H.56

1.1K 94 11
                                    

Calum pov.

'Waar is ze nu eigenlijk?' 'Ik heb haar achter gelaten bij het meertje aangezien ik vond dat ik Max, Michael en Ashton niet met hún kon achterlaten. Wat uiteindelijk niet hoefde omdat ze zich prima met hun konden redden. Waar zijn ze trouwens?' Max' gezicht betrekt. 'We waren verstoppertje aan het doen en hun hebben zich verstopt. Ik zal ze waarschijnlijk eerst moeten vinden.' Ik lach. 'Het is niet aardig om iemand uit de lachen.' Wijst Max me terecht. 'Ik lach je toe.' Zeg ik koppig. 'Sure.' Bromt Max chagrijnig. 'IK HEB HONGEEEERRRR!' schreeuwt Maaike er plots doorheen. 'Oh nee hè, daar gaan we weer...' mompelt Michael die plots naast me staan. 'WAAH! GAST! Wil je me graag een hartaanval bezorgen ofzo?!' Roep ik naar Michael terwijl ik mijn hand op mijn hart leg dat zo hard klopt dat ik denk dat iedereen het kan horen. Michael rolt met zijn ogen maar zegt niks. 'HO-NGER! HO-NGER! HO-NGER!' jengelen Maaike en Sophie nu samen. 'Okay, okay. We gaan al naar de Mac.' 'De Mac?' Vraagt Sophie onbegrijpend. 'Ja, een restaurant.' 'JAAAAAAA!' gillen Maaike en Sophie enthousiast terwijl ze op en neer springen. 'Euh, jongens? We zullen dan eerst moeten wachten tot Paisley terug is want die heeft de auto...' zegt Sara terwijl ze naar de plek kijkt waar normaal de auto staat. 'Maar wij willen eeeeeteeeeeennnnn!' Zeurt Maaike terwijl ze aan Ashtons nek gaat hangen. 'Nog heel even geduld lieverd, dan krijg jij je voedsel okay?' Zegt Ashton terwijl hij over Maaikes handen wrijft. Maaike kijkt chagrijnig maar zegt niks, gelukkig. In de verte hoor ik de motor van een auto en ik adem opgelucht uit. Sophie is wel heel schattig zo maar ze is ook best wel irritant, best wel behoorlijk irritant. Niet veel later stopt de auto en Sophie en Maaike sprinten er zowat naar toe terwijl ze keihard 'hooooooooooongeeeeeeeeeerrrrrrrr!' schreeuwen. Paisley springt uit de auto en duikt net op tijd weg zodat Maaike en Sophie niet tegen hem aan knallen. Hoofdschuddend loopt Paisley naar de achterbak en haalt er twee grote tassen met boodschappen uit. 'FINALLY!' roept Sara terwijl ze naar Paisley sprint, de boodschappentassen uit zijn handen trekt en het huis inrent. 'HOOONGEEEERRR!' Brullen Sophie en Maaike vanuit de auto. 'We gaan niet meer naar een restaurant. Paisley heeft boodschappen voor ons gedaan.' zegt Michael terwijl hij naar de auto loopt. Het volgende moment klinkt er keihard gehuil vanuit de auto. Direct sprinten Ashton en ik naar de auto. Ik open de deur en sluit mijn armen om Sophie heen en begin haar heen en weer te wiegen. 'Rustig maar, rustig. Shhhhhhhh. Het komt allemaal goed, shhhhhhhhhh.' zeg ik terwijl ik haar uit de auto til en met haar op de grond ga zitten terwijl ik haar heen en weer blijf wiegen. 'Waarom huil je sweetheart?' Hoor ik Ashton aan Maaike vragen. 'I.... ik w...wil naar d...de Maaaaaaacccccc!' Weent Maaike hysterisch. Ashton kijkt me met een veelzeggende blik aan. Ik knik. Ik kijk mijn diamantje weer aan en droog haar tranen met mijn duimen. Ik denk niet dat het een goed idee is om ze weg te kussen... 