Bab 16

343 4 0
                                    


Kriet. Mia memandang sosok Aariaz yang baru saja masuk ke dalam suite hotel mereka berdua. Merah wajahnya apabila Aariaz turut melabuhkan punggungnya diatas katil yang sama dengannya. Rasa berpasir kerongkong Aariaz melihat baju Mia yang sudah bertukar daripada gaun pengantin kepada lingerie purple.

"Assalamualaikum my wife Dora!" Ucap salam Aariaz lembut. Tangannya mengusap setiap inci wajah isterinya.

"err, wa- walai..kumusalam awak" balas mia sambil tergugup. Bertambah panas wajahnya apabila keningnya dicium lama oleh Aariaz.

"awak?" Soal Aariaz.

Mia mengangguk ragu " yes, awaklah, kan hanya awak dan saya je kat sini?"

Aariaz menganggukkan kepalanya "betullah dalam ni ada kita dua je, so please call me abang, I'm your husband right now baby"

Mia kelu. Dia tengah risau sekarang ni! Huk Pelik Aariaz apabila Mia tiba-tiba tersedak.

Mia tersedak bila teringat perbualannya dengan ketiga sahabatnya tadi. Wajahnya sekarang seperti sedang terbakar. Merah habis!

"Mia, kau jangan seronok sangat, kang kejap lagi kau naik ni, kau nangis banyak!" Usik ivella.

Tersengih sengih imani apabila memahami kata-kata Ivella. Mia pula sudah berhenti tertawa.

"asal pula aku nak nangis?" Mia terkebil-kebil memandang wajah mengusik ivella dan iman.

Sosok ines yang menidurkan Tengku Razaleigh dipandang dengan wajah berkerut.

Alis kening ines terjungkit sebelum mengelengkan kepalanya " biarkan jelah Mia, dorang saja je nak mengusik"

"lelaki ni ganas tau Mia, lagi lagi bila buat benda tu dengan orang yang dia cinta" tambah imani lagi.

Mengekek ivella dan imani melihat raut wajah polos sahabatnya. Nasib kau lah az dapat bini polos!

"kau tak takut ke Mia?" giliran ivella lagi menakut-nakutkan Mia.

Mia memandang pelik kedua sahabatnya yang sudah tersengih sengih melihat kearahnya lalu kearah suaminya. Berkerut dahi Aariaz dan keempat sahabatnya akan pandangan nakal kedua gadis itu.

"Az, pelan pelan tau jangan sampai tak berjalan dibuatnya sahabat kami ni!" Usik ivella sambil menjeling nakal kearah pasangan pengantin itu.

Serentak mereka tergelak kecuali Mia yang sudah tersedak apabila telah menangkap maksud perbualan sahabatnya.

Terjungkit kening Aariaz sebelum kepala tergeleng kecil mendengar pesanan Ivella.

"Az, sebelum start tu banyak banyak istighfar dulu" pesan Daniel.

Hah ni lagi seorang.

"ha'ah, sebelum buat tu mandi dulu!"tambah elvish. Tersengih dia dan Daniel.

"kau nak aku bagi tips sikit tak az?" sakat Khalid, salah seorang sahabatnya juga.

Tengku Aarhan Han mengeluh, rusak dah budak Khalid ni lepas berkawan dengan tiga bala Aariaz.

"dah makan na?" Tanya Tengku Aarhan sambil menatap ines. Wajah si kecil Tengku Razaleigh yang tertidur menyandar didada ines dikucup berkali-kali.

Ines menganggukkan kepalanya "dah, you?"

Tengku Aarhan mengelengkan kepalanya. Aariaz dan yang lain menatap cengok interaksi kecil antara dua manusia pendiam itu. Apa hubungan dua orang ni? Pertanyaan itu hanya mampu dipendam.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now