"Wolf!" Panggilan Daniel membuatkan Wolf menjeling tajam lelaki itu.
"Kau nak apa!" Meluat Wolf apabila dipanggil sejak tadi.
Daniel mengemam kedua bibirnya. Dia saja nak sakat mamat serigala itu.
"Kau stay sini lama ke?" Suara Daniel sengaja dilunakkan.
Mereka berdua kini duduk bercangkung dihadapan bilik rawat Aariaz. Tengku Aarhan denda mereka berdua sebab bergaduh dalam basement tadi. Dan iya mereka semua masih berada di Sabah.
"Diamlah!" Bidas wolf malas.
Menyesal pulak dia pulang ke Malaysia untuk bantu Aariaz. Kalau tahu maruah dan harga dirinya sebagai orang kuat Tengku Aarhan tercemar macam ni, dia takkan sesekali ambil misi Tengku Aarhan berikan. Sial! Apalagi dia tahu kesialan nya datang dari orang disebelahnya ini.
"Nak tanye pun tak oleh! Nak majuk aaa!" Ternaik hujung bibir Wolf membentuk senyuman sinis melihat wajah merajuk Daniel. kisah pulak aku kau nak merajuk!
Rambut diserabaikan. Serabut bila berada dalam satu ruangan dengan Daniel.
"Agak-agak berapa banyak harta az tinggal untuk kita kalau dia mampus?" Terkalih wajah Wolf semula kearah Daniel.
Biak betul Daniel ni tanya soalan? Tak ada lebih bodoh lagi soalan tu!!
"Bahlul! Kau sumpah death's mati. Aku bagitahu bini dia! Kau tunggu mati kau kat tangan Dora az kejap lagi!" Ugut Wolf mengebu-gebu.
Bila lagi dia dapat mengenakan mamat disampingnya ini. Selalu dia dan yang lain kena sekarang kita buat mamat ni pulak! Kalau boleh sampai nangis mamat ni kita sakat.
Daniel menyeka kasar peluk yang merenek didahinya, risau mendengar ugutan Wolf. Telefon bimbit dipoket hoodienya diambil. Di cari nama Elvish. Belum sempat panggilannya berdering suara teriakan sumbang seseorang menyanyikan lagu stay with me milik Miki Matsubara diruangan sunyi itu menyentakan mereka berdua.
"Putar tu sukreba! Stay with me. Mayonaka no door wa tataki" nyanyi Elvish rancak.
"Woi!" Daniel mengusap-usap punggungnya berkali-kali.
Wolf yang menendang punggung Daniel membuat membuat tidak tahu. Matanya meliar menatap sekeliling. Elvish yang mengambil tempat disisi mereka ditatap berkerut. Bodoh siak mamat ni!
"Kau pahal ikut tertonggeng sebelah kami ni?" Soal Daniel dan Wolf serentak.
"Entahlah jo, aku pun pelik asal aku nak tertonggeng kat sebelah dua binatang death's!" Bersungguh-sungguh Elvish berloyar buruk.
Daniel dan Wolf yang mendengar bidasan Elvish tersenyum penuh erti. Mata mereka bersabung, merancang sesuatu untuk mengenakan Elvish.
"Iblis tolong aku!!" Teriakan tiba-tiba Daniel menyentakan lamunan Elvish yang menguis-nguis lantai hospital itu.
"Woi kenapa? Ada apa? Dimana? Siapa?" Terkelip-kelip mata keduanya melihat kelakuan Elvish yang berjalan tidak tentu arah dihadapan mereka sekarang.
"Terserah! Terserah I'm not for sale!" Ucapan Daniel yang bernada itu menambahkan lagi suasana.
Wolf tersenyum lemah menatap kedua makhluk dihadapannya itu. Memang sial nasibnya bertemu dengan dua mamat itu. Huft, entah apa-apa percakapan keduanya. Langsung tak masuk dalam benaknya. Terlalu random untuknya.
"Alah kasihannya lahai! Takpe Wolf kau pergilah memburu dulu!" Jatuh rahang Wolf mendengar loyar buruk Daniel yang kini terbaring atas lantai hospital.
"Apa kau merepek ni sial?" Merah wajahnya.
YOU ARE READING
The Beautiful Waiting[C]
RomanceTak pandai buat sinopsis. 🚨 Trigger warning/ Read at your own risk 🔞 Aksi & Mature (M) ⚠️ Typo bersepah ‼️ Light conflict Start: 24 Mac 2024 End: 18 April 2024