Bab 23

202 4 0
                                    

Buk!

"shit!" mendecit Aariaz, wajah tenang isterinya yang masih lena diatas katil dipandang tajam.

"sayang you should wake up now before abang sambung...." cepat-cepat Mia bangun selepas mendengar amaran dari mulut suaminya.

"abang..." terjungkit kening Aariaz mendengar nada lembut isterinya. Badannya dibaringkan semula disamping isterinya.

Baru saja mata cuba dilelapkan semula, dia rasa seperti rohnya baru saja ditarik paksa apabila badannya dihempap sesuatu.

Mengerut dahi Aariaz melihat sengihan isterinya yang berada diatas badannya.

"isa rasa isa nak..." belum sempat Mia menghabiskan ayatnya "jom!"

Terkebil-kebil Mia.

"jom pergi mana abang?" Aariaz menggaru belakang lehernya mendengar pertanyaan isterinya. "sambung buat baby lah sayang, kan My sexy Dora ni yang nak!" Jatuh rahang Mia mendengar jawapan selamba suaminya.

"abang... bila masa pula Mia nak buat baby!" meringkuk Aariaz selepas dadanya ditumbuk kuat oleh isterinya.

"sayang sakit, please stop!" kedua tangannya isterinya dikunci ke atas kepala bininya itu. Tangan je kecil tapi...

"okey I'm sorry my baby Dora..."kedua tangan isterinya dibawa ke bibir dan dicium berkali-kali. "so baby nak apa tadi?" soal Aariaz lembut.

Mia menjeling tajam wajah selamba suaminya.

"takde apa lah!" rajuk Mia.

Aariaz menggaru belakang lehernya.

"My sayang Dora, abang minta maaf okey!" Mia diam saja.

"kenapa ni yang?" dahi isterinya dicium lembut. "abang ada buat salah ke?, ke sayang sakit sebab hal semalam?" Mia menjeling sekilas.

"diam lah!" Aariaz terdiam mendengar gumaman dingin isterinya.

huft.

"kenapa ni?" soal Aariaz dengan lembut mengusap belakang tubuh isterinya.

"abang kahwin dengan isa sebab nak puaskan nafsu abang je ke?" soal Mia berjauh hati. Aariaz terkebil-kebil mendengar pertanyaan isterinya, bila masa pula dia kata dia kahwin untuk puaskan nafsu.

Aariaz memegang wajah tercebik isterinya "siapa cakap abang kahwin dengan sayang sebab nafsu, hmm?"

Mia diam

"i love you dear, i love you because i want to love you and i love you so much because Allah, Dia yang hadirkan cinta ni..." tangan isterinya diletakkan atas dadanya, tempat jantung berada. "for you my beautiful Dora!"

Mia menahan senyuman daripada terukir.

"sorry" Mia sembamkan wajah keleher suaminya.

Ariaaz mengelengkan kepalanya.

"sayang you should know I fall in love to you not because your beautiful face and not to because you from D'Xander family's but I fall in love with you kerna agama yang sayang peluk dan iman yang sayang pegang, every day and every night abang doa pada Allah supaya kita ditakdirkan bersama walaupun masa tu sangat impossible untuk kita bersama...tapi " helaian rambut coklat isterinya disisipkan ke tepi daun telinga. "i trust him so i decided to keep waiting for you, stay waiting for our relationship and abang dapat rasakan yang abang should to be waiting for us!"

Mia kelu. Selepas Mia putus daripada Aariaz, dia tak pernah doa ataupun ingat perkara yang baik-baik tentang Aariaz. Dia bencikan lelaki tu.

"Sayang siap kita turun sarapan lepastu baru kita check out, alright dear!" Mia mengangguk saja.













"Az what's up bro?" Aariaz menepuk dahinya selepas melihat siapa yang menegur dia. Bala!

Mia disamping sudah ketawa berdekah-dekah.

"Az cantik tak baju couple kita orang?" soal Idriss Daniel teruja, baju costume hidung babi warna oren ditayangkan di hadapan Aariaz. Huft.

"Jom sayang!" ajak Aariaz, Mia mengikut langkah suaminya sambil tersengih malu. Dia pula rasa segan apabila semua guest dan pekerja hotel mewah itu memandang ke arah mereka berlima.

"Look, big pig!" terjerit remaja perempuan yang duduk dilobi itu selepas melihat tiga ekor babi oren berjalan-jalan di hotel tersebut.

"what the fu..." kelu lidah Nik, Idriss dan elvish selepas dikerumun oleh budak-budak ditengah lobi tersebut.

"Az please help me!" Aariaz memekakkan telinganya saja dengan teriakan sahabatnya. Kisah apa aku!

pintu Mercedes-Benz hitamnya dibuka "abang tak pe ke tak tolong dorang?" tanya Mia risau. Ariaaz diam pintu samping isterinya ditutup.

"I don't care!" Mata sempat mengerling tiga sahabatnya yang sudah terbaring terlentang diatas lantai lobi tersebut. Aariaz cuba menahan ketawa selepas melihat keadaan Daniel dan elvish yang sudah separuh terlanjang apabila zip costume babi oren mereka ditarik tarik oleh beberapa budak. Nik pula sudah terdiam melihat kepala costume babi orenya dipukul dan ditendang tendang oleh dua budak lelaki.

Mia meringis melihat keadaan tragis itu.

Wajah dipalingkan semula "betul ke takpe abang?" soal Mia semula. Kesian dia melihat wajah menahan nangis Idriss Daniel, Nik dan elvish.

Huft.

"sayang makan coklat ni dulu untuk isi perut dan tunggu dalam ni je jangan keluar okey!" Satu bar Coklat dairy milk diambil dalam dashboard dan diletakkan atas tangan isterinya.

"abang nak pergi mana?" Tanya Mia.

"abang nak keluar pungut tiga babi tu dulu!" Kelima-lima jari ditalahkan kearah tiga ekor babi oren dihadapan lobi tersebut.

Mia tergelak melihat suaminya yang tengah mengheret tiga ekor babi ore.. no maksud Mia ketiga sahabat suaminya itu.

"tak nak, kita cakap tak nak! taknak!" makin tergelak Mia mendengar drama elvish dan Idriss yang menolak diheret oleh Aariaz.

"masuk kereta sekarang!" Cepat cepat Idriss, Elvish dan Nik berlari keluar dari lobi selepas mendengar nada tegas Aariaz.

Aariaz berjalan sambil menundukkan kepalanya, terkedek-kedek ketiga ekor babi oren itu berlari keluar.

"naik kereta masing-masing!" Arah Aariaz tegas, mencebik ketiga babi oren itu.

"jom balik!" ajak Daniel.

"asal kau takut dengan az ke?" soal Nik dan elvish serentak.

Idriss mengelengkan kepalanya"Gila tak takut, kejap lagi dia report dekat Han apa yang kita buat ni..." Mereka bertiga saling berpandangan sebelum melangkah ke kereta masing-masing, tapi sebelum tu sempat lagi mereka"One two...!"

"goyang bang, goyang!" Aariaz menggaru belakang lehernya melihat ketiga ekor babi menggoyangkan punggung mereka kearah nya.

Aariaz mengelengkan kepalanya, tak tahu lah macam mana tiga bala tu boleh tahu dimana dia dan biniya menginap!

Aariaaz masuk semula ke kereta.











The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now