberang sana.

"lo so" kakinya melangkah kearah satu bilik yang ada didalam office nya itu. (aku tahu)

Terpejam mata aariaz mendengar suara petikan gitar dan suara merdu dari bibir mungil merah gadis itu. Han memutarkan semula video Mia yang Aariaz curi curi record dan hantar kepadanya.

"I'm sorry bro" Aariaz memandang telefonnya apabila sahabatnya dihujung sana turut diam.

"Perché?" Tanya lelaki itu.

"Sebab aku kau terbabit sekali" jelas Aariaz dengan rasa bersalah. Dia membaringkan tubuhnya diatas katil king tersebut.

"It's okay! va tutto bene fratello" aariaz tersenyum lebar mendengar balasan sahabatnya itu. (semuanya baik-baik saja bro)

"ora finiamolo" ternaik hujung bibirnya sambil memandang tajam salah satu anak buahnya yang berdiri dihadapannya sekarang. ( This time it's for end this shit!)

"Chi ti ha dato il permesso di entrare?" Jerkahnya. Han terus mematikan panggilan telefon, malas dia nak mendengar baran sahabatnya itu. (Siapa yang membenarkan mu untuk masuk?)

"So- sorry, capo" anak buahnya yang berbangsa Itali itu cuba meminta maaf.

"Get out!!"

"But! capo, I have something to tell you..."

"Shitt get out fucker!!" Berang Aariaz. Pantas anak buahnya itu keluar dari ruangan officenya.

Rambutnya dia guyurkan kebelakang. Angin berlumba lumba masuk melalui pintu balkoni yang baru dia buka. Wajah diraup kasar.

"I miss my beautiful Dora!" bisiknya dalam hati.

















The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now