Emma
Ott állok a ház bejáratánál, ahol felnőttem, és minden ismeretlenül hat rám. Felsétálok a lépcsőn abba, ami egykor a gyerekkori hálószobám volt, és döbbenten megállok az ajtóban, az egész szobámat egy gardróbbá alakították át, egyetlen holmim sem maradt meg.
Belépek a szobába, ujjaim végigsimítanak a vadonat új komódokon, amelyek az összes bútoromat felváltották. Több mint egy tucat szoba van ebben a házban, egyáltalán nem volt szükség arra, hogy gyermekkorom minden emlékét eltöröljék.
Térdre ereszkedem a szobám közepén, könnyek töltik meg a szemem. A fejem a vastag szőnyegre hullik, és évek óta először hagyom magam szétesni, forró könnyek csorognak végig az arcomon. Egy zokogás tépi át a torkomat, és mindent megteszek, hogy visszatartsam, de nem sikerül. Csak annyit érek el, hogy megfulladok a könnyeimtől, a tüdőm ég. Mindeközben a szívem úgy érzi, mintha fizikai fájdalmat érezne. Még soha nem éreztem magam ennyire összetörve.
Összegömbölyödöm, a szívem helyrehozhatatlanul összetört. Annyi mindent elvesztettem az elmúlt pár évben, és minden egyes alkalommal, amikor a szívem összetört, elvesztettem egy kis darabot belőle, így a szívem örökre hiányos maradt. Egészen Alecig nem mertem reménykedni.
- Drágám?
Anyám megsimogatja a karomat, én pedig felnézek. Szipogok, és ő felém nyújtja a karját, átölelem, és ő is szorosan átölel.
- Anya... csak annyira fáj.
Bólint, és közelebb húz magához, a fejemet a mellkasához szorítja, mindketten a padlón ülünk.
- Tudom, kicsim. Tudom, hogy így van. Olyan sokáig voltál olyan erős, olyan bátor Emma, drágám annyira büszke vagyok rád.
A szavai csak még jobban megríkatnak. Én is majdnem elvesztettem az anyámat. Mit tettem volna, ha ez megtörténik? Teljesen egyedül maradtam volna, egyetlen ember nélkül, aki igazán szeretett volna, semmi nélkül, amiért élhetnék.
- Drágám, összetöröd a szívem. Mi történt, Emma? Miért akartál hirtelen elköltözni a Kennedy házból? Mi van köztetek Alex-el?
Felülök, és dühösen törölgetem a könnyeimet, képtelen vagyok megállítani őket.
- Én... ő nem szeret engem, anya. Lehet, hogy bolond vagyok, hogy elmegyek, de én csak ezt akarom. Csak azt akarom, hogy én legyek az első valaki előtt. Egyszer csak azt akarom, hogy én legyek valaki univerzumának középpontja. Én akarok lenni minden, amit valaki lát. És lehet, hogy ez nem lehetséges, lehet, hogy ez nem létezik, de Alec-kel lenni, tudva, hogy valaha így szeretett valakit, és talán még mindig így szeret, tudva, hogy nem tudja nekem megadni még a töredékét sem annak, amit régen érzett iránta? Ez lassan belülről ölt meg engem, anya.
Anya odahajol, és mosolyogva letörli a könnyeimet.
- Értem - mondja, a hangja lágy.
- És Alex még mindig szereti ezt a lányt?
Megrázom a fejem.
- Nem tudom, anya. Nem hiszem, csak azt tudom, hogy engem nem szeret úgy, ahogy őt szerette, és soha nem is fog.
Feláll, és felém nyújtja a kezét, én pedig elfogadom tőle, remegve lélegzem be, és igyekszem mindent megtenni, hogy ne potyogjanak a könnyeim.
- Gyere, édesem. A régi hálószobád padlóján való sírás nem fog segíteni rajtad. Menjünk.
- Hová megyünk?.
Anya elmosolyodik.
- Jade szobájába.
