Bab 51

186 5 0
                                    

"He don't deserve your life!" Bentak ivella dan iman serentak. Mata mereka merenung tajam sosok lemah Mia.

Terkekeh sinis Mia menatap dua sahabatnya. Ivella dan imani yang baru melihat sisi lain Mia kejung ditempat mereka. Mia tak pernah membalas tatapan mereka apabila dimarah atau bertengkar dengan mereka berdua.

"He's love worth it untuk aku tunggu. Hidup aku lebih indah bila bersama dia. Korang tak kenal dia. It's only me! Dengan cerita sepihak dari aku, korang percaya bulat-bulat dan hukum dia! Apa hak korang? He's my husband, my love and my world" menitik air mata Mia merenung wajah kedua sahabatnya.

"Kenapa korang tak faham? Aku cerita semua dekat korang bukan masa aku gembira. Mental aku sakit. Aku sakit iman, Ella! Aku gila!" Kepalanya dipukul pukul.

Ines merenung kosong ketiga sahabatnya. Perlahan tangan Mia yang memukul-mukul kepalanya sendiri digenggam.

"Tiada hari aku rasa tenang dan bahagia. Aku gelisah bila aku tak dapat hidu darah! Gila? Iya aku memang gila. Surprise?" Wajah terkejut orang orang dihadapannya dipandang dengan senyuman senget.

Mereka semua menatap tidak percaya akan kenyataan Mia katakan. Mata Mia ditenung penuh selidik. Namun mata itu hanya memancarkan sinar kelam.

"Mental aku tak sihat ella. Apa korang semua expect dari gadis yang membesar dalam lingkungan tak sihat? Ibu bapa aku, aku tak kenal. Zarief cakap dorang tinggalkan aku sebab aku cacat? Hurgh hahaha.. fizikal dan mental aku didera sejak aku kecil lagi. Tiada siapa tahu kecuali suami aku dan ines sendiri! Aku gila. Aku tak boleh dengar orang tinggikan suara. Aku akan mula berhalusinasi. Otak aku ni akan mula berfikir orang sekeliling aku orang jahat dan aku patut selamatkan diri!" Mia menatap satu persatu orang dalam ruangan Aariaz tersebut.

Tersenyum nipis dia apabila satu tangan naik mengusap air mata dipipinya. Ines!

Cermin yang memisahkan dirinya dan suaminya disentuh perlahan "dia banyak berkorban untuk aku. Korang tahu, semua yang aku cerita pada kau ella, iman semuanya halunisasi aku sendiri. Aku tak boleh bezakan antara realiti dan halusinasi. Sedih kan? Tapi berkat suami aku, aku mula berani keluar dari zon yang selama ni aku menetap. Zon dimana aku rasa selamat. Zon aku yakin tiada siapa boleh lukakan aku lagi. Tiap kali Aariaz cuba bantu aku keluar dari zon tu, setiap kali tu juga aku akan melenting dan mula buat cerita aku sendiri. Cerita yang mana hanya memburukkan nama Aariaz Aaron!"

Tidak berkedip ivella, Imani, Aurora, King, Daniel, Elvish dan Wolf. Dorang tak tahu selama ni, dorang beranggapan Aariaz seorang suami tak guna. Padahal lelaki itu, berusaha mati-matian untuk memperbaiki fizikal dan mental isterinya. Mia tersenyum kelat merenung suaminya yang terbaring atas katil rawat itu.

Mata dikelip-kelipkan supaya air matanya tidak mengalir. Aariaz pernah pesan supaya tidak menangis kerana itu dapat membuatkan dia berhalusinasi lagi. Dia taknak usaha suaminya sia-sia.

"Dia pun terluka tapi kenapa korang semua tak perasan. Dan Aurora, betul aku terluka, mental aku tak sihat tapi tu semua bukan datang dari suami aku! Kenapa korang tak perhatikan dia? Aku tak sihat. Macam mana aku nak jaga dia. Tiap kali kami bertengkar dia hanya mengalah dan aku akan pulak akan membuat senario yang dia jahat. Dia tak jahat. He is good man and husband. Aku! Aku yang tak layak untuk dia tunggu. Luka aku akan membuatkan dia terluka lagi..."

"Duri yang cuba dia nak tanggalkan akan membuatkan dia tangannya tergores. Dan siapa sangka dalam duri tu ada racun. Racun yang mana akan menguliti perlahan tubuhnya" tersenyum lirih Mia sembari mengalirkan air matanya.

Dia kecewa pada dirinya sendiri. Dia mahu berubah tapi sukar untuk dia ubah kebiasaannya.

"Setiap malam aku keluar untuk cari dan bunuh mangsa yang tak berdosa. Tapi setiap kali itu jugaklah Aariaz akan lindungi aku dengan menutup semua perbuatan setan aku!" Membesar mata mereka semua mendengar kata-kata Mia.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now