"Hani bazen bir mucize olsun istersin. Mesela kayan yıldızı yerine geri koyabilme şansımız olsa, güneş hep yerinde kalsa hiç gitmese. Ya da yağmurlar yağmasın, çiçekler hiç solmasın bir mucize olsa... Ölüler hiç ölmese... Gidenler hiç gitmese.
Ben mucize beklerken hayat hep geri tepki ile yüzleştirdi beni. Ölülerin diriler için üzüldüğüne inanıyorum ben. Dünyanın telaşı yüzünden sevgisizlikten ölen insanların ne kadar acınası olduğunu düşünüyorum. Annem ile babamın mutlu olduğunu düşünüyorum. Bunca yıl sonra buluştular biliyorum. Hani bir kitap okursun. Yarıda kalır yıllar sonra o kitabı tekrar bitirmek için geri dönüp okursun ya. Öyle işte.
Ama benim yarım kalan bir kitabım bile yok. galiba ben sevgisizlikten öleceğim." Elindeki son içki şişesini yudumladiktan sonra bir süre boyunca sadece içti Aylin ayağa kalkmaya çalışırken,
"Bir kitap okursun ya bazen kitabı bitirirsin ama kitaptan bir şey anlamazsın. Yıllar sonra o kitabı tekrar okuduğunda o kitabı daha iyi anlarsın. Belki de budur senin hikayen. Bitti sanırsın ama belki de bitmemiştir..." Dediğinde Cüneyt elindeki son içkisini içip denize attı şişesini...
Aylin ise tekrar oturup gülmeye başladı. İçki git gide aylini sarhoş ettikten sonra ,
"Neden güldüğümü unuttum..." Dedi Aylin içkisinin son yudumunu içtikten sonra... O sıra Aylin omzuna dokunan bir el ile arkasına baktıktan sonra cüneyte bakıp,
" Sanki bira şişesine benziyor. " Dedi Aylin. Yüzü öyle kızarmış kendinden geçmişti ki.
Karşısındaki kişinin Batu olduğunu fark etmeyecek kadar sarhoş olmuş gibiydi....Batu, özlem dolu bakışları ile, bilhassa pişmanlıkları çaresizliği yüzünden ayline bakıyordu...
Aylin, batunun başındaki şapkayı çıkarıp yere attı..
"Bu da kapağın oluyor ama . Cüneyt ben bu birayı nasıl içicem..." Dediğinde Aylin,yere oturdu ve yerdeki boş içki şişesini alıp son yudumunu içmeye çalışırken,
"Neden burdasın anlamıyorum."dedi Cüneyt, hesap sorar gibi ama bir yandan da burda olmasını ister gibi...
"Özlemek nasıl bir şey biliyor musun. Görmediğin için özlersin ama gördükten sonra ki özlem daha ağır basar. " Dedi Batu.
"Seni affetmeyecek bu sefer farkındasın değil mi?" Dedi Cüneyt...
"İhtimal"
ikisininde gözü boş şişlerin içindeki son yudumu içen ayline takıldı.
Aylin ise batuya bakıp,
"Şişe baksana... Bana biraz bira versene..." Dediğinde Aylin , batudan gözlerini hiç ayırmadı.
Cüneyt yavaştan arabasina doğru ilerdi ve Batu ile Aylin'i yalnız bıraktı...
İkiside öylesine denizi izlerken,
"Biraz daha içmek istiyorum"dedi Aylin batuya bakıp,
"Neden içmek istiyorsun."dedi Batu.
"Seni batuya benzetiyorum. Ama sen şişesin. Hayal görüyorum değil mi"dedi Aylin. Batu hafifçe tebessüm ettikten sonra,
"Neden terk ettin beni" dedi Aylin. Elindeki şişenin ağız kısmıyla oynamaya başladı sonra şişenin içine üfledikten sonra çıkan sese gülmeye başladı. Kahkahası git gide artmaya başlarken bir süre sonra ağlamaya başladı.
Batu, ne yapacağını bilemeden kendi gözyaşlarını silip ayline baktı.
"Ben şimdi yarın uyancam ve sen burda olmayacaksın. Her yerde seni görmeye devam etcem." Dedi Aylin ayağa kalkmaya çalışırken Batu hızla kalkıp Aylin'i kaldırmaya çalışırken, Aylin'in ayağı takılıp tam düşecekken Batu kendine doğru çekti Aylin'i.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GEÇMİŞİN İZLERİ
General Fiction"Bir dilek hakkın olsa ne isterdin" diye sordu Zeynep. "Çocuk olmak isterdim " dedim. Çocuk olmak. Eğer çocuk olarak kalsaydım. Batu yanımdan gitmiş olmayacak tüm bu kötü anıları yaşamamış olacaktım. Batu giderken aslında anılarımı hayallerimi de al...