Bab 15

362 6 0
                                    

"Awak! saya rasa berdebar lah.. boleh tak kita tak payah keluar, kita duduk sini jer please?" Pujuk Mia.

Tergelak Aariaz mendengar pujukan isterinya itu. Isteri? Yes mia dah jadi milik dia sekarang. Keringat didahi dan leher Mia dilap lembut.

Sosok Mua dan imani yang turut menemani isterinya dipandang sekilas. Mereka berdua tengah bersiap dalam suite mewah yang ditempah khas oleh Aariaz. Khas untuk majlis resepsi mereka di Hotel Royale Scarlett.

"Mana boleh my sexy Dora..hari ni kan hari bahagia kita. Lagipun nabi Muhammad sunnah kan kita umatnya mengadakan majlis bersanding untuk elakkan fitnah!" Pujuk Aariaz.

Tersenyum malu Mia. Tangan kasar milik Aariaz dimain-mainkan.

"sayang, abang nak tanya?" Mia mengangkatkan alis keningnya kearah suaminya.

"Mana keluarga kandung sayang? kenapa tak datang majlis nikah kita kat rumah tadi pagi?" Tanya Aariaz ingin tahu. Dia heran satu pun ahli keluarga kandung isterinya tiada datang ke majlis nikah mereka tadi pagi.

Mia terdiam kelu.

"tak tahu mungkin diorang datang masa majlis resepsi kita je kot atau tak.. mungkin ayah dah tak anggap Mia anak kandung dia lagi" balas Mia dengan kepala menunduk.

Aariaz mengusap belakang lehernya. Dia tak tahu sangat kisah isterinya. Dulu masa bercinta mereka jarang bercerita tentang keluarga.

"Olololo janganlah sedih sedih.. kalau ayah  taknak Mia, abang nak!" pujuk Aariaz dengan sedikit mengusik.

Tergelak kecil Mia.

"i know" tersenyum lebar dia melihat wajahnya yang sudah selesai dimekap. Rambutnya dibiarkan tergerai.

"Cantik tak Mia, abang?" soal Mia manja. Kepalanya didongakkan memandang wajah Aariaz dari bawah.

"Cantik... isteri abang kan!" ujarnya sembari mengucup dahi licin isterinya.

Imani hanya tersenyum nipis melihat kebahagiaan yang terserlah diwajah sahabatnya itu.

"Az jom ah, tetamu dah ramai tinggal je bini kau dulu" panggil Jason.

Aariaz mengangguk, dahi isterinya sempat dicium.

"sayang siap siap dulu okey, Athirah jangan bagi mekap tebal tebal kat muka bini aku!  She beautiful the way she is!" tangan mia laju mencubit bahu Aariaz. Malu dipuji oleh suaminya itu.

Athirah sebagai mua Mia mengangguk mengiyakan permintaan pasangan pengantin lelaki itu. Biarlah suami dia juga.

Majlis resepsi mereka berdua dilaksanakan di Hotel Royale RAIN SCARLET

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Majlis resepsi mereka berdua dilaksanakan di Hotel Royale RAIN SCARLET. Aariaz yang mencadangkan majlis itu dilaksanakan di Hotelnya sendiri.

"pelan pelan" ujar Aariaz sambil menghulurkan tangan kirinya membantu mengangkat gaun mia.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now