Bab 36

144 4 0
                                    

"Wolf i need you help!" Suara dingin Aariaz memanggil seseorang entah siapa menambah suasana tegang dalam bilik tersebut.

Daniel, Jason, Nik dan elvish bertukar pandang. Wolf? Orang kuat Tengku Han. Shah dan Red yang mendengar nama tersebut juga turut merasakan sesuatu yang janggal. Jangan cakap Az sudah rancang pertemuan mereka ini? Mata mereka berdua terbeliak apabila melihat satu sosok yang kini tersenyum nakal kearah mereka.

"Death's?" Suara berat Wolf  memanggil dirinya tidak dapat mengalihkan perhatiannya dari tubuh dingin isterinya. Suhu tubuh Mia sudah berubah dari panas menjadi dingin. Sampai rasanya Aariaz fikir dia sedang memeluk sebongkah ais.

"Yes right now!" Dingin saja Aariaz memberi arahan. Pelukan ditubuh kaku isterinya dieratkan.

"Who's?" Kening dijongketkan kearah sahabat Signore walaupun dia tahu death's tidak memandang kearahnya.

"He's a Shah..." Mata dikerling sedikit kearah dua sosok penghancur hidupnya. Sempat dia lihat tiga belas tubuh anak buah Draken yang kini terbaring lemas oleh darah mereka sendiri.

Neon, Meuse, cobra dan Nik dipandang mengejek oleh wolf. Tunggu giliran korang empat pulak. Bibirnya menutur perkataan sinis itu. Daniel dan elvish serentak berdehem. Mata dilarikan daripada bertembung dengan mata hazel milik Wolf. Sejak bila dia sampai Malaysia ni? Dan kedatangan Wolf ke negara ini sudah past bermotif.

"Yes, he supposed to be dead!" Jawab Aariaz sebelum melangkah keluar daripada ruangan tersebut. Dia tahu Wolf pasti akan bertanya akan sosok Shah yang disangka sudah mati oleh mereka semua.

Sepanjang melangkah kearah kereta Mercedes-Benz hitamnya matanya memanas. Berkaca-kaca matanya menatap sosok ketua BHO dan juga merangkumi sahabatnya itu. Tubuh kaku isterinya perlahan dibaringkan ke dakapan white. Emerald yang duduk dikerusi pemandu dipandang sekilas.

"Go!" Dengan berat bibirnya melepaskan tautan bibir isterinya. I love you my baby Dora! I have to let you go but please promise to me, dimana pun Mia berada be happy cause you deserve that girl. Sempat ucapan itu dibisikan ditelinga Mia. Perlahan daun pintu kereta Mercedes-Benz hitamnya ditutup.

Dengan senyuman kaku white dan Emerald mengangguk melalui cermin. Aariaz menatap lama keretanya yang sudah hilang.

"So?" Pertanyaan singkat Tengku Aarhan menimbulkan kerutan dihujung bibir Aariaz.

"Dorang semua patut mati!" Ucapan death's seperti satu arahan kerana selepas death's berkata bunyi bingitan peluru terdengar di Mansion mewahnya.

"Kenapa babah kill them?" Pertanyaan ambigu si kecil Tengku Razaleigh dalam gendongan sahabatnya membuatkan Aariaz tersenyum sinis. Senyuman sinis yang ditujukan kepada diri sendiri.

"If one day, your friend become your enemy what will you do em?" Pertanyaan untuk pertanyaan dirinya membuatkan si kecil Tengku Razaleigh berkerut.

Anggukan daddy nya menimbulkan senyuman yang sukar dibibir masing-masing termasuk Tengku Razaleigh. Pengkhianat?

"Mati! Because the sharp words thrown are understandable. Wrong actions can be corrected but betrayal must be paid with his life!Aariaz tersenyum senget mendengar kata-kata yang diucapkan oleh si kecil Tengku Razaleigh.

"Yow death's bro wassup!" Suara berat Wolf yang baru keluar dari mansion nya itu dipandang mereka bertiga.

Aariaz tidak mengendahkan sapaan satu-satunya orang kuat Han itu. Matanya yang berwarna kekuningan itu menatap meluat kearah mamat itali tu.

Tengku Razaleigh dalam gendongan si bapak diambil dan digendong oleh Aariaz. Budak ni suatu hari nanti akan mewarisi semua kekuasaan dan juga kekayaan milik Tengku Aarhan. Kerana Tengku Razaleigh adalah pewaris utama RAIN'D Empayar.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now