Emma
Az ápolónő, aki általában anyámat gondozza, szívélyesen üdvözöl, amikor belépek a kórházi szobájába.
- Boldog születésnapot, édesem. Bárcsak ne kellene ma este felhívnunk téged. Megérdemled, hogy időnként magadra is legyen időd, főleg ma, de tudod, milyen Dr. Johnson.
- Köszönöm, June - mondom, és igyekszem mosolyogni rá, miközben leülök anyám mellé.
Dr. Johnson nem hisz abban, hogy itt kellene tartania az anyámat, amikor az ágyát egy olyan betegnek használhatná, akit talán meg tudna menteni, de engem sem utasíthat el. Addig nem, amíg még ki tudom fizetni a számlákat.
Nyolc év. Az anyám már nyolc éve kómában van és én vagyok az egyetlen,
aki még mindig hisz abban, hogy egy nap fel fog ébredni. Nem tehetek róla, de úgy érzem, mintha versenyeznék az idővel. Az a kérdés, hogy mi fogy el előbb, a pénz, ami életben tartja, vagy anyám megmaradt egészsége.Az orvos besétál a szobába, és bólint rám. Nem hiszem, hogy valaha is láttam volna mosolyogni a férfit.
- Dr. Johnson - mondom, és biccentek vissza.
- Nehéz híreket kell megosztanom önnel - mondja komoly arckifejezéssel.
Behunyom a szemem, nem akarom hallani. Bármi is az, nem lehet jó.
- Az édesanyádnak fertőzése van. Egyre nehezebb megakadályozni, hogy az állapota romoljon. A folyamatos fertőzéseknek sok költsége is van.
Bólintok, mert tudom, mit akar mondani.
- Megértem, doktor úr. De nem vagyok hajlandó lemondani az anyámról. Még mindig hiszek abban, hogy fel fog ébredni. Bármennyit fizetek, hogy életben tartsam.
Dr. Johnson bólint, és utálom a szánalmat, amit a szemében látok. Nyilvánvaló, hogy nem hiszi, hogy valaha is fel fog ébredni, és bárcsak megváltoztathatnám az anyám orvosát. Azt akarom, hogy olyan kezelje, aki ugyanúgy hisz a gyógyulásában, mint én.
- Kérem, írja alá itt. Elküldöm a számlát. Ebben a hónapban néhány ezer dollárral magasabb - mondja végül.
Aláírom a nyomtatványokat, engedélyezem a kezelését és a kapcsolódó költségeket, a szemem lemondóan lehunyom, amint felemelem a tollat a papírról.
Megkönnyebbülök, amikor hallom, hogy Dr. Johnson becsukja maga mögött az ajtót. Ötezer dollár. Néhány évvel ezelőtt még a szemem se rebbent volna az összeg láttán. Régebben több táskám is volt, amelyek legalább négyszer annyiba kerültek. Most már nem.
Egy évvel azután, hogy anyám kómába esett, apám elérte, hogy az orvosai agyhalottnak nyilvánítsák, hogy újra felesége lehessen. Aznap, amikor feleségül vette a mostohaanyámat, a biztosítótársaságunk közölte velem, hogy nem fizetik tovább anyám kezeléseit. Akkor nem sokat gondolkodtam rajta, hiszen Rousseau voltam, de tudnom kellett volna. Látnom kellett volna a jeleket, mielőtt túl késő lett volna.
Akkor még csak tizenhat éves voltam, és néhány hónapon belül elvesztettem az anyámat, a bátyámmal pedig kénytelenek voltunk a mostohaanyánkkal és a lányával élni.
Nem viseltem jól, ahogy apám elhagyta anyámat, de megtaláltam volna a módját, hogy megbirkózzak vele. Még szépen is játszottam volna, ha a mostohaanyám nem kéri apámat, hogy ne fizesse tovább anya orvosi számláit.
Azt hittem, hogy a bátyám és én képesek leszünk megmenteni anyát. Azt hittem, ő az én oldalamon áll. Nem is tévedhettem volna nagyobbat. A mostohaanyám olyan mélyen belekarmolt a bátyámban, hogy meggyőzte arról, hogy csak pénzt pazarolok egy reménytelen ügyre. Már alig ismerem fel Noel-t. Elmentem otthonról, amint betöltöttem a tizennyolcat, de ő maradt.
Szerencsés vagyok, hogy anyám létrehozott nekem egy vagyonkezelői alapot, ami lehetővé tette, hogy életben tartsam őt, egészen mostanáig Ezúttal nincs nálam a pénz. Szó szerint nincs pénzem arra, hogy életben tartsam az anyámat, és nem tudok segíteni, de könnyekben török ki.
