Bab 35

177 6 0
                                    

Bang! Mia mendekati perlahan suaminya. Tubuh tegang itu ditepuk-tepuk. Matanya menatap lurus pintu bilik kebal yang sudah sedikit kemek itu.

"Abang?" Mia memanggil suaminya dengan perlahan.

Bang! Bang! Glek. Mia menelan kasar air liurnya. Hujung baju t-shirt Aariaz digenggam erat. Matanya tidak lepas menatap pintu yang semakin kemek itu.

"Sayang look at me?" Suara berat suaminya ditepi telinganya mengalihkan perhatiannya dari menatap pintu.

Matanya cuba difokuskan melihat suaminya. Kepala dianggukkan sedikit.

"Sayang pandai fight?" Soal Aariaz sembari tangannya mengusap-usap bawah mata isterinya. Sembap teruk bawah mata isterinya.

Tidak berkedip Mia mendengar soalan suaminya "what do you mean by fight abang?"

Aariaz hanya membalas soalan isterinya dengan tersenyum nipis.

"No! No way! Mia taknak, abang kita tunggu jer lah dorang datang! Erk" gelengan Aariaz menghasilkan helaan nafas dari bibirnya.

"Mia penatlah abang... Dahlah berapa bulan ni kena buat drama isteri tersakiti!" Matanya menjeling tajam kearah suaminya.

Aariaz terkekeh geli mendengar keluhan isterinya. Tubuh mungil itu dipeluk sembari dibawa putar putar. Mia memberontak minta dilepaskan. Namun bukannya terlepas, tubuhnya diangkat dan diletakkan disebuah meja didalam bilik tersebut.

"Thank you sayang, you are the best wife!" Pipi kemerahan wanitanya itu dikucup lembut.

Mia tersenyum malu. Wajahnya yang sudah berbahang itu dia tekup kedada lebar suaminya.

"Malu..." Suara Mia hampir tidak kedengaran.

Aariaz tergelak kecil. Tubuh itu dipeluk erat. Keduanya sibuk melayan momen tersebut sehingga beberapa orang yang baru masuk kedalam bilik tersebut langsung tidak dipeduli. Keempat lelaki yang baru saja selamat memanjat tingkap bilik tersebut saling berpandangan. Serentak mereka menggaru kepala masing-masing. Pasangan suami isteri yang sibuk bengcengkerama itu dipandang tidak percaya. Gila! Batin mereka serentak.

"Ehem!" Deheman seseorang menyentakan Mia.

"Hey? Bi-bila korang masuk" gagap Mia. Kepala Aariaz dilehernya cuba dilepaskan.

Aariaz hanya menatap sekilas keempat sahabatnya yang berdiri dihujung tingkap. Bibir isterinya direnung lama. Mia pula melihat pandangan suaminya berasa malu. Wajah itu cuba ditolak kesamping.

"Stop looking at me with those eyes!" Rahang tajam Aariaz ditekup sembari mata kekuningan suaminya itu dipandang kecil besar saja.

Aariaz terkekeh "what eyes darling?"

Cup. Mia mengemam bibirnya sembari matanya membulat melihat kearah suaminya.

"Hey nakal!" Mia menumbuk kasar bahu lebar Aariaz.

Terlepas ketawa Aariaz. Pelukan dipinggang Mia-nya diketatkan sembari tubuhnya digerak gerakan.

"Kita ni setan ke?" Mengerjap mata biru Daniel menatap dua sejoli dihadapannya itu.

Jason, Nik dan elvish serentak mengangguk-angguk kepala mereka. Bekas ketua mereka itu dipandang berkerut. Bunyi tembakan diluar masih ada tapi kenapa dua orang gila dihadapan mereka ini masih sempat sempatnya beromantik.

"Hoi! Tak habis lagi ke death's kucup sana kucup sini? Dah merah dah tu leher bini kau tu!" Ucapan sinis Elvish menimbulkan kerutan di dahi semua orang dalam bilik tersebut.

"Eee otak kau ni sabullah iblis!" Ujar Nik dengan raut jijik.

Bertambah berkerut dahi mereka mendengar kata barusan yang diucapkan Nik.

The Beautiful Waiting[C]Where stories live. Discover now