Bab 12

320 8 0
                                    

"Ups sorry Tengku Han, terabai pula" Tengku Xander tersengih memandang lelaki yang sedikit lebih tinggi darinya itu.

Lelaki itu hanya menganggukkan kepalanya.

"it's okay uncle, take your time. kami memang selalu terabai pun, biasalah bukan harapan" ucap drama Daniel.

Tergelak mereka semua mendengar balasan salah seorang daripada lima lelaki itu kecuali Ines dengan seorang lelaki seperti mix Greece. Pandangan mereka berdua bersatu sebelum bibir sama-sama terangkat mengulas senyuman nipis.

"dad bila sampai?" soal mama yang baru saja keluar dari dapur itu. Tangan Tengku Xander disalam.

"baru je sweetie" dahi isterinya dicium sekilas.

"oh babah hampir lupa nak kenalkan tetamu babah pada kamu semua"

Mata Tengku Xander memandang sekilas wajah lelaki mix Greece itu sebelum senyuman manis diberikan kepada anak perempuannya Ines "kenalkan ini Tengku Aarhan, pemilik Empayar RAIN'D"

Ines memandang lama wajah lelaki kacukan Greece itu. Sebelum tangannya menarik tangan kasar lelaki itu untuk disalam. Han hanya tersenyum nipis sembari mengusap belakang badan mungil itu. Mereka semua terkejut namun tidak berani untuk bertanya. Entahlah mereka rasa rendah bila bersama kedua manusia itu. Tengku Aarhan dan Tengku Inessa Reina mempunyai aura yang tersendiri. Aura alpha Male macam tu.

"dan ini pula Tuan Aariaz Aaron, CEO hotel Royale Scarlett!" hampir jatuh rahang Mia selepas mendengar nama yang diperkenalkan oleh babahnya itu.

Aariaz mengenyitkan satu matanya kearah Mia apabila mata mereka bertembung. Menunduk malu Mia dibuatnya apalagi semua mata memandang kearah mereka berdua.

"dan ini pula Tengku Idriss Daniel Datuk Zariman, anak kawan babah" Daniel menjatuhkan kepalanya sedikit tanda hormat.

Tergelak Nik melihat kelakuan sok sopan sahabatnya itu. Dia tersenyum nipis memandang Ivella.

"saya Nik Aryan, pembantu Tuan Aariaz!" Laju dia memperkenalkan dirinya apabila Tengku Ammara memandang kearahnya.

"oh, ini siapa pula" soal Imani dengan mukanya memerah. dipandang sekilas wajah lelaki mix China itu.

"dia Jason Statham!" Kata Nik dan Daniel serentak. tangan Aariaz pantas meluku kepala dua balanya itu.

"nama saya Jason Aerick datin, bodyguard Tuan Aariaz" tergelak Mia melihat wajah Iman yang semakin memerah itu. Dah tangkap cintun ke tu?

"jom, alang-alang semua dah sampai, rasanya majlis bolehlah kot dimulakan Sweetie" hari ini merupakan majlis ulang tahun perkahwinan Tengku Xander dan Tengku Ammara yang ke-24 tahun.

"jom, kita masuk naik ke tingkat empat!" ajak mama, mereka semua masuk ke dalam lift kecuali Mia, Aariaz, Jason, Daniel, Ivella dan Nik.

Tak lama kemudian Jason, Daniel, ivella dan Nik pula masuk kedalam lift.

"boleh kita bercakap, sekarang?" soal Aariaz apabila sahabatnya yang lain sudah naik keatas. Wajah gadis itu dipandang lama.

Mia menganggukkan kepalanya. "awak nak cakap soal apa?"

"aku nak minta maaf Mia" tangannya digenggam erat, dia mahu mengusap rambut coklat gadis itu. tapi, dia tahu bukan masa yang sesuai lagi, they are not in good situation.

"it's okay, I maaf kan you, saya nak bahagia.. I want to enjoy my short life" Aariaz ikut tersenyum melihat senyuman lebar gadisnya itu.

"Mia will you marry me?" Terkejut Mia dengan lamaran tiba tiba Aariaz.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now