"pergh, abang look cantik tak kuku Mia buat?" Kelima kuku jarinya yang dipasang kuku palsu itu ditunjukkan.
Aariaz diam menatap datar kuku Mia yang dicat hijau itu.
"Cantik kan abang?" Teruja Mia apabila telapak tangannya digenggam lembut.
"Cantik!" Satu persatu kuku palsu dijari isterinya dilestik sehingga tertanggal kelima-limanya.
"What the abang! Sampai hati!" Kaki Mia naik menendang-nendang angin. Matanya ditutup menggunakan lengannya. Dia merajuk.
"Mia behave, come kita naik tidur" isterinya yang terbaring atas sofa diangkat dan digendong. Isterinya ini tadi bangunkan dia semata-mata untuk ajak dia tonton tv pukul dua pagi. Gila right? Dahlah esok dia meeting dengan beberapa lembaga pengarah hotel Royale Scarlett.
"Arghhhh taknakkk lahhh abang..." Bingit telinga Aariaz mendengar Mia berteriak tepat dicuping telinganya.
Tapi Aariaz hanya buat endah saja. Setelah lift terbuka pantas tombol pintu mereka dipulas. Tubuh mungil Mia dihempas lembut diatas katil mereka.
"Haishh, babi!" Terjegil mata kekuningan Aariaz mendengar kata-kata kesat isterinya sebut.
Kakinya yang baru melangkah pergi ke dalam wardrobe mereka terhenti. Tubuh dipusing semula mendekati isterinya yang berbaring atas katil.
"Apa sayang kata? Babi ye.." perut Mia yang hanya terlapis cardigan nipis digelitik.
"Hahahaha taknak lah abang. Hosh. Hosh! Abang stop. Hahaha, cukuplah Mia penat!" Gelakan tawa Mia menghadirkan senyuman dibibir merah Aariaz.
Tubuh Mia yang masih bergetar itu ditarik dalam pelukannya. Terbaring selesa mereka berdua diatas katil. Mata masing-masing terpaku pada langit siling.
"Abang nak buat apa pada isyah dan ayah?" Soal Mia setelah lama sunyi menyelimuti mereka.
"Entahlah abang takde idea. Malas nak semakkan otak fikir dorang" rambut coklat isterinya diusap-usap.
"Oh kalau macam tu, apa kata Mia urus Isyah dan ayah. Abang pulak urus soal keluarga abang?" Senyuman sinis terbit dibibirnya.
Aariaz menjilat bibirnya. Senyuman senget terpatri dibibirnya. Nampaknya fikiran mereka sama. Keluarga tak keluarga, salah tetap salah.
"Apa yang ayah dan ibu cakap lagi dekat sayang? Dorang sentuh sayang tak?" Mengertap gigi Aariaz. Jika benar keluarganya menyentuh isterinya. They will get punishment.
Menjuling mata Mia "abang buat-buat lupa ke apa? ayah hampir sentuh Mia masa abang tak balik seminggu!"
"Ibu abang pulak gila. Adakah ke patut dia biarkan ayah nak sentuh menantu dia sendiri. Mia ingat lagi apa perempuan tua tu cakap 'takpelah sekurang-kurangnya jimat duit ayah mertua kau untuk merasa ayam muda!' Gila. Ayah dan ibu you memang gila. Mia ingat lagi masa hari pernikahan kita, punyalah baik dorang layan Mia. Last last bila dorang dapat tahu hubungan kita tak baik. Terus keluar perangai setan dorang!" Mia bercerita sembari menahan air mata.
Dia ingat lagi, pada malam suaminya tak balik seminggu. Aariaz awal-awal lagi memberitahunya yang suaminya ada misi terakhir untuk lepaskan diri dari BHO. Tapi entah macam mana orang tua Aariaz datang kerumah mereka. Dan cuba melecehkan dia. Sial betul kalau diingat balik. Report? Mia berniat mahu membuat laporan tapi entah sial apa suaminya itu, cakap tak payah. Katanya D'arsen family takkan lepaskan mereka berdua jika Mia buat laporan. Dia memberontak tapi bila suaminya memujuknya dengan embel-embel akan membalas balik selepas semuanya selesai. Terpaksa juga dia akur.
"Hey, baby look. Tak kiralah dia ibu, ayah abang kalau dorang sentuh sedikit saja Mia. Abang akan balas mereka sehingga rasanya mereka hanya menginginkan kematian mereka. So stop crying my baby doro. I hate your tears!" Air mata dipipi isterinya diseka lembut.
YOU ARE READING
The Beautiful Waiting[C]
RomanceTak pandai buat sinopsis. 🚨 Trigger warning/ Read at your own risk 🔞 Aksi & Mature (M) ⚠️ Typo bersepah ‼️ Light conflict Start: 24 Mac 2024 End: 18 April 2024