Megbántam, hogy korábban meghívtam magam arra a pár italra a bárban, még ha tudom is, hogy ez semmit sem változtatott volna a helyzeten. Az elmúlt hat év alatt több mint nyolcmillió dollárt futottam át kórházi számlákon, gyakran fizetek naponta nagyjából kétezer dollárt azokon a napokon, amikor nincsenek komplikációk. Pontosan nyolcmillió dollár a vagyonkezelői alapom összege, és a végsőkig ki vagyok akadva. Az a néhány holmim segített egy kicsit tovább életben tartani őt, de nem tudom, hogyan fogom tudni kifizetni a jövő havi számlát. Nem maradt értéktárgyam. Teljesen le vagyok égve.
Megfogom anyám kezét, remélve, hogy visszaszorítja a kezemet. Persze nem teszi. Minden egyes alkalommal, amikor a reményeim szertefoszlanak, mégsem hagyom abba a hitet.
- Anya, kérlek - suttogom, és olyan összetörtnek hangzik, mint amilyennek érzem magam.
-Kérlek, ébredj fel. Ne tedd ezt velem. Tényleg szükségem van rád. Nem tudok most lemondani rólad, de nem tudom, hogyan lesz elég pénzem ebben a hónapban. Kérlek, ébredj fel, anya. Kérlek - könyörgöm, és igyekszem elnyomni a zokogást.
Nem számít, mennyire könyörgök, sosem ébred fel. Egy részem azt hiszi, hogy fel fog ébredni, amikor rájön, hogy ezúttal tényleg bajban vagyok, de reálisan nézve tudom, hogy nem fog. Bárcsak meg tudnám keményíteni a szívemet. Könnyebb lenne az életem, ha jobban hasonlítanék Dr. Johnsonra és Noel-ra, és szembenéznék a valósággal és anyám gyógyulásának valószínűségével?
A fejemet az ágya szélére hajtom, a kezem kétségbeesetten szorítja az övét. Kisírom a szívem, a tüdőm ég, és csak akkor veszem észre, hogy nem vagyok egyedül a szobában, amikor valaki megveregeti a hátamat. Felülök, és elveszem a zsebkendőt, amit June nővér nyújt át nekem.
- Nem is tudtam, hogy a számlákkal küzdesz, drágám.
Megveregeti a vállamat, a tekintetét aggodalom fűzi össze. Igyekszem mindent megtenni, hogy rámosolyogjak, de nem tudom rávenni magam. Nem tudom rávenni magam, hogy úgy tegyek, mintha jól lennék.
- Mióta küzdesz, édesem?Fogalmam sem volt róla, hogy anyagilag is nehéz a helyzeted. - Bólintok, és letörlöm a könnyeimet, tekintetemet anyámra szegezem.
- Évről évre nehezebb- mondom neki őszintén.
-Ezúttal... ezúttal én..- Nem is tudom befejezni a szavakat. Nem tudom kimondani azt, amiről tudom, hogy igaz. Évekig tartó harc után talán... talán elveszítem az anyámat. Hangosan szipogok, friss könnyek szöknek a szemembe. Olyan tehetetlenség kerít hatalmába, amilyet még soha nem tapasztaltam, és remegve lélegzem be, mindent megteszek, hogy pozitív maradjak, hogy kordában tartsam a gondolataimat.
June egy fekete névjegykártyát vesz elő a mellzsebéből, és bizonytalanul a kezembe adja.
- Egy másik páciensem nővére mesélt nekem erről a helyről- mondja tétován.
- Amikor nehezen tudta kifizetni a nővére számláit, ők segítettek neki. Azt hiszem, ez egy úri klub vagy valami ilyesmi. Ő... azt mondta, hogy elég szépen fizetnek az ártatlan típusoknak.
June lesújtottnak tűnik, és nyilvánvaló, hogy nem akarja ezt elmondani nekem.
- Remélem, nem lesz szükséged erre a kártyára. De ha mégis, akkor tudd, hogy nem szégyen, ha megteszed, amit kell, hogy valaki életben maradjon.
Bólintok, és a kártyát bámulom. Csak az áll rajta, hogy Vaughn's, és egy cím. Se telefonszám, se más információ. A kártya vastag és nehéz, a betűk aranyszínűek. Hihetetlenül fényűzőnek tűnik.
Bámulom, imádkozom, hogy ne kelljen használnom, de tudom, hogy valószínűleg használni fogom.
YOU ARE READING
Kényelmi Házasság
RomanceEmma nagyon gazdag volt, de minden pénzét az édesanyja orvosi ellátására költötte, és végül csődbe ment. Ahhoz, hogy továbbra is tudja fizetni az orvosi számlákat, és mivel a családja többi tagja kitagadta őt, nem volt más választása, mint félreten...