"aku peliklah, asal kita kena jaga perempuan az tu?" soal Nik setelah Aariaz sudah pergi bersama Mika. Lelaki itu ada meeting mendadak bersama Han di bilik mesyuarat utama aras lapan."ha'ah, perempuan tu OKU ke?, Nak kena jaga bagai" dahi elvish dipukul kuat oleh Daniel. Apahal lembap betul sahabatnya itu.
"kau tahu apa kerja Aariaz?" elvish menganggukkan kepalanya berkali kali.
"tahu!"
"dah tu, lembap lah kau ni, dah sah sah Aariaz nak kena jaga permaisurinya kalau nak selamat, orang macam Aariaz tu macam kau tak tahu, musuh keliling pinggang" tersenyum lebar elvish dan Nik, pertama kali siot dalam sejarah Tengku Idriss Daniel serius.
"dah besar panjang rupanya kau Daniela" merah padam muka Daniel mendengar gumaman sahabatnya yang serentak itu.
"tapi, Han pun ada bini, takdelah pula dia suruh kita perhati atau jaga bini dia?" Daniel terdiam.
"ha'ah lah, Han pun tak pernah suruh kita jaga bini dia" terus keluhan berat dilepaskan oleh Jason selepas mendengar perbualan ketiga bala Aariaz itu.
"Han, tu lain lah bengap"
"apa yang lain?" Potong mereka bertiga serentak.
"baik korang diam sebelum aku sumbat peluru kedalam mulut korang satu-satu!" mereka bertiga serentak mengunci mulut mereka dengan tangan masing-masing.huh, bala.
"Han tu korang pernah nampak wajah lady?" Mereka bertiga mengeleng.
"Pernah kenal bini dia?" mereka bertiga serentak mengelengkan kepala.
"haah lah, Han tak pernah kenalkan pun bini dia kat kita"
"selama ni kita tak pernah tahu dan nampak pun bini Han tu, nama apatah lagi" kata kata Nik dibalas anggukan oleh Daniel.
"tahu tahu dah ada anak, sepasang lagi tu!" tambah elvish.
"ini semua tak adil!" teriak mereka bertiga serentak.
"patut ke kita buat demonstrasi dekat rumah Han?" mereka berdua mengangguk setuju dengan cadangan Daniel.
"Kalau berani buatlah?" Sinis Jason. Mereka bertiga serentak memandang sinis Jason. Tak guna.
"Kau kalau tak nak join sekali, duduk belakang jelah sial!" kecil besar kecil besar je diorang tengok Jason yang duduk menyandar di atas sofa dengan kakinya disilangkan.
"kau ingat, kau cool macam Jason Statham tu ke duduk macam tu" sinis elvish, dia tak puas hati kenapa Jason duduk macam tu pun hot siot.
Jason hanya memekakkan telinganya"kau tu dah macam beruk yang terlepas dari hutan je aku tengo-"
"Nik aku just nak cakap,baik kau selesaikan tugas az bagi tadi" potong Jason selepas melihat kearah jamnya, dua petang?
"aku malas! suruh Nicholas jelah nanti buat!" Jason mengangkatkan bahunya, peduli apa dia bukan dia juga yang akan dimaki oleh Aariaz kejap lagi.
"Mia!" tubuh Mia terus mengeras mendengar suara yang sangat dihapalnya.
"Aa-aaron?" badannya diganjakkan sedikit kebelakang apabila Aariaz maju kehadapan.
"Kita dalam lift ni!" hampir tersekat nafas Mia apabila tubuhnya sudah dihimpit oleh tubuh Aariaz. Wangi siot.
"like I said before if I meet you again, You are mine!, My sexy Dora" kata lelaki itu dengan tersenyum sinis memandang wajah Mia. Tiba-tiba Mia rasa menyesal tak balik sama sama dengan Ivella tadi.
"az, remember you can't force people to choose you!," terangkat alis kening Aariaz mendengar balasan gadis itu.
"i'm not!, aku tak pernah paksa pun kau kembali pada aku," terkebil-kebil mata Mia memandang wajah lelaki dihadapannya itu.
YOU ARE READING
The Beautiful Waiting[C]
RomanceTak pandai buat sinopsis. 🚨 Trigger warning/ Read at your own risk 🔞 Aksi & Mature (M) ⚠️ Typo bersepah ‼️ Light conflict Start: 24 Mac 2024 End: 18 April 2024