33. Fejezet

421 24 6
                                    

Emma

- Ne aggódj. Fel fog ébredni. Anyád és én gyerekkorunk óta barátok vagyunk. Ő az egyik legerősebb nő, akit ismerek. Ne add fel a reményt, édesem.

Sofia szorosan fogja a kezem, miközben anyám kórházi ágya mellett ülünk. Egy ideje már hetente egyszer elkísér anyámhoz. Órákig ül itt, és csak beszélget anyámmal a gyerekkori emlékeikről, Lucianról, Alexanderről és rólam. Szeretem azt hinni, hogy anyám hallja őt, és hogy a boldog emlékek segítenek neki abban, hogy fel akarjon ébredni.

Ma Sofia sokkal csendesebb volt, mint máskor, és tudom, hogy aggódik Alexanderért és értem. Mostanában alig beszéltünk, és látom, hogy ez hatással van rá. Általában körülbelül minden második este együtt vacsoráztunk vele, és ahogyan Alexander viccelődött vele, ahogyan szeretetet mutatott felém, az mindig boldoggá tette őt. Most már nem is próbál színészkedni az anyja előtt. Többnyire nem vesz rólam tudomást, és ez aggasztja Sofiát.

Bejön anyám új orvosa, az arca a jegyzeteibe temetkezik. Az orvos meglepettnek tűnik, amikor észreveszi, hogy anyám nincs egyedül.

- Á, Ms. Kennedy? - kérdezi.

- Igen - mondjuk anyósom és én is. Zavartan nézek rá.

Az orvos zavartan néz, és rólam rá bámul.

- Ms. Emma Kennedy? - tisztázza.

Bólintok, és felállok, hogy kezet rázzak vele.

Elpirul, miközben jó lassan, de végül meg rázza a kezemet.

- Én... maga olyan fiatal - kotyogja ki. Tágra nyílt szemmel bámulok rá, ő pedig bocsánatkérően megrázza a fejét.

- Nem úgy értettem. Istenem, annyira sajnálom.

Elnevetem magam, és megrázom a fejem.

- Semmi baj. Kérlek, hívj Emmának. Maga Dr. Taylor, ha jól sejtem. - Nem tűnik elég idősnek ahhoz, hogy orvos legyen, de Alexander biztosított róla, hogy csodagyerek és a szakterületének szakértője. Alexander hetekbe telt, mire meggyőzte, hogy dolgozzon nálunk.

Bólint, és elkezd mesélni nekem anyám állapotáról.

- Néhány napja repültem ide, és semmit sem mondtak arról, hogy kit fogok kezelni, vagy hogy milyen állapotban van a beteg. Kennedyék nagyon titkolnak mindent, úgyhogy nem igazán tudtam, mire számítsak. Mostantól én leszek anyád állandó orvosa. Ő lesz az egyetlen betegem, és én fogom őt éjjel-nappal ellátni. Egyelőre ugyanazokat a gyógyszereket szedjük, mint az előző kórházban, hogy ne sokkoljuk a szervezetét, de észrevettem néhány rendellenességet a kórlapján, és hát... ez nem tűnik helyesnek. Úgy tűnik,
hogy az agyi aktivitása nagyon magas
egy olyan beteghez képest, aki már olyan régóta kómában van, és biztosan nem agyhalott. A következő hetekben több vizsgálatot is el fogok végezni, úgyhogy
hamarosan többet fogok tudni. Miután ezt elmondtam, valóban úgy gondolom, hogy van rá esély, hogy egy nap felébredjen, Emma.

Hitetlenkedve bámulok rá, a szemem megtelik könnyel. Lehet, hogy egyszer tényleg felébred? Megkönnyebbült zokogás szakad fel a torkomon, és a kezembe temetem az arcomat. A szavai olyanok számomra, mint egy mentőkötél, a csalódás évei után. Szipogva szipogok, igyekszem mindent megtenni, hogy kordában tartsam az érzelmeimet, Sofia pedig átkarol.

- Ez csodálatos hír, édesem. Tudtam, hogy így lesz. Anyukád mindig is harcos volt.

Bólintok, és a könnyeimen keresztül mosolygok. A fejemet a vállára hajtom, és remegve lélegzem be.

- Igen, az, ugye?

Az ajtó kinyílik mögöttünk, és felegyenesedek, meglepődve látom, hogy Alexander lép be. A tekintete megtalálja az enyémet, és elkomorul, amikor észreveszi, hogy visszatartom a könnyeimet. Odasétál hozzánk, és a vállamra teszi a kezét, hideg viselkedésén keresztül egy csipetnyi aggodalom látszik.

- Mi történt? - kérdezi, a hangja lágy.

- Az orvos azt mondta, lehet, hogy felébred - suttogom, és igyekszem mindent megtenni, hogy elhessegessem a könnyeimet.