Magával húz, és elsétál a szobába, ami korábban az övé volt. A szívem fájdalmasan összeszorul, annyira elmerültem a saját fájdalmamban, hogy eszembe sem jutott, milyen nehéz lehet ez anyának. Szembesülni apám viszonyának bizonyítékával, annyi évet veszített el, nem lehet könnyű. Mégis mosolyog, ahogy belép a régi hálószobájába.
Körülnéz és nevet.
- Istenem, de ízléstelen - mondja, miközben tekintete végigjárja a szobát. Én vigyorgok, a könnyeimről megfeledkezve, nem téved a fodros ágynemű olyan rikító.
Anya felveszi Jade néhány kozmetikumát, és megbámulja őket. Aztán elmosolyodik, és visszahúzza a karját, és az egészet a falhoz vágja, amilyen erővel csak tudja.
- Gyere - mondja mosolyogva.
Tágra nyílt szemekkel bámulok rá, de követem a példáját. Nem sokára mindketten a falhoz vágjuk Jade holmiját, széles mosollyal az arcunkon.
Anya felkap egy kis ékszertartó tálcát, ami száz darabra törik, és mindketten nevetésben törünk ki.
- Anya, van néhány dolog, amit mindig is szerettem volna összetörni - mondom neki, és mosolyra húzódik az ajkam.
Anya felhúzott szemöldökkel néz rám, én pedig elvigyorodom.
- Gyere már!
Levezetem a lépcsőn az előszobába. A szívem fájdalmasan összeszorul, amikor meglátom a képkereteket, amelyekben a rólunk készült fotók voltak, minden nyomát eltávolítva anyának és nekem.
Átnyújtok neki egyet, majd felveszek egy másikat, egymásra vigyorogunk, mielőtt mindkét keretet a falhoz vágjuk, és élvezzük, ahogy összetörnek.
Anya felsóhajt, és úgy néz ki, mintha egy súlyt levettek volna a válláról.
- Ez annyira jó érzés volt - mondja, és átölel.
- Jobban érzed magad?
Bólintok, és a fejemet a vállára hajtom.
- Sokkal jobban.
- Jó - mondja anya.
- Most, hogy ezt kiürítetted a szervezetedből, talán végre képes leszel tisztán gondolkodni.
Megfogja a vállamat, és a szemembe néz.
- Kizárt, hogy az a fiú ne szeretne téged, Emma. Úgy néz rád, mintha a holdat akasztottad volna fel. Minden alkalommal, amikor fájdalmat éreztél, mert nehéz volt nézni, ahogy újra megtanulok járni, ő is veled együtt fájt. És ne is beszéljünk arról, hogy segített neked visszaszerezni mindent, amit elvesztettünk. Alex minden egyes fájdalmadat magára vette, minden sérelmedet elintézte, minden egyes lépésével csak a szívedet próbálta megjavítani.
Elmosolyodik, és a fülem mögé fésüli a hajamat.
- Most ne érts félre, a fiú ostoba talán túl ostoba ahhoz, hogy be lássa végre, hogy ő is viszont szeret téged, amiért nem is tudom hibáztatni, mert olyan csúnyán megégette magát, és nem lehet könnyű neki beismerni magának, hogy minden igyekezete ellenére beléd szeretett, de megtette, Emma. Alex annyira szerelmes beléd, és még csak észre sem veszi. Ahogyan te sem, ami azt illeti.
Reménykedve bámulok anyámra.
- Anya, nem... ha szeretett volna, soha nem engedett volna el.
Megsimogatja az arcom, és rám mosolyog.
- Adj neki időt, a legjobb dolgokra érdemes várni az életben.
Anya egy csókot nyom a homlokomra, és a szemem lehunyja. Az idő... Nem hiszem, hogy megoldhatja a problémáinkat.
YOU ARE READING
Kényelmi Házasság
RomanceEmma nagyon gazdag volt, de minden pénzét az édesanyja orvosi ellátására költötte, és végül csődbe ment. Ahhoz, hogy továbbra is tudja fizetni az orvosi számlákat, és mivel a családja többi tagja kitagadta őt, nem volt más választása, mint félreten...