"Welcome back Sir" terkejut Mia, Ivella dan Imani apabila kesebelas orang yang berkot hitam menundukkan kepala mereka dihadapan Aariaz."Abang sapa dorang ni? Mafia ke?" Soal Mia sambil berbisik disamping telinga Aariaz.
Tergelak kecil Aariaz mendengar soalan isterinya. Mia pula sudah bersembunyi dibelakang tubuh badan suaminya. Seram apabila dipandang serentak oleh kesebelas lelaki itu.
"Perancis say welcome to you Lady!" Mia menjegulkan sedikit kepalanya. Aariaz tersenyum nipis melihat kelakuan Mia. You so fucking cute dear!
"err, abang kenapa dorang masih tundukkan kepala?" Heran Mia apabila kesebelas lelaki itu masih menundukkan kepala mereka.
"Sebab dorang tak layak pandang apalagi sentuh my queen. Your fully of mine my sexy Dora!" badan isterinya itu ditarik kesamping tubuhnya.
Kekok Mia apabila setiap langkah kakinya dipandang oleh semua orang di airport tersebut.
"masuk dear!"cepat cepat Mia meloloskan dirinya kedalam kereta Mercedes-Benz hitam yang dibuka oleh Aariaz.
"amour?" Panggil Aariaz.
Mia mengangkatkan pandangannya dari telefon.
"Come tidur dulu, lama lagi nak sampai rumah ni" badan Mia diangkat ke atas ribanya.
"kita tak tinggal kat hotel ke abang?" Aariaz mengelengkan kepalanya.
"tak, kita tinggal kat mansion abang" jawab Aariaz lembut.
Mia menganggukkan kepalanya sembari menyelesakan dirinya diatas riba suaminya. Kepalanya dia sandarkan ke dada Aariaz yang hanya terbalut kemeja biru tua. Dress birunya yang turut terselak digenggam lembut oleh Aariaz.
"kenapa kita tak tinggal kat rumah keluarga abang?" Soal Mia lagi. Wajahnya berkerut memandang wajah suaminya.
Terdiam Aariaz menerima soalan Mia.
"lagi satu, abang ada mansion sendiri?" Teruja Mia menyoal.
Aariaz tersenyum nipis sebelum menjatuhkan kepalanya sedikit.
"Yes, dah lama dah abang beli mansion tu" membulat mulut Mia.
"hebatnya suami isa!" Tersengih Aariaz mendengar pujian dari isterinya itu.
Kedua anak buahnya yang memandu itu terkedu apalagi setelah melihat senyuman dan layanan lembut Tuan mereka terhadap Mia.Finally, a devil turned into an angel! Gumam mereka berdua sambil matanya memandang sekilas Tuannya yang tersenyum lembut memandang wajah lena Puan mereka.
"Ali bin Abi Thalib pernah berkata, Bila ada seseorang yang membuang mu seperti sampah maka ketahuilah akan ada seseorang yang mengambilmu seperti berlian" gadis berhodie purple itu mengesat lembut air mata yang mengalir di pipi Mia.
"Ada sebab Allah bagi ujian ni pada kau. Mungkin kalau ayah kau tak buang kau, kita takkan jumpa who never know!" Ujar gadis berhoodie itu. Tubuh kurus Mia ditarik kedalam pelukan.
"Aku janji dengan kau semuanya akan berakhir dengan baik, sabar okey!" kepala Mia diusap. Mata hitam Mia bertemu dengan mata kelabu gadis berhoodie itu.
"hei, dear kenapa nangis ni?" soal Aariaz risau apabila melihat wajah Mia sudah penuh dengan air mata. Habis lencun kemejanya.
Mia tercungap-cungap mengambil nafas. Dia mimpi sosok gadis itu lagi.
"Isa tak nangis lah" Aariaz diam memandang lekat wajah terkebil-kebil isterinya.
"takde apalah, sayang sambung tidur balik" kesian pula Aariaz untuk menyoal Mia sekarang.
YOU ARE READING
The Beautiful Waiting[C]
RomanceTak pandai buat sinopsis. 🚨 Trigger warning/ Read at your own risk 🔞 Aksi & Mature (M) ⚠️ Typo bersepah ‼️ Light conflict Start: 24 Mac 2024 End: 18 April 2024