Alexander szeme kitágul, és elmosolyodik, egy igazi mosoly, az első, amit napok, ha nem hetek óta látok. Gyengéden a fülem mögé fésüli a hajamat.

- Ez csodálatos hír, bogárka.

Szipogok, remegő mosollyal az arcomon.

- Ez mind neked köszönhető. Ha te nem lennél, nem lenne ebben az intézményben, és nem kapna ilyen jó ellátást.

A szemembe néz, és megrázza a fejét.

- Nem én voltam - mondja nekem.

- Te voltál. A hited, az áldozatok, amiket hoztál.

Sofia egyetértően bólint, és szorosabbra húzza a karját, szorosan átölel, széles mosollyal az arcán.

- Anya - mondja Alexander, és csókot nyom az arcára. Rámosolyog, tekintete kettőnk között vándorol. Azt hiszem, egy ideje már nem beszéltünk ennyit.

Alexander odasétál anyámhoz, és óvatosan megfogja a kezét. Finom csókot nyom a kézfejére, és az édes gesztus újra könnyeket csal a szemembe.

Ezután anyám orvosa felé fordul, aki idegesen néz rá.

- Feltételezem, a kutatási létesítmények megfelelnek az önök ízlésének? - kérdezi.

Dr. Taylor bólint.

- Természetesen, Kennedy úr. Több mint hálás vagyok, hogy finanszírozza a tanulmányomat.

Sofia megragadja a kezemet, és elmosolyodik.

- Alex és én minden kedden állandóan ebédelünk. Azt mondta, hogy be akar nézni anyád új orvosához, ezért megkértem, hogy jöjjön értem ide - mondja.

Ránézek, és megrázom a fejem. Szóval ő szervezte meg ezt az egészet. Össze akarja hozni Alexandert és engem.

- Nem fogok tolakodni - mondom, mert tudom, hogy Alexander nem akarja, hogy a közelében legyek. Mostanában mindent megtesz, hogy elkerüljön engem.

- Menjetek csak. Én még egy kicsit itt ülök anyámmal, aztán hazamegyek. Háromra van egy találkozóm.

Alexander néhány másodpercig az anyjára bámul, és felsóhajt.

- Gyere már te is velünk - mondja.

- Rengeteg időnk van még. Majd később hazaviszlek.

Ráncolom a homlokom, de Sofia boldogan bólogat. Alexander a kabátomat nyújtja felém, de az anyját nézi. Tehetetlenül beletűzöm a karomat az ujjába, majd ellépek. Mielőtt esélyem lenne a gombokat felhúzni, ő a kezét az enyémre kulcsolja, és rám mosolyog. A szemembe néz, és nem tehetek róla, hogy a szívem kihagy egy ütemet. Olyan érzés, mintha örökkévalóság óta nem láttam volna. Egészen biztos vagyok benne, hogy addig vár az ágyban, amíg biztos nem lesz benne, hogy mélyen alszom. Próbáltam fent maradni és várni rá, de sosem jön... pedig minden reggel az ő oldala az ágyban rendetlen.

Alexander közelebb lép hozzám, és lassan, ráérősen felhúzza a gombjaimat. Perifériás látásomból látom, hogy Sofia sugárzik, megkönnyebbült tekintettel. Nem is veszi észre, hogy az egész csak színjáték, és egy részem azt kívánja, bárcsak észrevenné. Nem akarom ezt tovább csinálni. Nem akarok úgy tenni, mintha boldogok lennénk együtt, amikor négyszemközt még csak rám sem hajlandó nézni.

Alexander megragadja a kezem, és összefonja az ujjainkat, mielőtt a másik karját az anyja köré tekerné. A kocsijához vezet minket, és meglepődöm, hogy nem a limuzinjával érkezett ide. Kinyitja nekem a sportkocsija utasajtóját, és bocsánatkérően elmosolyodik.

- Sajnálom, bogárka, be kell szorulnod a hátsó ülésre. Ha tudtam volna, hogy itt leszel, nagyobb kocsival jöttem volna.

Elmosolyodom, és megrázom a fejem, jelezve, hogy nem bánom. Az Aston Martinjának hátsó ülése tényleg pici, de szerencsére remekül elférek benne.

Az étterem, ahová megyünk, nincs messze, és Sofia alaposan kiélvezi az utazást. Alexander leereszti neki a tetőt, hogy érezze, ahogy a szél végigfújja a haját. Elnéző mosollyal figyeli őt minden egyes alkalommal, amikor kirázza a haját, hatalmas vigyorral az arcán.

Olyan jól gondoskodik róla, és nem tehetek róla, de egy kicsit a szívemet is elveszítem a férfi ezen változatának.

Kényelmi Házasság Where stories live. Discover now