'We gaan naar de Mac, okay?' Zeg ik terwijl ik Sophie diep in haar ogen kijk. Haar ogen beginnen te glinsteren en haar mondhoeken krullen omhoog. 'Dankjewel papaaaa!' Zegt ze enthousiast terwijl ze me platdrukt, letterlijk. 'Oef, het is al goed diamantje, het is al goed.' Zeg ik met een wrange glimlach terwijl ik over haar hoofd aai. 'JONGENS! KOMEN JULLIE NOU NOG BINNEN OF HOE ZIT HET?!' schreeuwt Sara vanuit het huis. 'SORRY SARA MAAR MAAIKE EN SOPHIE WILLEN NAAR DE MAC DUS WIJ GAAN NAAR DE MAC!' schreeuw ik terug terwijl ik Sophie optil en weer in de auto zet. Ik maak haar riem vast en ga daarna achter het stuur zitten terwijl ik "geduldig" op Ashton wacht die loopt te klooien met Maaikes riem. 'SCHIET IS OP MAN!' Roep ik naar achteren. 'Ja, ja.' Bromt Ashton terwijl hij hard blijft trekken aan de riem. 'Je moet het rustig doen.' Zegt Maaike terwijl ze met Ashtons haar speelt. Ashton zucht maar doet wat Maaike zegt. Kort daarna klinkt de klik van dat de riem vastzit en zit Ashton naast me. 'Nou, was dat nou zo moeilijk?' Zeg ik pestend terwijl ik weg rij. Ashton werpt me een vernietigende blik toe, waar ik me weinig van aan trek. Na drie kwartier rijden we het bos uit, een weg op. 'Okay, gasten. Ik heb geen idee waar we heen moeten en ik heb al helemaal geen idee waar we zijn dus als iemand een tomtom heeft zou dat heel fijn zijn!' Zeg ik terwijl ik zoekend om me heen kijk. Waar zijn we in godsnaam?! 'Hier.' Zegt Ashton terwijl hij me de tomtom aangeeft. Snel pak ik hem aan en zoek de dichtstbijzijnde McDonald's op. 'Hoe ver?' 'Tien kilometer.' 'Das een best wel behoorlijk end. We zitten hier echt in de middle of nowhere.' 'Nee joh!' 'Nou sorry hoor meneer de alpha!' Zegt Ashton terwijl hij zijn handen in de lucht steekt als teken van overgave. Ik rol met mijn ogen en plaats de tomtom op de houder. 'Ga hier rechtdoor.' Zegt de robotstem van de tomtom. 'PAAAAAPAAAAAAA! IK VERVEEL MEEEEEEE!' roept Maaike naar Ashton terwijl ze de hele tijd op zijn schouder tikt. 'Heb jij iets bij je wat hun kunnen doen?' Vraagt Ashton aan mij terwijl hij Maaikes vinger probeert te ontwijken, wat hem niet lukt. 'Nee....' zeg ik terwijl ik een blik op de tomtom werp. 'Over twee kilometer, neem een scherpe bocht naar links.' 'Dat klopt niet...' mompel ik terwijl ik nog een keer het schermpje van de tomtom bekijk. 'Dit klopt helemaal niet! Over twee kilometer is er een meer! Wat wilt dit ding? Ons dood hebben?!' Roep ik terwijl ik volhard op de rem trap. Sophie en Maaike schieten naar voren maar dankzij de riem blijven ze zitten, gelukkig. 'P.... papa? W... waarom remde je?' Stamelt Sophie terwijl ze me angstig aankijkt. 'O dat de tomtom een hele grote domdom is.' Zeg ik met een neppe glimlach. Maaike giert het uit terwijl Sophie haar raar aankijkt. 'Hahahahaha domdom! Hahahahaha!' Okay... Maaike heeft als klein kind hele rare humor.... 'Ashton, zit er toevallig geen kaart in het dashboardkastje ofzo?' 'Nope, sorry Calum. We zullen de weg zelf moeten vinden.' Zucht.... dit word nog wat...

The black wolf and I   ●The Lost Mind Series●Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu