Bab 28

145 6 0
                                    

"Macam Mia katakan pada abang dihotel tadi abang nak jujur atau terus berbohong itu pilihan abang! but isa nak abang tahu..." Mia sengaja menggantungkan ayatnya.

Wajah syurganya itu dipandang dingin.

"once you break my trust.. you won't get it back even a little bit"

Tersenyum kaku Aariaz.

"Love abang bukan nak berahsia tapi I don't want you hurt again... cukuplah derita sayang rasa sebelum berjumpa dengan Xander family" Rambut coklat Mia diusap.

"abang.. please?" mata dikelip kelipkan, cuba memujuk.

Aariaz menghela nafas. Rambut coklat isterinya diambil dan dibawa ke hidung.

"okey abang cerita but..." Iris hitam isterinya dipandang.

Mia hanya diam melihat tangannya yang diangkat dan dibawa kedada miliknya sebelum dibawa ke dada suaminya pula.

"After you know the truth and then you heart become hurt please remember you have mine for your heart to rest!" tangan lembut isterinya digenggam dan diletakkan diatas dadanya yang turut berdebar seperti isterinya.

"Abang is really hurt for me?" soal Mia sambil menahan air matanya.

Aariaz tersenyum kelat, dia tak sampai hati mahu menjawab.

"now listen apa abang cakap jangan tidur pulak!" Usik Aariaz. Cuba menceriakan isterinya.

Mia mencebik, bahu Aariaz dicubit.

"auch sakit lah yang!" bahunya dilihat, sudah mengalirkan sedikit darah.

Mia menjeling manja suaminya, malas dia nak layan drama suaminya.

Aariaz tersengih. Bahu isterinya ditarik kearahnya.

"Isyah Martha Binti Zarief!" Ujar Aariaz. Satu nama yang membawa kepada kejadian kejadian tidak tersangka dalam hidupnya.

"Kakak isa?" Soal Mia.

Membulat sempurna mata Mia setelah melihat anggukan lemah suaminya. Bibirnya yang bergetar diketap kuat. Mata sedaya upaya menghalang daripada mengalirkan air mata.

"Ke-kenapa dengan dia?" soal Mia lemah.

Mia tak pernah tahu kewujudan sosok kakaknya. Selepas kematian ibu kandungnya kakaknya turut menghilang bagai hilang dari bumi. Merata ayah dan dia cari tapi jejak kakaknya langsung tak jumpa. Tuan Zarief ada juga buat laporan tapi selepas satu minggu kemudian tak tahu kenapa ayahnya tarik balik laporan tersebut. Dia ada juga bertanya tentang kakaknya pada Encik Zarief namun bukannya menjawab ayahnya malah menyalahkan dirinya atas semua yang berlaku dalam hidup mereka.

"Mati dibunuh.." jawab Aariaz.

Kelu lidah Mia.

"Dulu abang ada dua sahabat, isyah dan Shah. Kami masing-masing ada code name tersendiri macam abang death's, shah Swan dan isyah Red... "  cerita Aariaz dengan mata bebinar.

Terbit senyuman dibibir Mia melihat senyuman suaminya.

"Walaupun unit kami dalam BHO berbeza tapi kami tiga rapat. Han selalu satukan kami dalam satu misi tak kiralah misi tu ada campur tangan unit luar atau tak. Tapi abang lebih rapat dengan Isyah lah berbanding Shah. Mungkin sebab Shah yang selalu ikut kemana Han pergi?" Tergelak kecil Aariaz apabila mengingat beberapa memori mereka bertiga.

Mia diam mendengar cerita suaminya. Matanya leka memandang raut berubah ubah Aariaz.

"Tapi abang taktahu apa salah abang, shah mengkhianat. Dan pengkhianatan shah buatkan semua ahli BHO hilang satu sosok yang menceriakan suasana kami. Hampir setahun BHO tak jumpa punca kematian Isyah. Semua yang rapat dengan Isyah rasa kehilangan sampai ada beberapa orang yang cuba bunuh diri. Tapi berkat kehebatan ketua kami sendiri, Han! punca kematian Isyah kami jumpa satu persatu... And yes Shah punca kematian Isyah Martha! Dia yang sabotaj misi undercover kami masa tu. Dia mengkhianat dengan buat perjanjian dengan Draken untuk hapuskan kami dua dan sebagai balasannya dia jadi satu-satunya orang kepercayaan Tengku Aarhan... " Bibir menguntum senyuman miris.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now