Bab 8

403 10 0
                                    

Mia menundukkan kepalanya sambil memegang dadanya yang berdegup kencang. Sesekali mata hitam pekatnya mencuri pandang sosok Aariaz. Semakin memerah wajahnya bila lelaki itu selamba saja mengerdipkan matanya.

"kau asal?" Mia menggelengkan kepalanya menjawab soalan Ivella yang duduk disampingnya itu.

"how much?" Soalnya memandang datar sosok accounting iaitu kak Liah.

"kalau ikutkan mereka nakkan diskaun sebanyak Rm 10 ribu ringgit tapi lepas berbincang hari tu mereka setuju hanya dua puluh lima peratus potongan diskaun!"  ulas kak Liah panjang lebar.

Aariaz hanya mengangguk sehinggalah matanya bertembung dengan mata pekat milik gadisnya. Tersenyum geli dia melihat wajah memerah Doranya.

"tuan!" panggil Mika dibelakangnya.

"Bos?" panggil Mika disampingnya itu, Aariaz berdehem sekilas sebelum dia mengalihkan pandangannya semula kehadapan.

Aariaz berdehem kecil. Sebelum fokus kembali pada meeting tersebut. Semua pekerja disitu cuba menahan senyum melihat wajah memerah bos beku mereka itu. Siapalah yang berjaya mencairkan hati beku bos mereka itu. Pertanyaan yang hanya mampu dipendam dalam hati.

"mika, bila tarikh event tu?" Soal Aariaz dingin. Dia baru teringat event besar yang akan diselenggarakan dihotelnya. Majlis tu merupakan majlis ulang tahun Empayar RAIN yang ke lapan tahun.

Mika berdiri disamping Aariaz dan menyerahkan beberapa dokumen kearah Tuannya itu.

"Dua bulan lagi Bos!" Aariaz menganggukkan kepalanya.

Dokumen yang diberikan Mika dibaca dengan teliti.

Ting!

"vc!" Aariaz mencebik membaca mesej singkat sahabatnya itu.

"liah, pasang LCD screen!" Arahnya kepada kak Liah itu sebelum jarinya menarik button hijau itu kesamping.

"baik bos!" Tangannya pantas bekerja,risau akan gauman Tuan singa itu.

"Good morning signore!" Terkebil-kebil Mia dan ivella mendengar salam serentak pekerja HOTEL ROYAL RAIN SCARLET itu. Mereka berdua ikut menundukkan kepala sedikit apabila semua didalam ruangan itu melakukan hal yang sama kecuali Aariaz.

Deheman seseorang menghilangkan sengihan kecil Aariaz yang memandang wajah terkebil-kebil Mia.

"what's up buddy?" Lelaki didalam slide itu hanya menganggukkan kepalanya.

"anyone's report?" Mia heran apabila serentak pekerja HOTEL mewah tersebut diam.

"Bos!" Aariaz terus memandang Mia apabila gadisnya itu bersuara.

"hmm?" Wajah gadis itu dipandang sekilas. Name tag pekerja baru pertama kali dilihatnya itu dibaca.

Isadora Mia? Perempuan Death's!. Wajah tersengih sengih sahabatnya sempat dipandang sekilas. Mana-mana kau lah Az!

"can I talk about my report now?" Lelaki itu menganggukkan kepalanya.

Senyap ruangan meeting. Semua fokus pada pekerja baru yang membentangkan laporannya dengan yakin. Mia serius membentangkan laporannya sehinggalah tamat dengan tepukan gemuruh dari semua orang disitu.

"Az, proceed!" Arah lelaki itu selepas mendengar report Mia. Mia terkebil-kebil apa yang diproceed?

Diterima ke?

"done?"Mia menganggukkan kepalanya.

"Good!" Gelap terus LCD tv itu selepas lelaki itu mematikan panggilannya.

Mia terkebil-kebil apabila semua memberi tepukan tangan kepadanya. Wajahnya memandang lelaki yang duduk dihadapannya itu. Aariaz memberikan senyuman kecil.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now